Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Wirtualizacja zarządzania i komunikacji biznesowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wirtualizacja zarządzania i komunikacji biznesowej
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dobra znajomość zagadnień z zakresu systemów informacyjnych.
W-2Dobra znajomość zagadnień z zakresu organizacji i zarządzania.
W-3Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu teorii komunikacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Konsultacje.4
A-W-3Studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia.20
A-W-4Udział w zaliczeniach.2
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład interaktywny z prezentacjami.
M-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wywiad wstępny.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/1_W01
Znajomość pojęć podstawowych z zakresu wirtualizacji zarządzania.
I_2A_W03T2A_W09, T2A_W11C-1T-W-1M-2, M-1S-1, S-2
I_2A_D15/1_W02
Znajomość genezy i typologii organizacji wirtualnych.
I_2A_W03T2A_W09, T2A_W11C-1T-W-1M-2, M-1S-2
I_2A_D15/1_W03
Znajomość zagadnień dot. specyfiki systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych.
I_2A_W07T2A_W04C-1T-W-1M-2, M-1S-2
I_2A_D15/1_W04
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji biznesowej.
I_2A_W03T2A_W09, T2A_W11C-1T-W-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/1_U01
Umiejętność wykorzystania pojęć z zakresu wirtualizacji zarządzania i komunikacji binesowej w opisie procesów i struktur organizacyjnych.
I_2A_U06T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11C-1T-W-1M-2S-2
I_2A_D15/1_U02
Umiejętność analizowania i proponowania rozwiązań problemów występujących w przedsięwzięciach wirtualnych.
I_2A_U07T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18C-1T-W-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/1_K01
Świadomość roli wirtualizacji we współczesnej gospodarce i zasad funkcjonowania zespołów wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobu zaufania.
I_2A_K05T2A_K03, T2A_K04C-1T-W-1M-2
I_2A_D15/1_K02
Świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym z uwzględnieniem różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej.
I_2A_K04T2A_K02, T2A_K05C-1T-W-1M-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/1_W01
Znajomość pojęć podstawowych z zakresu wirtualizacji zarządzania.
2,0Student nie zna pojęć z zakresu przedmiotu.
3,0Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym, a niektóre pojęcia opanował w stopniu dobrym.
4,0Student dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu.
4,5Student bardzo dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu, a pozostałe opanował w stopniu dobrym.
5,0Student bardzo dobrze zna wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu.
I_2A_D15/1_W02
Znajomość genezy i typologii organizacji wirtualnych.
2,0Student nie zna typologii organizacji wirtualnych, ani ich wad i zalet.
3,0Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym. Potrafi podać kilka wad i kilka zalet takich organizacji.
3,5Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dobrym. Potrafi podać przynajmniej kilka wad i zalet takich organizacji.
4,0Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i wie o istnieniu typologii dodatkowych. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych.
4,5Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i potrafi omówić i uzasadnić typologie dodatkowe. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych.
5,0Student bardzo dobrze zna typologie organizacji wirtualnych. Potrafi podać prawie wszystkie wady i zalety tych organizacji.
I_2A_D15/1_W03
Znajomość zagadnień dot. specyfiki systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych.
2,0Student nie zna systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych.
3,0Student umie wskazać i ogólnie omówić typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka zastosowań dla przetwarzania w chmurze.
3,5Student umie wskazać i omówić ogólnie typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym.
4,0Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać co najmniej kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu bardzo dobrym oraz potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rozwiązań.
I_2A_D15/1_W04
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji biznesowej.
2,0Student nie zna modeli komunikacji biznesowej, ani pojęć podstawowych z tego zakresu.
3,0Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym i potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w tym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.
3,5Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym. Potrafi wskazać inne modele oraz podać przykład przebiegu komunikacji w wybranym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.
4,0Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w większości modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji.
4,5Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji.
5,0Student zna podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu bardzo dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić wszystkie testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/1_U01
Umiejętność wykorzystania pojęć z zakresu wirtualizacji zarządzania i komunikacji binesowej w opisie procesów i struktur organizacyjnych.
2,0Student nie potrafi wykorzystywać języka specjalistycznego przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów wybranej, nie rozbudowanej organizacji wirtualnej.
3,5Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej.
4,0Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wybranych procesów i struktur organizacyjnych.
4,5Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym większości procesów i struktur organizacyjnych.
5,0Student potrafi płynnie wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wszystkich procesów i struktur organizacyjnych.
I_2A_D15/1_U02
Umiejętność analizowania i proponowania rozwiązań problemów występujących w przedsięwzięciach wirtualnych.
2,0Student nie potrafi analizować funkcjonowania organizacji wirtualne.
3,0Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych.
3,5Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania przynajmniej jednego zidentyfikowanego problemu.
4,0Student potrafi dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów.
4,5Student potrafi bardzo dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przeanalizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania wszystkich zidentyfikowanych problemów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/1_K01
Świadomość roli wirtualizacji we współczesnej gospodarce i zasad funkcjonowania zespołów wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobu zaufania.
2,0Student nie ma świadomości znaczenia wirtualizacji w gospodarce.
3,0Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce.
3,5Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce. Jest świadomy roli zasobu zaufania w stopniu dostatecznym.
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania.
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania.
5,0Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania. Wykazuje aktywną postawę w czasie dyskusji o zespołach wirtualnych.
I_2A_D15/1_K02
Świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym z uwzględnieniem różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej.
2,0Student nie jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym.
3,0Student jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym w stopniu podstawowym.
3,5Student ma podstawową świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie najważniejsze różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
4,5Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
5,0Student ma pełną świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Jest w pełni świadomy różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej obowiązującej w różnych regionach świata.

Literatura podstawowa

  1. Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna - teoria i praktyka., Difin, Warszawa: Difin, 2009
  2. Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu., Wydawnictwo SGH, Warszawa, 2009
  3. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa, 2007
  4. Reynolds S., Valentine D., Komunikacja międzykulturowa., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.10
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Konsultacje.4
A-W-3Studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia.20
A-W-4Udział w zaliczeniach.2
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_W01Znajomość pojęć podstawowych z zakresu wirtualizacji zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W03Posiada wiedzę o przedsiębiorczości oraz sposobach efektywnego kierowania zespołami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
M-1Wykład interaktywny z prezentacjami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wywiad wstępny.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna pojęć z zakresu przedmiotu.
3,0Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym, a niektóre pojęcia opanował w stopniu dobrym.
4,0Student dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu.
4,5Student bardzo dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu, a pozostałe opanował w stopniu dobrym.
5,0Student bardzo dobrze zna wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_W02Znajomość genezy i typologii organizacji wirtualnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W03Posiada wiedzę o przedsiębiorczości oraz sposobach efektywnego kierowania zespołami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
M-1Wykład interaktywny z prezentacjami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna typologii organizacji wirtualnych, ani ich wad i zalet.
3,0Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym. Potrafi podać kilka wad i kilka zalet takich organizacji.
3,5Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dobrym. Potrafi podać przynajmniej kilka wad i zalet takich organizacji.
4,0Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i wie o istnieniu typologii dodatkowych. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych.
4,5Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i potrafi omówić i uzasadnić typologie dodatkowe. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych.
5,0Student bardzo dobrze zna typologie organizacji wirtualnych. Potrafi podać prawie wszystkie wady i zalety tych organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_W03Znajomość zagadnień dot. specyfiki systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
M-1Wykład interaktywny z prezentacjami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych.
3,0Student umie wskazać i ogólnie omówić typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka zastosowań dla przetwarzania w chmurze.
3,5Student umie wskazać i omówić ogólnie typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym.
4,0Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać co najmniej kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu bardzo dobrym oraz potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_W04Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji biznesowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W03Posiada wiedzę o przedsiębiorczości oraz sposobach efektywnego kierowania zespołami ludzkimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
M-1Wykład interaktywny z prezentacjami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna modeli komunikacji biznesowej, ani pojęć podstawowych z tego zakresu.
3,0Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym i potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w tym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.
3,5Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym. Potrafi wskazać inne modele oraz podać przykład przebiegu komunikacji w wybranym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.
4,0Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w większości modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji.
4,5Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji.
5,0Student zna podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu bardzo dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić wszystkie testy wartości dla aktywów w takiej organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_U01Umiejętność wykorzystania pojęć z zakresu wirtualizacji zarządzania i komunikacji binesowej w opisie procesów i struktur organizacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać języka specjalistycznego przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów wybranej, nie rozbudowanej organizacji wirtualnej.
3,5Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej.
4,0Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wybranych procesów i struktur organizacyjnych.
4,5Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym większości procesów i struktur organizacyjnych.
5,0Student potrafi płynnie wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wszystkich procesów i struktur organizacyjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_U02Umiejętność analizowania i proponowania rozwiązań problemów występujących w przedsięwzięciach wirtualnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować funkcjonowania organizacji wirtualne.
3,0Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych.
3,5Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania przynajmniej jednego zidentyfikowanego problemu.
4,0Student potrafi dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów.
4,5Student potrafi bardzo dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przeanalizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania wszystkich zidentyfikowanych problemów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_K01Świadomość roli wirtualizacji we współczesnej gospodarce i zasad funkcjonowania zespołów wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobu zaufania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia wirtualizacji w gospodarce.
3,0Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce.
3,5Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce. Jest świadomy roli zasobu zaufania w stopniu dostatecznym.
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania.
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania.
5,0Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania. Wykazuje aktywną postawę w czasie dyskusji o zespołach wirtualnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/1_K02Świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym z uwzględnieniem różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania.
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna.
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym.
3,0Student jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym w stopniu podstawowym.
3,5Student ma podstawową świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie najważniejsze różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
4,5Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych.
5,0Student ma pełną świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Jest w pełni świadomy różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej obowiązującej w różnych regionach świata.