Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Organizacja studia fonograficznego -Przedmiot obieralny III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja studia fonograficznego -Przedmiot obieralny III
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotu: Dźwięk cyfrowy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z organizacją studia fonograficznego.
C-2Zapoznanie z zasadami realizacji nagrań audio stereo i wielokanałowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności realizacji fonograficznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności doboru sprzętu i oprogramowania do realizacji studia fonograficznego.
C-5Ukształtowanie umiejętności realizacji nagrań fonograficznych.
C-6Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z podstawowymi parametrami sygnału dźwiękowego.2
T-L-2Analiza widmowa dźwięku.2
T-L-3Generowanie tonów prostych.2
T-L-4Charakterystyki słuchu na podstawie badania charakterystyki własnego słuchu: krzywą progu słyszalności, krzywą rozdzielczości częstotliwościowej w zależności od częstotliwości, krzywą rozdzielczości amplitudowej w zależności od częstotliwości. Wykorzystanie kabiny audiometrycznej.2
T-L-5Normalizacja dźwięku. Normalizacja dźwięku z nagrań realizowanych z wykorzystaniem automatycznej czułości nagrywania.2
T-L-6Możliwości filtracji i korekcji dźwięku, oferowane przez programy do obróbki dźwięku (filtry dolno, górno i środkowoprzepustowe, equalizery graficzne i parametryczne).2
T-L-7Zapoznanie z możliwościami zmiany wysokości dźwięku, czasu trwania oferowanymi przez programy do obróbki dźwięku (np. pitch, pitch shift, time stretch, time warp).2
T-L-8Montaż dźwięku z użyciem powszechnie dostępnych narzędzi na przykładzie syntezy rozmowy 3 osób z kilku niezależnych nagrań.2
T-L-9Badanie wybranych charakterystyk mikrofonów.2
T-L-10Badanie metod przetwarzania dźwięku: procesory dynamiki, korektory, dodawanie sztucznego pogłosu, zmiana czasu trwania dźwięku, zmiana wysokości dźwięku, usuwanie szumu.2
T-L-11Organizacja studia nagraniowego na przykładzie Studia S1 Radia Szczecin - wycieczka.2
T-L-12Organizacja studia realizacji dźwięku na przykładzie - wycieczka.2
T-L-13Realizacja metod: kompresja, efekty na bazie echa, miksowanie sygnałów z uwzględnieniem dźwięku stereo.2
T-L-14Realizacja własnego projektu fonograficznego.4
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Wymagania wstępne. Idea studia fonograficznego.1
T-W-2Podstawy dźwięku i akustyki. Podstawy psychoakustyki. Kontrola szumu akustycznego.2
T-W-3Budowa studia nagraniowego.2
T-W-4Mikrofony (dynamiczne, wstęgowe, elektrostatyczne/pojemnościowe, ze stopniem lampowym). Charakterystyki i parametry mikrofonów.2
T-W-5Monitoring w kontekście realizacji fonograficznych.2
T-W-6Elektroniczne urządzenia w realizacji fonograficznej (źródła zasilania, konstrukcje wzmacniaczy, przedwzmacniacze i miksery, tłumiki, filtry i equalizery).2
T-W-7Nagrywanie i odtwarzanie (odtwarzanie dysków analogowych, rejestracja na nośnikach magnetycznych i odtwarzanie, MIDI, CD, SACD, DVD).2
T-W-8Słyszenie a natura dźwięku (odpowiedź ucha, głośność, pojęcie wysokości dźwięku, jakość dźwięku, barwa dźwięku).2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
32
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury - samodzielne studia5
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
22

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia produkcyjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena realizowanych projektów laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Całościowa ocena zrealizowanych projektów laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O4/3-5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z dziedziny organizacji studia fonograficznego, powinien formułować zasady realizacji nagrań fonograficznych, powinien tłumaczyć potencjalne trudności w realizacji procesu realizacji nagrań, powinien zaproponować określone metody do rozwiązywania potencajlnych problemów.
I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1, C-2M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O4/3-5_U01
Powinien na podstawie posiadanej wiedzy dobierać narzędzia (sprzęt i oprogramowanie) do rozwiązania typowych zadań studia fonograficznego. Powninien analizować sytuację realizacji nagrań i reagować na wynikające z tej analizy potrzeby. Powinien umieć rozwiązywać problematyczne zagadnienia.
I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U07, I_2A_U13T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-3, C-5, C-4, C-6M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O4/3-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do realizacji projektów fonograficznych, chętny do pracy w zespole, dbałość o jakość realizowanego procesu fonograficznego, kreatywność w proponowaniu rozwiązań realizayjnych, otwartość na propozycje współczłonków zespołu.
I_2A_K06, I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K04T2A_K01, T2A_K02, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-3, C-5, C-4, C-6M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O4/3-5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z dziedziny organizacji studia fonograficznego, powinien formułować zasady realizacji nagrań fonograficznych, powinien tłumaczyć potencjalne trudności w realizacji procesu realizacji nagrań, powinien zaproponować określone metody do rozwiązywania potencajlnych problemów.
2,0Nie potrafi wymienić podstawowych pojęć związanych z organizacją studia fonograficznego.
3,0Potrafi wymienić podstawowe pojęcia związane z organizacją studia fonograficznego i ogólnie je omówić.
3,5Potrafi wytłumaczyć dobór technologii sprzętowych i aplikacji do zastosowań w zadaniach studia fonograficznego.
4,0Potrafi formułować zasady realizacji powstających w studiu fonograficznym.
4,5Potrafi rozpoznać trudności i zaproponować rozwiązania pozwalające ominąć potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponować uniwersalne rozwiązania projektowe do realizacji zadań studia fonograficznego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O4/3-5_U01
Powinien na podstawie posiadanej wiedzy dobierać narzędzia (sprzęt i oprogramowanie) do rozwiązania typowych zadań studia fonograficznego. Powninien analizować sytuację realizacji nagrań i reagować na wynikające z tej analizy potrzeby. Powinien umieć rozwiązywać problematyczne zagadnienia.
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywać oprogramowanie i dobierać sprzęt w zastosowaniu do studia fonograficznego.
3,5Potrafi łączyć użycie różnych narzędzi celem optymalnej organizacji pracy w studiu fonograficznym.
4,0Potrafi realizować podstawowe zadania w studiu fonograficznym.
4,5Potrafi realizować podstawowe procesy w studiu fonograficznym.
5,0Potrafi realizować kompletne projekty w studiu fonograficznym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O4/3-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do realizacji projektów fonograficznych, chętny do pracy w zespole, dbałość o jakość realizowanego procesu fonograficznego, kreatywność w proponowaniu rozwiązań realizayjnych, otwartość na propozycje współczłonków zespołu.
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Potrafi zdobyć informację z dostępnych źródeł (literatura, materiały konferencyjne, internet, inne) na temat rozwiązań sprzętowych oraz stosowanego oprogramowania.
3,5Przejawia otwartość w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywną postawę w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu się wiedzą z grupą i prowadzącym. Rozumie konstruktywną krytykę i potrafi się do niej dostosować.
4,5Umie pracować w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzić pracę zespołu. Broni osiągniętych rezultatów.

Literatura podstawowa

  1. Don Davis, Eugene Patronis, Sound System Engineering, Elsevier, Oxford, 2006, ISBN 13:978-0-240-80830-7
  2. Glen M. Ballou, Handbook for Sound Engineers, Elsevier, Oxford, 2005, ISBN 13: 978-0-240-80758-4
  3. Michael Talbot-Smith, Sound Engineering Explained, Elsevier, Oxford, 2002, ISBN 13: 978-0-240-51667-7
  4. Stefan Weyna, Rozpływ energii akustycznych źródeł rzeczywistych, WNT, Warszawa, 2005, ISBN: 83-204-3099-2

Literatura dodatkowa

  1. Krzysztof Szlifirski, Pro-audio, słownik angielsko-polski, słownik polsko-angielski, Audiologos, Warszawa, 2008, ISBN 978-83-926190-0-0
  2. Gary Davies, Ralph Jones, Sound Reinforcement Handbook, Hal Leonard Corporation, Milwaukee, 1990, ISBN: 0-88188-900-8

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z podstawowymi parametrami sygnału dźwiękowego.2
T-L-2Analiza widmowa dźwięku.2
T-L-3Generowanie tonów prostych.2
T-L-4Charakterystyki słuchu na podstawie badania charakterystyki własnego słuchu: krzywą progu słyszalności, krzywą rozdzielczości częstotliwościowej w zależności od częstotliwości, krzywą rozdzielczości amplitudowej w zależności od częstotliwości. Wykorzystanie kabiny audiometrycznej.2
T-L-5Normalizacja dźwięku. Normalizacja dźwięku z nagrań realizowanych z wykorzystaniem automatycznej czułości nagrywania.2
T-L-6Możliwości filtracji i korekcji dźwięku, oferowane przez programy do obróbki dźwięku (filtry dolno, górno i środkowoprzepustowe, equalizery graficzne i parametryczne).2
T-L-7Zapoznanie z możliwościami zmiany wysokości dźwięku, czasu trwania oferowanymi przez programy do obróbki dźwięku (np. pitch, pitch shift, time stretch, time warp).2
T-L-8Montaż dźwięku z użyciem powszechnie dostępnych narzędzi na przykładzie syntezy rozmowy 3 osób z kilku niezależnych nagrań.2
T-L-9Badanie wybranych charakterystyk mikrofonów.2
T-L-10Badanie metod przetwarzania dźwięku: procesory dynamiki, korektory, dodawanie sztucznego pogłosu, zmiana czasu trwania dźwięku, zmiana wysokości dźwięku, usuwanie szumu.2
T-L-11Organizacja studia nagraniowego na przykładzie Studia S1 Radia Szczecin - wycieczka.2
T-L-12Organizacja studia realizacji dźwięku na przykładzie - wycieczka.2
T-L-13Realizacja metod: kompresja, efekty na bazie echa, miksowanie sygnałów z uwzględnieniem dźwięku stereo.2
T-L-14Realizacja własnego projektu fonograficznego.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Wymagania wstępne. Idea studia fonograficznego.1
T-W-2Podstawy dźwięku i akustyki. Podstawy psychoakustyki. Kontrola szumu akustycznego.2
T-W-3Budowa studia nagraniowego.2
T-W-4Mikrofony (dynamiczne, wstęgowe, elektrostatyczne/pojemnościowe, ze stopniem lampowym). Charakterystyki i parametry mikrofonów.2
T-W-5Monitoring w kontekście realizacji fonograficznych.2
T-W-6Elektroniczne urządzenia w realizacji fonograficznej (źródła zasilania, konstrukcje wzmacniaczy, przedwzmacniacze i miksery, tłumiki, filtry i equalizery).2
T-W-7Nagrywanie i odtwarzanie (odtwarzanie dysków analogowych, rejestracja na nośnikach magnetycznych i odtwarzanie, MIDI, CD, SACD, DVD).2
T-W-8Słyszenie a natura dźwięku (odpowiedź ucha, głośność, pojęcie wysokości dźwięku, jakość dźwięku, barwa dźwięku).2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury - samodzielne studia5
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
22
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O4/3-5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia z dziedziny organizacji studia fonograficznego, powinien formułować zasady realizacji nagrań fonograficznych, powinien tłumaczyć potencjalne trudności w realizacji procesu realizacji nagrań, powinien zaproponować określone metody do rozwiązywania potencajlnych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją studia fonograficznego.
C-2Zapoznanie z zasadami realizacji nagrań audio stereo i wielokanałowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienić podstawowych pojęć związanych z organizacją studia fonograficznego.
3,0Potrafi wymienić podstawowe pojęcia związane z organizacją studia fonograficznego i ogólnie je omówić.
3,5Potrafi wytłumaczyć dobór technologii sprzętowych i aplikacji do zastosowań w zadaniach studia fonograficznego.
4,0Potrafi formułować zasady realizacji powstających w studiu fonograficznym.
4,5Potrafi rozpoznać trudności i zaproponować rozwiązania pozwalające ominąć potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponować uniwersalne rozwiązania projektowe do realizacji zadań studia fonograficznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O4/3-5_U01Powinien na podstawie posiadanej wiedzy dobierać narzędzia (sprzęt i oprogramowanie) do rozwiązania typowych zadań studia fonograficznego. Powninien analizować sytuację realizacji nagrań i reagować na wynikające z tej analizy potrzeby. Powinien umieć rozwiązywać problematyczne zagadnienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności realizacji fonograficznych.
C-5Ukształtowanie umiejętności realizacji nagrań fonograficznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności doboru sprzętu i oprogramowania do realizacji studia fonograficznego.
C-6Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia produkcyjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Całościowa ocena zrealizowanych projektów laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Ocena realizowanych projektów laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywać oprogramowanie i dobierać sprzęt w zastosowaniu do studia fonograficznego.
3,5Potrafi łączyć użycie różnych narzędzi celem optymalnej organizacji pracy w studiu fonograficznym.
4,0Potrafi realizować podstawowe zadania w studiu fonograficznym.
4,5Potrafi realizować podstawowe procesy w studiu fonograficznym.
5,0Potrafi realizować kompletne projekty w studiu fonograficznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O4/3-5_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa do realizacji projektów fonograficznych, chętny do pracy w zespole, dbałość o jakość realizowanego procesu fonograficznego, kreatywność w proponowaniu rozwiązań realizayjnych, otwartość na propozycje współczłonków zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
I_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności realizacji fonograficznych.
C-5Ukształtowanie umiejętności realizacji nagrań fonograficznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności doboru sprzętu i oprogramowania do realizacji studia fonograficznego.
C-6Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia produkcyjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Całościowa ocena zrealizowanych projektów laboratoryjnych.
S-1Ocena formująca: Ocena realizowanych projektów laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Potrafi zdobyć informację z dostępnych źródeł (literatura, materiały konferencyjne, internet, inne) na temat rozwiązań sprzętowych oraz stosowanego oprogramowania.
3,5Przejawia otwartość w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywną postawę w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu się wiedzą z grupą i prowadzącym. Rozumie konstruktywną krytykę i potrafi się do niej dostosować.
4,5Umie pracować w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzić pracę zespołu. Broni osiągniętych rezultatów.