Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie grafiki II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie grafiki II
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 18 1,50,43zaliczenie
projektyP7 30 1,50,57zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw grafiki komputerowej
W-2Znajomość podstaw estetyki i kompozycji w projektowaniu gafiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, zdobycie umiejętności projektowania różnych form grafiki przeznaczonej do internetu, urządzenia mobilne, interfejsy graficzne aplikacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie graficzne na potrzeby stron www i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.6
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)6
T-L-3Projektowanie grafiki na potrzeby interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)6
18
projekty
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy, usługi lub projektu ICT.20
T-P-2Opracowanie księgi znaku10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć20
A-L-3Zaliczenie zajęć6
44
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć14
A-P-3Zaliczenie zajęć2
46

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/02/02_W01
Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
IC_1A_W10T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O2/02/02_U01
Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/02/02_W01
Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
2,0
3,0Student zna elementy komunikacji wizualnej oraz zna metodykę projektowania interfejsów graficznych aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O2/02/02_U01
Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować grafikę przeznaczoną do druku.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Charlotte Fiell. Peter Fiell, Projektowanie graficzene w XXI wieku, Taschen GmbH, 2007
  2. Kazimierz Wolny-Zmorzyński i inni, Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Poltext, 2013
  3. Mark Boulton, Designing for the web, http://designingfortheweb.co.uk/, 2011
  4. Jenifer Tidwell, Projektowanie intefejsów. Sprawdzone wzorce projektowe., Helion, 2012
  5. Von Glitschk, Grafika wektorowa, Helion, 2012
  6. Gavin Ambrose, Paul Harris, Pre-press. Poradnik dla grafików., PWN, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie graficzne na potrzeby stron www i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych.6
T-L-2Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej)6
T-L-3Projektowanie grafiki na potrzeby interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii)6
18

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy, usługi lub projektu ICT.20
T-P-2Opracowanie księgi znaku10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć20
A-L-3Zaliczenie zajęć6
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia zajęć14
A-P-3Zaliczenie zajęć2
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/02/02_W01Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna elementy komunikacji wizualnej oraz zna metodykę projektowania interfejsów graficznych aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O2/02/02_U01Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować grafikę przeznaczoną do druku.
3,5
4,0
4,5
5,0