Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw technologii informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu realizowanych treści programowych
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
C-3Rozwinięcie umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy tworzenia projektów2
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie3
T-L-4Optymalizacja planu projektu2
T-L-5Kontrola realizacji projektu2
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie2
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu2
T-L-8Zakończenie projektu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć40
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń i końcowej prezentacji zawierającej podsumowanie przeprowadzonych prac.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_W17T1A_W08InzA_W03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_U02, EL_1A_U04T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-8M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
EL_1A_K02, EL_1A_K05T1A_K02, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-8M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
2,0
3,0Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Sebastain Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne., Helion, 2009
  2. Mary Grace Duffy, Zarządzanie projektami, OnePress, 2007
  3. Harold Kerzner, Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, 2005
  4. Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, WIG-Press, 2002
  5. Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy tworzenia projektów2
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie3
T-L-4Optymalizacja planu projektu2
T-L-5Kontrola realizacji projektu2
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie2
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu2
T-L-8Zakończenie projektu1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć40
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_A09_W01Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W17Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego procesu zarządzania projektami oraz metod pracy w grupie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu realizowanych treści programowych
Treści programoweT-L-1Podstawy tworzenia projektów
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-5Kontrola realizacji projektu
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie
T-L-8Zakończenie projektu
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń i końcowej prezentacji zawierającej podsumowanie przeprowadzonych prac.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_A09_U01Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
EL_1A_U04Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
C-3Rozwinięcie umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej
Treści programoweT-L-1Podstawy tworzenia projektów
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-5Kontrola realizacji projektu
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie
T-L-8Zakończenie projektu
Metody nauczaniaM-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń i końcowej prezentacji zawierającej podsumowanie przeprowadzonych prac.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_A09_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
EL_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności pracy indywidualnej i zespołowej
Treści programoweT-L-1Podstawy tworzenia projektów
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-5Kontrola realizacji projektu
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie
T-L-8Zakończenie projektu
Metody nauczaniaM-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń i końcowej prezentacji zawierającej podsumowanie przeprowadzonych prac.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
3,5
4,0
4,5
5,0