Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_C03_U01 | Student potrafi zidentyfikować topologie, protokoły, usługi sieciowe i telekomunikacyjne. Potrafi skonfigurować podstawowe opcje urządzeń i narzędzi stosowanych w sieciach komputerowych i dostępowych. Korzysta z modeli sieci. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_U03 | Potrafi:
- dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji,
- wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych. |
---|
TI_1A_U04 | Potrafi wykorzystywać typowe programy narzędziowe do zarządzania sieciami teleinformatycznymi, dobrać i skonfigurować sprzęt komputerowy oraz system operacyjny stanowiące elementy sieci teleinformatycznej.
Potrafi skonfigurować urządzenia mobilne. |
TI_1A_U11 | Potrafi ocenić możliwości transmisji danych multimedialnych w sieciach o ograniczonej przepływności, dobrać odpowiednią metodę kompresji danych, skonfigurować transmisję strumieniową wideo i transmisję głosu w sieci IP. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Modelowanie sieci. |
---|
C-3 | Opisanie roli protokołów sieciowych. |
C-4 | Opisanie roli usług sieciowych. |
C-5 | Zapoznanie z siecią TCP/IP oraz WWW. |
C-1 | Opisanie struktury sieci, urządzeń i łączy transmisyjnych. |
C-6 | Ukształtowanie podstawowych umiejętności posługiwania się narzędziami konfiguracji, kontroli i analizy sieci. |
Treści programowe | T-L-1 | Zbieranie podstawowych informacji o sieci komputerowej. |
---|
T-L-2 | Konfiguracja interfejsów sieciowych. |
T-L-5 | Projekt sieci - zastosowanie przełączników warstwy 2 i 3. |
T-L-3 | Analiza stosu protokołów sieciowych. Kapsułkowanie. Testowanie sieci. |
T-L-8 | Podstawowe usługi sieciowe - poczta, ftp itp. |
T-L-6 | Podział sieci i projekt sieci IP z wykorzystaniem routerów. |
T-L-4 | Zastosowanie protokołów IP, UDP, TCP w aplikacjach sieciowych. Różnice implementacyjne protokołów TCP UDP. |
T-L-9 | Podstawy HTML - projekt i wdrożenie prostej strony WWW. |
T-L-10 | Instalacja i wdrożenie prostego systemu CMS. |
T-L-7 | Urządzenia dostępowe i sieć WiFi. |
T-L-11 | Wstęp do bezpieczeństwa w sieci. Analiza zagrożeń. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna. |
---|
M-4 | Pokaz. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zidentyfikuje topologie, protokoły, usługi sieciowych i telekomunikacyjne dla istniejącej sieci. Potrafi skonfigurować podstawowe opcje urządzeń i narzędzi stosowanych w sieciach komputerowych i dostępowych. Korzysta z modeli sieci. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |