Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych.
C-4Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-5Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w Katedrze Systemów Multimedialnych
C-6Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych.
C-7Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich.
C-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w seminarium10
A-A-2Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy2
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja w czasie zajęć, prezentacja uzyskanych wyników.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/5_W01
Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
I_2A_W06, I_2A_W10, I_2A_W05T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-3, C-5, C-6, C-7T-A-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/5_U01
Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
I_2A_U04, I_2A_U02, I_2A_U05T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-4, C-8T-A-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/5_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy dyplomowej.
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-8T-A-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/5_W01
Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/5_U01
Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/5_K01
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy dyplomowej.
2,0
3,0student posiada kompetencje z zakresu organizacji czasu pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman Romuald, Zdobywanie Wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji(magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk, 2004
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Przechlewski Tomasz, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyc profesjonalnie wygladajace dokumenty, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w seminarium10
A-A-2Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/5_W01Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych.
C-5Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w Katedrze Systemów Multimedialnych
C-6Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych.
C-7Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich.
Treści programoweT-A-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w czasie zajęć, prezentacja uzyskanych wyników.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/5_U01Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-4Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.
Treści programoweT-A-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w czasie zajęć, prezentacja uzyskanych wyników.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/5_K01W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-8Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.
Treści programoweT-A-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada kompetencje z zakresu organizacji czasu pracy
3,5
4,0
4,5
5,0