Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_2A_C08_U01 | Posiada umiejętność zastosowania wybranych technik związanych z analizą obrazów 3D, interfejsami komunikacyjnymi oraz teletransmisją w zadaniach telerobotyki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_2A_U01 | Wykorzystuje wiedzę z wybranych działów matematyki do: - opisu i analizy zaawansowanych algorytmów przetwarzania i analizy obrazów, - rozwiązywania złożonych problemów z zakresu teleinformatyki i telerobotyki, - optymalizacji transmisji danych. |
---|
TI_2A_U02 | Potrafi, wykorzystując właściwe metody i narzędzia informatyczne, przetwarzać sygnały oraz dane celem wydobycia z nich pożądanych informacji. |
TI_2A_U10 | Potrafi zaproponować system telerobotyczny uwzględniając interakcję robota z otoczeniem z wykorzystaniem odpowiednio dobranych metod transmisji danych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i aktualnymi problemami telerobotyki. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami opisu ruchu robota, a w szczególności z zagadnieniem generowania trajektorii w trybach pracy automatycznej i ręcznej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z technikami analizy obrazów 3D na potrzeby telerobotyki |
C-4 | Zapoznanie studentów z interfejsami komunikacyjnymi stosowanymi w telerobotyce |
C-5 | Zapoznanie studentów ze specyfiką teletransmisji dla celów sterowania robotami mobilnymi |
Treści programowe | T-P-1 | Projekt w zakresie akwizycji, transmisji i przetwarzania sygnałów/obrazów w telerobotyce. |
---|
Metody nauczania | M-2 | programowana - z użyciem komputera |
---|
M-3 | praktyczna - pokaz |
M-4 | praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | praktyczna - metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: na podstawie wykonanego projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność zastosowania wybranych technik związanych z analizą obrazów 3D, interfejsami komunikacyjnymi oraz teletransmisją w zadaniach telerobotyki |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |