Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane usługi sieciowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane usługi sieciowe
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Śliwiński <Grzegorz.Sliwinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Śliwiński <Grzegorz.Sliwinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,50,25zaliczenie
projektyP7 15 1,50,33zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,42zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Sieci komputerowe na poziomie podstawowym
W-2Systemy operacyjne na poziomie podstawowym
W-3Podstawy programowania na poziomie podstawowym
W-4Podstawy wykorzystania protokołów sieciowych na poziomie podstawowym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność wykonania struktury hybrydowej sieci
C-2Zastosowanie rozwiązań sieciowych w zależności do potrzeb
C-3Dopasowywanie i tworzenie rozwiązań zależnych od potrzeb

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia2
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych4
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)6
T-L-4zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)2
T-L-5Podsumowanie1
15
projekty
T-P-1Wprowadzenie do projektu2
T-P-2Przygotowanie do pracy zespołowej - określenie celów oraz przygotowanie grupy2
T-P-3Wykonanie projektu10
T-P-4Podsumowanie1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zagadnienia2
T-W-2Prezentacja i sposoby wdrożenia poszczególnych usług: • przygotowanie systemów operacyjnych • systemy integracji (AM, LDAP) • zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.) • zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA) • zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP) • administracja systemami12
T-W-3Podsumowanie przedmiotu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie w ramach pracy w zespole25
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Zaliczenie formy zajęć2
44
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w ramach grupy projektowej25
A-P-3Konsultacje2
A-P-4Zaliczenie formy zajęć2
44
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zajęć (opracowanie prezentacji wybranych zagadnień)12
A-W-3Konsultacje1
A-W-4Zaliczenie przedmiotu1
29

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajecia audytoryjne pozwalajace na zapoznanie z zagadnieniem prowadzone na podstawie interakcji ze studentem z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Zajecia laboratoryjne pozwalajace na stworzenia własnego protokołu komunikacyjnego zgodnie z przyjetymi załozeniami stawianymi przez studentem.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne wykładów;
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorów na podstawie oddanego projektu protokołu komunikacyjnego oraz prezentacji działajacego rozwiazania autorskiego;

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O3/03_W01
Przygotowanie pracy w grupie; Zasady komunikacji pomiędzy usługami; Idea sieci hybrydowych; Wykorzystanie potencjału możliwości wdrażania usług.
I_1A_W04, I_1A_W07T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O3/03_U01
Uczestnik zajęć potrafi wykorzystać możliwości uruchomienia i skonfigurowania usług potrzebnych do wykonania zadania określonego w danym celu. Posiada również umiejętność pracy grupowej. Potrafi zaprojektować dedykowane rozwiązanie danego problemu.
I_1A_U06, I_1A_U12T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O3/03_K01
Praca w grupie na stanowisku członka jak również menagera; Potrafi wykorzystywać wiedzę i ją przekazywać oraz promować; Zna i stosuje możliwości pracy zdalnej i mobilnej.
I_1A_K01, I_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O3/03_W01
Przygotowanie pracy w grupie; Zasady komunikacji pomiędzy usługami; Idea sieci hybrydowych; Wykorzystanie potencjału możliwości wdrażania usług.
2,0Brak mozliwosci okreslenia podstawowych zagadnien z zakresu przedmiotu
3,0Znajomosc nazw i teorii działa podstawowych protokołów
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O3/03_U01
Uczestnik zajęć potrafi wykorzystać możliwości uruchomienia i skonfigurowania usług potrzebnych do wykonania zadania określonego w danym celu. Posiada również umiejętność pracy grupowej. Potrafi zaprojektować dedykowane rozwiązanie danego problemu.
2,0Brak mozliwosci okreslenia podstawowych zagadnien z zakresu przedmiotu
3,0Znajomosc nazw i teorii działa podstawowych protokołów
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O3/03_K01
Praca w grupie na stanowisku członka jak również menagera; Potrafi wykorzystywać wiedzę i ją przekazywać oraz promować; Zna i stosuje możliwości pracy zdalnej i mobilnej.
2,0Nie jest w stanie pracowac w grupie
3,0W sposób dostateczny współpracuje z innymi
3,5Wykazuje sie inicjatywa jednak nie przejawia wybitnych osiagniec w tym zakresie
4,0Jest osoba wiodaca w grupie
4,5Potrafi współpracowac z innymi, definiuje własne problemy oraz potrafi w grupie je rozwiazywac
5,0Wybitnie przewodniczy grupie oraz potrafi zmotywowac innych do działania (łacznie z innymi grupami)

Literatura podstawowa

  1. Marek Sportack, Sieci komputerowe ksiega eksperta, Helion, 1999, ISBN 83-7197-076-5
  2. Peter Rybaczyk, Podrecznik Inzynierii Internetu, Novell Press, 1999, ISBN 83-7101-413-9
  3. Frank J. Derfler, Poznaj sieci, Mikom, 1999, ISBN 83-7158-179-3
  4. Mark A. Miller, Sieci – Internetworking, Wydawnictwo RM, 1996, ISBN 83-87216-82-8
  5. Praca zbiorowa, NetWorld – Sieci komputerowe i telekomunikacja, IDG Poland S.A., 1999
  6. Praca zbiorowa, Studia Informatica, IX Konferencja Sieci Komputerowe, Wydawnictwo Politechniki Slaskiej, Gliwice, 2002, ISSN 0208-7286
  7. J.Casad, B. Willsey, TCP/IP – Swiat Internetu, MIKOM, 1999, ISBN 83-7158-189-0

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia2
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych4
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)6
T-L-4zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)2
T-L-5Podsumowanie1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do projektu2
T-P-2Przygotowanie do pracy zespołowej - określenie celów oraz przygotowanie grupy2
T-P-3Wykonanie projektu10
T-P-4Podsumowanie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zagadnienia2
T-W-2Prezentacja i sposoby wdrożenia poszczególnych usług: • przygotowanie systemów operacyjnych • systemy integracji (AM, LDAP) • zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.) • zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA) • zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP) • administracja systemami12
T-W-3Podsumowanie przedmiotu1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie w ramach pracy w zespole25
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Zaliczenie formy zajęć2
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w ramach grupy projektowej25
A-P-3Konsultacje2
A-P-4Zaliczenie formy zajęć2
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zajęć (opracowanie prezentacji wybranych zagadnień)12
A-W-3Konsultacje1
A-W-4Zaliczenie przedmiotu1
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/03_W01Przygotowanie pracy w grupie; Zasady komunikacji pomiędzy usługami; Idea sieci hybrydowych; Wykorzystanie potencjału możliwości wdrażania usług.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych
I_1A_W07ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykonania struktury hybrydowej sieci
C-2Zastosowanie rozwiązań sieciowych w zależności do potrzeb
C-3Dopasowywanie i tworzenie rozwiązań zależnych od potrzeb
Treści programoweT-W-2Prezentacja i sposoby wdrożenia poszczególnych usług: • przygotowanie systemów operacyjnych • systemy integracji (AM, LDAP) • zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.) • zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA) • zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP) • administracja systemami
T-W-3Podsumowanie przedmiotu
T-W-1Wprowadzenie do zagadnienia
Metody nauczaniaM-1Zajecia audytoryjne pozwalajace na zapoznanie z zagadnieniem prowadzone na podstawie interakcji ze studentem z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne wykładów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak mozliwosci okreslenia podstawowych zagadnien z zakresu przedmiotu
3,0Znajomosc nazw i teorii działa podstawowych protokołów
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/03_U01Uczestnik zajęć potrafi wykorzystać możliwości uruchomienia i skonfigurowania usług potrzebnych do wykonania zadania określonego w danym celu. Posiada również umiejętność pracy grupowej. Potrafi zaprojektować dedykowane rozwiązanie danego problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykonania struktury hybrydowej sieci
C-2Zastosowanie rozwiązań sieciowych w zależności do potrzeb
C-3Dopasowywanie i tworzenie rozwiązań zależnych od potrzeb
Treści programoweT-P-3Wykonanie projektu
T-P-1Wprowadzenie do projektu
T-P-2Przygotowanie do pracy zespołowej - określenie celów oraz przygotowanie grupy
T-P-4Podsumowanie
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych
T-L-4zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)
T-L-5Podsumowanie
Metody nauczaniaM-2Zajecia laboratoryjne pozwalajace na stworzenia własnego protokołu komunikacyjnego zgodnie z przyjetymi załozeniami stawianymi przez studentem.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorów na podstawie oddanego projektu protokołu komunikacyjnego oraz prezentacji działajacego rozwiazania autorskiego;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak mozliwosci okreslenia podstawowych zagadnien z zakresu przedmiotu
3,0Znajomosc nazw i teorii działa podstawowych protokołów
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/03_K01Praca w grupie na stanowisku członka jak również menagera; Potrafi wykorzystywać wiedzę i ją przekazywać oraz promować; Zna i stosuje możliwości pracy zdalnej i mobilnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykonania struktury hybrydowej sieci
C-2Zastosowanie rozwiązań sieciowych w zależności do potrzeb
C-3Dopasowywanie i tworzenie rozwiązań zależnych od potrzeb
Treści programoweT-W-2Prezentacja i sposoby wdrożenia poszczególnych usług: • przygotowanie systemów operacyjnych • systemy integracji (AM, LDAP) • zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.) • zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA) • zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP) • administracja systemami
T-W-3Podsumowanie przedmiotu
T-W-1Wprowadzenie do zagadnienia
T-P-3Wykonanie projektu
T-P-1Wprowadzenie do projektu
T-P-2Przygotowanie do pracy zespołowej - określenie celów oraz przygotowanie grupy
T-P-4Podsumowanie
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych
T-L-4zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)
T-L-5Podsumowanie
Metody nauczaniaM-2Zajecia laboratoryjne pozwalajace na stworzenia własnego protokołu komunikacyjnego zgodnie z przyjetymi załozeniami stawianymi przez studentem.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorów na podstawie oddanego projektu protokołu komunikacyjnego oraz prezentacji działajacego rozwiazania autorskiego;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest w stanie pracowac w grupie
3,0W sposób dostateczny współpracuje z innymi
3,5Wykazuje sie inicjatywa jednak nie przejawia wybitnych osiagniec w tym zakresie
4,0Jest osoba wiodaca w grupie
4,5Potrafi współpracowac z innymi, definiuje własne problemy oraz potrafi w grupie je rozwiazywac
5,0Wybitnie przewodniczy grupie oraz potrafi zmotywowac innych do działania (łacznie z innymi grupami)