Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki i języki programowania wieloagentowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki i języki programowania wieloagentowego
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość studentów z podstawami programowania, w tym programowania obiektowego, z jednym z języków programowania obiektowego (C++, C#, Java), teorią algorytmów i struktur danych oraz teorią sztucznej inteligencji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest znajomość studentów z podstawowymi technikami realizowanymi w systemach wieloagentowych, ich architekrutą, językami programowania zapytań, jak również językami i technikami tworzenia ontologii oraz realizacji komunikacji agentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawowe techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania w platformie MS.NET)5
T-L-2Zaawansowane techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania wna platformie MS.NET), posługiwanie się biblioteką TPL4
T-L-3Narzędzia sieciowe do połaczenia platformy programowej do Internetu3
T-L-4Techniki tworzenia dokumentacji komentarzy - posługiwanie się deskryptorami komentarzy XML3
15
wykłady
T-W-1Podsatwowe pojęcia i koncepcje, na których jest oparty paradygmat programowania agentowego3
T-W-2Analiza różnych modelów i architektur agentów jako obiektów interoperabilnych działających w składzie systemu wieloagentowego3
T-W-3Posługiwanie się językiem zapytań zintegrowanych dostępu do LINQ-uzgodnionych źródeł danych3
T-W-4Podstawy posługiwania się wielowątkowym przetwarzaniem danych w środowisku MS.NET Framework3
T-W-5Zasady i jężyki tworzenia ontologii w środowisku wieloagentowym3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych5
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z zajęc laboratoryjnych5
A-L-4Konsultacje1
A-L-5Znajimość z proponowaną literaturą4
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje1
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu - praca własna studenta15
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady, zajęcia laboratoryjne, konsultacje, znajomośc z literaturą, badania samodzielne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin z wykładów, zaliczenie z zajęc laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/11_W01
Technik programowania agentowego z wykorzystaniem języków programowania wysokiego poziomu, jak C#, znajomość z platformami programowania agentów na przykładzie platformy programowania komponentowego MS. NET Framework.
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/11_U01
Posiada umiejętności do tworzenia kodów składników systemów rozproszonych, jak systemy wieloagentowe korzystając z języków obiektowych wysokiego poziomu, jak C# oraz platform programowania komponentowego, jak MS.NET Platform.
I_1A_U03T1A_U01, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/11_K01
Posiada kompetencje w dziedzinie tworzenia kodów agentów programowych tworzonych z wykorzystaniem języków obiektowych, jak C# oraz kompetencje spółeczne do realizacji złożonych projektów programowych w składzie zespołu programistów.
I_1A_K04T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/11_W01
Technik programowania agentowego z wykorzystaniem języków programowania wysokiego poziomu, jak C#, znajomość z platformami programowania agentów na przykładzie platformy programowania komponentowego MS. NET Framework.
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student ma pewne wiedzę i posiada pewne umiejętności do napisanie prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student ma wiedzę i posiada pewne umiejętności do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,0Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,5Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie złożonych kodów składników systemów wieloagentowych, jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe.
5,0Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie złożonych kodów składników systemów wieloagentowych, jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, oraz wyjawia kreatywnośc i oryginalnośc do rozwiązania programowych problemów niestandardowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/11_U01
Posiada umiejętności do tworzenia kodów składników systemów rozproszonych, jak systemy wieloagentowe korzystając z języków obiektowych wysokiego poziomu, jak C# oraz platform programowania komponentowego, jak MS.NET Platform.
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student wyjawia pewne umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisania prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student wyjawia umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,0Student wyjawia dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,5Student wyjawia dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe.
5,0Student wyjawia bardzo dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, a ponadto wyjawia kreatywnośc i oryginalnośc do rozwiązania programowych problemów niestandardowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/11_K01
Posiada kompetencje w dziedzinie tworzenia kodów agentów programowych tworzonych z wykorzystaniem języków obiektowych, jak C# oraz kompetencje spółeczne do realizacji złożonych projektów programowych w składzie zespołu programistów.
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student wyjawia pewne kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisania prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student wyjawia kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych, ale nie wyjawia zdolności do pracy w zespole programistów.
4,0Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych oraz. wyjawia pewne zdolności do pracy w zespole programistów..
4,5Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe i wyjawia dobrą zdolność do pracy w zespole programistów .
5,0Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, wyjawia dobrą zdolność do pracy w zespole programistów i w stanie nieść odpowiedzialnośc za realizację wspólnych projektów.

Literatura podstawowa

  1. Ian Griffiths, Programowanie C# 5.0, Helion, 2013
  2. Mateusz Warczak, Jacek Matulewski i inne, Programowanie równoległe i asynchroniczne w C# 5.0, Helion, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Y. Shoham and K. Leyton-Brown, Multiagent Systems: Algorithms, Game-Theoretic, and Logical Foundations, Cambridge University Press, Cambridge, England, 2008
  2. S. Staab and R. Studer, Handbook on Ontologies, Springer, Berlin, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawowe techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania w platformie MS.NET)5
T-L-2Zaawansowane techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania wna platformie MS.NET), posługiwanie się biblioteką TPL4
T-L-3Narzędzia sieciowe do połaczenia platformy programowej do Internetu3
T-L-4Techniki tworzenia dokumentacji komentarzy - posługiwanie się deskryptorami komentarzy XML3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podsatwowe pojęcia i koncepcje, na których jest oparty paradygmat programowania agentowego3
T-W-2Analiza różnych modelów i architektur agentów jako obiektów interoperabilnych działających w składzie systemu wieloagentowego3
T-W-3Posługiwanie się językiem zapytań zintegrowanych dostępu do LINQ-uzgodnionych źródeł danych3
T-W-4Podstawy posługiwania się wielowątkowym przetwarzaniem danych w środowisku MS.NET Framework3
T-W-5Zasady i jężyki tworzenia ontologii w środowisku wieloagentowym3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych5
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z zajęc laboratoryjnych5
A-L-4Konsultacje1
A-L-5Znajimość z proponowaną literaturą4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje1
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu - praca własna studenta15
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/11_W01Technik programowania agentowego z wykorzystaniem języków programowania wysokiego poziomu, jak C#, znajomość z platformami programowania agentów na przykładzie platformy programowania komponentowego MS. NET Framework.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest znajomość studentów z podstawowymi technikami realizowanymi w systemach wieloagentowych, ich architekrutą, językami programowania zapytań, jak również językami i technikami tworzenia ontologii oraz realizacji komunikacji agentów.
Treści programoweT-W-1Podsatwowe pojęcia i koncepcje, na których jest oparty paradygmat programowania agentowego
T-W-2Analiza różnych modelów i architektur agentów jako obiektów interoperabilnych działających w składzie systemu wieloagentowego
T-W-3Posługiwanie się językiem zapytań zintegrowanych dostępu do LINQ-uzgodnionych źródeł danych
T-W-4Podstawy posługiwania się wielowątkowym przetwarzaniem danych w środowisku MS.NET Framework
T-W-5Zasady i jężyki tworzenia ontologii w środowisku wieloagentowym
Metody nauczaniaM-1Wykłady, zajęcia laboratoryjne, konsultacje, znajomośc z literaturą, badania samodzielne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin z wykładów, zaliczenie z zajęc laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student ma pewne wiedzę i posiada pewne umiejętności do napisanie prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student ma wiedzę i posiada pewne umiejętności do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,0Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,5Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie złożonych kodów składników systemów wieloagentowych, jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe.
5,0Student ma dobrę wiedzę i posiada dobre umiejętności do napisanie złożonych kodów składników systemów wieloagentowych, jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, oraz wyjawia kreatywnośc i oryginalnośc do rozwiązania programowych problemów niestandardowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/11_U01Posiada umiejętności do tworzenia kodów składników systemów rozproszonych, jak systemy wieloagentowe korzystając z języków obiektowych wysokiego poziomu, jak C# oraz platform programowania komponentowego, jak MS.NET Platform.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest znajomość studentów z podstawowymi technikami realizowanymi w systemach wieloagentowych, ich architekrutą, językami programowania zapytań, jak również językami i technikami tworzenia ontologii oraz realizacji komunikacji agentów.
Treści programoweT-L-1Podstawowe techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania w platformie MS.NET)
T-L-2Zaawansowane techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania wna platformie MS.NET), posługiwanie się biblioteką TPL
T-L-3Narzędzia sieciowe do połaczenia platformy programowej do Internetu
Metody nauczaniaM-1Wykłady, zajęcia laboratoryjne, konsultacje, znajomośc z literaturą, badania samodzielne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin z wykładów, zaliczenie z zajęc laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student wyjawia pewne umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisania prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student wyjawia umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,0Student wyjawia dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych.
4,5Student wyjawia dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe.
5,0Student wyjawia bardzo dobre umiejętności w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, a ponadto wyjawia kreatywnośc i oryginalnośc do rozwiązania programowych problemów niestandardowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/11_K01Posiada kompetencje w dziedzinie tworzenia kodów agentów programowych tworzonych z wykorzystaniem języków obiektowych, jak C# oraz kompetencje spółeczne do realizacji złożonych projektów programowych w składzie zespołu programistów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest znajomość studentów z podstawowymi technikami realizowanymi w systemach wieloagentowych, ich architekrutą, językami programowania zapytań, jak również językami i technikami tworzenia ontologii oraz realizacji komunikacji agentów.
Treści programoweT-L-1Podstawowe techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania w platformie MS.NET)
T-L-2Zaawansowane techniki programowania wielowątkowego (na przykładzie programowania wna platformie MS.NET), posługiwanie się biblioteką TPL
T-L-3Narzędzia sieciowe do połaczenia platformy programowej do Internetu
T-L-4Techniki tworzenia dokumentacji komentarzy - posługiwanie się deskryptorami komentarzy XML
Metody nauczaniaM-1Wykłady, zajęcia laboratoryjne, konsultacje, znajomośc z literaturą, badania samodzielne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin z wykładów, zaliczenie z zajęc laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy, umiejętności i kompetencje społeczne określone w danym dokumencie.
3,0Student wyjawia pewne kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisania prostych kodów składników systemów wieloagentowych.
3,5Student wyjawia kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych, ale nie wyjawia zdolności do pracy w zespole programistów.
4,0Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie kodów o średniej złożoności składników systemów wieloagentowych oraz. wyjawia pewne zdolności do pracy w zespole programistów..
4,5Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe i wyjawia dobrą zdolność do pracy w zespole programistów .
5,0Student wyjawia dobre kompetencje w dziedzinie programowania agentowego do napisanie złozonych kodów składników systemów wieloagentowych i jest zdolny do posługiwania się biblioteką TPL w środowisku MS.NET Framework do realizacji projektów przewidujących programowanie wielowątkowe, wyjawia dobrą zdolność do pracy w zespole programistów i w stanie nieść odpowiedzialnośc za realizację wspólnych projektów.