Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: internet w zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Mikrokomputery jednopłytowe - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mikrokomputery jednopłytowe - Przedmiot obieralny II
Specjalność systemy komputerowe i technologie mobilne
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Jaskuła <Marek.Jaskula@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 0,80,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,20,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W zakresie wiedzy wymagany jest następujący zakres przedmiotowy: Elektronika, Elementy cyfrowe i układy logiczne, Technika cyfrowa, Architektura systemów komputerowych, Systemy wbudowane.
W-2W odniesieniu do zagadnień programowania wymagany jest następujący zakres przedmiotowy: Podstawy programowania, Inżynieria programowania, Architektura systemów komputerowych, Systemy operacyjne, Systemy wbudowane.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie wiedzy dotyczącej budowania systemów z wykorzystaniem mikrokomputerów jednopłytkowych do zbierania i przetwarzania danych, w tym systemów rozproszonych.
C-2Opanowanie umiejętności konfigurowania systemów ukierunkowanych na zbieranie i przetwarzanie danych z użyciem różnorodnych sensorów, a także implementowania zadań algorytmicznych na bazie sprzętowej i programowej.
C-3Ukształtowanie nawyku obserwowania systemów technicznych pod kątem technik zbierania i przetwarzania danych oraz technik sensorycznych; ciągły rozwój własny.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instalacja systemu operacyjnego RPi3
T-L-2Komunikacja z internetem (przewodowo i bezprzewodowo), praca zdalna2
T-L-3Konfiguracja serwera www, ftp, etc.2
T-L-4Podłączanie urządzeń peryferyjnych4
T-L-5Wybrane zastosowania3
T-L-6Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Omówienie rozwoju mikrokomputerów jednopłytowych, budowa systemów zbierania danych sensorycznych3
T-W-2Budowa, zasoby i przeznaczenie wybranych mikrokomputerów jednopłytowych3
T-W-3Wybrane narzędzia programistyczne i międzyplatformowe wytwarzanie aplikacji (cross platfom development)3
T-W-4Obsługa protokołów komunikacyjnych i wybranych modułów sensorycznych3
T-W-5Zastosowania.2
T-W-6Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Studia literaturowa w w zakresie tematycznym stosownie do bieżących zajęć laboratoryjnych.5
A-L-2Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Udział w laboratoriach15
22
wykłady
A-W-1Samodzielna analiza problemów omawianych w ramach wykładu.15
A-W-2Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-W-3Udział w zajęciach15
32

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: W odniesieniu do ćwiczeń laboratoryjnych; ocena formująca: sprawdziany pisemne i ustne wejściowe do ćwiczen, ocena jakości sprawozdań po odbytych ćwiczeniach
S-2Ocena podsumowująca: W odniesieniu do wykładu; ocena podsumowująca - zaliczenie końcowe ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/O5/2-1_W01
Obecnie sieci specjalnego przeznaczenia oraz obliczenia o charakterze rozproszonym zdominowały wszelkie aplikacje techniczne. Wiedza o sposobie projektowania takich systemów w kontekście konkretnej dziedziny aplikacji pozwala uzyskiwać właściwe wskaxniki techniczno-ekonomiczne.
I_2A_W06T2A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/O5/2-1_U01
W systemach rozproszonego zbierania i przetwarzania danych sposób okreslenia standardu wymiany danych rzutuje zasadniczo na efektywność i niezawodność systemu.
I_2A_U14, I_2A_U15T2A_U07, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U18, T2A_U19C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/O5/2-1_K01
Systemy rozproszonego zbierania i przetwarzania informacji w sposób naturalny, doskonale sprzyjają pracy zespołowej.
I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K05, I_2A_K06T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/O5/2-1_W01
Obecnie sieci specjalnego przeznaczenia oraz obliczenia o charakterze rozproszonym zdominowały wszelkie aplikacje techniczne. Wiedza o sposobie projektowania takich systemów w kontekście konkretnej dziedziny aplikacji pozwala uzyskiwać właściwe wskaxniki techniczno-ekonomiczne.
2,0Brak elementarnej wiedzy przedmiotu
3,0Elementarna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego.
3,5Elementarna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego z elementami wnioskowania.
4,0Podstawowa wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia interdyscylinarnego i rozwiązywania podstawowych zadań problemowych.
4,5Znaczna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia interdyscyplinarnego i rozwiązywania zadań problemowych.
5,0Kompletna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego w zakresie wykładanycm, ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów, rozwiązywania zadań algorytmicznych, także ze zdolnością dokonywania oceny porównawczej oraz wartościującej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/O5/2-1_U01
W systemach rozproszonego zbierania i przetwarzania danych sposób okreslenia standardu wymiany danych rzutuje zasadniczo na efektywność i niezawodność systemu.
2,0Nie posiadł jakichkolwiek umiejętności praktycznych.
3,0Posiada minimalne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego.
3,5Posiada umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących.
4,0Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać syntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej.
4,5Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej.
5,0Posiada biegłe umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej. Potrafi dokonać wyboru właściwego rozwiązania stosowanie do postawionego zadania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/O5/2-1_K01
Systemy rozproszonego zbierania i przetwarzania informacji w sposób naturalny, doskonale sprzyjają pracy zespołowej.
2,0Nie wykazuje zaangażowania w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie realizowania i stosowalności systemów rozproszonego zbierania i przetwarzania danych.
3,0Wykazuje elementarną skłonność do poprawiania swoich kompetencji w zakresie systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego jedynie z obawy o konsekwencje.
3,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób jedynie zapewniający bieżące wykonywanie zadań.
4,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, w miarę przewidywanej konieczności.
4,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań.
5,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań. Dodatkowo, jest aktywny środowiskowo, wymienia doświadczenia w środowisku akademickim.

Literatura podstawowa

  1. Warren Gay, Raspberry Pi Hardware Reference, Apress, 2014

Literatura dodatkowa

  1. John Park, Practical Industrial Data Networks: Design, Installation and Troubleshooting, Elsevier, Oxford, 2004, ISBN 07506 5807X
  2. Deon Reynders, Steve Mackay, Edwin Wright, Practical Industrial Data Communications, Elsevier, Oxford, 2005, ISBN 0 7506 6395 2

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instalacja systemu operacyjnego RPi3
T-L-2Komunikacja z internetem (przewodowo i bezprzewodowo), praca zdalna2
T-L-3Konfiguracja serwera www, ftp, etc.2
T-L-4Podłączanie urządzeń peryferyjnych4
T-L-5Wybrane zastosowania3
T-L-6Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Omówienie rozwoju mikrokomputerów jednopłytowych, budowa systemów zbierania danych sensorycznych3
T-W-2Budowa, zasoby i przeznaczenie wybranych mikrokomputerów jednopłytowych3
T-W-3Wybrane narzędzia programistyczne i międzyplatformowe wytwarzanie aplikacji (cross platfom development)3
T-W-4Obsługa protokołów komunikacyjnych i wybranych modułów sensorycznych3
T-W-5Zastosowania.2
T-W-6Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Studia literaturowa w w zakresie tematycznym stosownie do bieżących zajęć laboratoryjnych.5
A-L-2Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Udział w laboratoriach15
22
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Samodzielna analiza problemów omawianych w ramach wykładu.15
A-W-2Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-W-3Udział w zajęciach15
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/O5/2-1_W01Obecnie sieci specjalnego przeznaczenia oraz obliczenia o charakterze rozproszonym zdominowały wszelkie aplikacje techniczne. Wiedza o sposobie projektowania takich systemów w kontekście konkretnej dziedziny aplikacji pozwala uzyskiwać właściwe wskaxniki techniczno-ekonomiczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy dotyczącej budowania systemów z wykorzystaniem mikrokomputerów jednopłytkowych do zbierania i przetwarzania danych, w tym systemów rozproszonych.
Treści programoweT-W-1Omówienie rozwoju mikrokomputerów jednopłytowych, budowa systemów zbierania danych sensorycznych
T-W-2Budowa, zasoby i przeznaczenie wybranych mikrokomputerów jednopłytowych
T-W-3Wybrane narzędzia programistyczne i międzyplatformowe wytwarzanie aplikacji (cross platfom development)
T-W-4Obsługa protokołów komunikacyjnych i wybranych modułów sensorycznych
T-W-5Zastosowania.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: W odniesieniu do wykładu; ocena podsumowująca - zaliczenie końcowe ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak elementarnej wiedzy przedmiotu
3,0Elementarna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego.
3,5Elementarna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego z elementami wnioskowania.
4,0Podstawowa wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia interdyscylinarnego i rozwiązywania podstawowych zadań problemowych.
4,5Znaczna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia interdyscyplinarnego i rozwiązywania zadań problemowych.
5,0Kompletna wiedza w zakresie warstwy fizycznej i algorytmicznej systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego w zakresie wykładanycm, ze zdolnością wnioskowania, kojarzenia problemów, rozwiązywania zadań algorytmicznych, także ze zdolnością dokonywania oceny porównawczej oraz wartościującej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/O5/2-1_U01W systemach rozproszonego zbierania i przetwarzania danych sposób okreslenia standardu wymiany danych rzutuje zasadniczo na efektywność i niezawodność systemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U15Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności konfigurowania systemów ukierunkowanych na zbieranie i przetwarzanie danych z użyciem różnorodnych sensorów, a także implementowania zadań algorytmicznych na bazie sprzętowej i programowej.
Treści programoweT-L-1Instalacja systemu operacyjnego RPi
T-L-2Komunikacja z internetem (przewodowo i bezprzewodowo), praca zdalna
T-L-3Konfiguracja serwera www, ftp, etc.
T-L-4Podłączanie urządzeń peryferyjnych
T-L-5Wybrane zastosowania
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne, pokaz, metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: W odniesieniu do ćwiczeń laboratoryjnych; ocena formująca: sprawdziany pisemne i ustne wejściowe do ćwiczen, ocena jakości sprawozdań po odbytych ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiadł jakichkolwiek umiejętności praktycznych.
3,0Posiada minimalne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego.
3,5Posiada umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących.
4,0Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać syntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej.
4,5Posiada pełne umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej.
5,0Posiada biegłe umiejętności związane z konfigurowaniem i programowaniem typowych konfiguracji systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz zdolność stosowania podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego wraz z umiejętnością dokonywania odpowiednich testów weryfikujących. Potrafi zasymulować oraz dokonać sysntezy komputerowej poziomu systemu dla systemu aplikacji przemysłowej oraz dokonać oceny jakościowej i ilościowej. Potrafi dokonać wyboru właściwego rozwiązania stosowanie do postawionego zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/O5/2-1_K01Systemy rozproszonego zbierania i przetwarzania informacji w sposób naturalny, doskonale sprzyjają pracy zespołowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
I_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie nawyku obserwowania systemów technicznych pod kątem technik zbierania i przetwarzania danych oraz technik sensorycznych; ciągły rozwój własny.
Treści programoweT-W-1Omówienie rozwoju mikrokomputerów jednopłytowych, budowa systemów zbierania danych sensorycznych
T-W-2Budowa, zasoby i przeznaczenie wybranych mikrokomputerów jednopłytowych
T-W-3Wybrane narzędzia programistyczne i międzyplatformowe wytwarzanie aplikacji (cross platfom development)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: W odniesieniu do wykładu; ocena podsumowująca - zaliczenie końcowe ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zaangażowania w poszerzaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie realizowania i stosowalności systemów rozproszonego zbierania i przetwarzania danych.
3,0Wykazuje elementarną skłonność do poprawiania swoich kompetencji w zakresie systemu rozproszonego zbierania i przetwarzania danych oraz podejścia systemowego w procesie konstruowania technicznego jedynie z obawy o konsekwencje.
3,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób jedynie zapewniający bieżące wykonywanie zadań.
4,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, w miarę przewidywanej konieczności.
4,5Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań.
5,0Podnosi swój profesjonalizm w sposób aktywny, przewidując z wyprzedzeniem kierunek działań. Dodatkowo, jest aktywny środowiskowo, wymienia doświadczenia w środowisku akademickim.