Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja i diagnostyka wysokonapięciowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>, Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>, Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 2,00,62egzamin
laboratoriaL2 30 3,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw elektrotechniki.
W-2Wymagana jest wiedza z zakresu elektroenergetyki.
W-3Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii wysokich napięć
W-4Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu inżynierii materiałowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy2
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć2
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć2
T-L-4Pomiary odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów metodą FRA2
T-L-5Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody RVM2
T-L-6Zaliczenie przejściowe2
T-L-7Diagnostyka izolacji uzwojenia silnika WN metodą SVM2
T-L-8Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody FDS2
T-L-9Diagnostyka izolacji epoxy-mika-szkło pręta generatorowego metodą FDS2
T-L-10Diagnostyka izolacji transformatora metodą skojarzoną RVM+PDC2
T-L-11Zaliczenie przejściowe2
T-L-12Diagnostyka izolacji przepustu transformatorowego metodą skojarzoną FDS+PDC2
T-L-13Odpowiedź dielektryczna modelu transformatora na podstawie metody PDC2
T-L-14Zaliczenie końcowe2
T-L-15Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu2
T-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć2
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć2
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych3
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki3
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć4
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy4
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki4
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych3
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ3
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć3
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy3
36

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych25
75
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie36
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu45
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu25
106

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
EL_2A_W04T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5M-2, M-1S-4
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
EL_2A_W11T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05C-5, C-1, C-4, C-3, C-2T-L-1, T-L-6, T-L-14, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-12, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-10, T-W-4, T-W-5, T-W-9M-2, M-1S-1, S-3, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
EL_2A_U03, EL_2A_U01T2A_U01, T2A_U04, T2A_U07C-5, C-4, C-3, C-2T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-W-9M-2, M-1S-1, S-3, S-2
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
EL_2A_U10, EL_2A_U08T2A_U08, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19C-5, C-1, C-4, C-3, C-2T-L-1, T-L-6, T-L-14, T-L-2, T-L-3, T-W-12, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-5S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_W01
Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich podstawowych cech materiałowych i metod diagnostycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_G01-02_W02
Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i podstawowych urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_G01-02_U01
Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
2,0
3,0Student potrafi opracować podstawową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować proste opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_2A_G01-02_U02
Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej analizy, planować i przeprowadzać proste eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B. Florkowska, Diagnostyka wysokonapięciowych układów izolacyjnych urządzeń elektroenergetycznych, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2009
  2. Mościcka-Grzesiak H. i inni, Inżynieria wysokich napięć w elektrotechnice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2009, tom I i II
  3. Z. Flisowski, Technika Wysokich Napięć, WNT, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Władysław Orlik, Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków, KaBe, Krosno, 2007
  2. E. Matula, M. Sych, Zapobieganie porażeniom elektrycznym w przemyśle, WNT, Warszawa, 1972
  3. Normy przedmiotowe, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy2
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć2
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć2
T-L-4Pomiary odpowiedzi częstotliwościowej uzwojeń transformatorów metodą FRA2
T-L-5Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody RVM2
T-L-6Zaliczenie przejściowe2
T-L-7Diagnostyka izolacji uzwojenia silnika WN metodą SVM2
T-L-8Szacowanie zawilgocenia izolacji papierowo-olejowej transformatora za pomocą metody FDS2
T-L-9Diagnostyka izolacji epoxy-mika-szkło pręta generatorowego metodą FDS2
T-L-10Diagnostyka izolacji transformatora metodą skojarzoną RVM+PDC2
T-L-11Zaliczenie przejściowe2
T-L-12Diagnostyka izolacji przepustu transformatorowego metodą skojarzoną FDS+PDC2
T-L-13Odpowiedź dielektryczna modelu transformatora na podstawie metody PDC2
T-L-14Zaliczenie końcowe2
T-L-15Oględziny wysokonapięciowej sieci napowietrznej2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu2
T-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć2
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć2
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych3
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki3
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć4
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy4
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki4
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych3
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ3
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć3
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy3
36

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć laboratoryjnych25
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie36
A-W-2Praca własna studenta, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z wykładu45
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu25
106
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_W01Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W04Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci niskiego napięcia, systemów elektroenergetycznych oraz sieci inteligentnych jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
Treści programoweT-W-2Konfiguracja i systemy pracy sieci wysokich napięć
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich podstawowych cech materiałowych i metod diagnostycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_W02Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych, układów izolacyjnych, a także wiedzę dotyczącą stosowania technologii wysokonapięciowych w procesach produkcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-14Zaliczenie końcowe
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-W-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
T-W-3Awaryjność sieci wysokich napięć
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-4Awaryjność wysokonapięciowych urządzeń sieciowych
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczająca wykład
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i podstawowych urządzeń wysokonapięciowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_U01Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
EL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-11Rozliczanie energii w sieciach wysokich napięć
T-W-10Specyfikacje techniczne SIWZ
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
T-W-9Sporządzanie specyfikacji technicznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować podstawową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować proste opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_G01-02_U02Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące złożonych układów elektrotechnicznych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskiwane wyniki i wyciągać wnioski
EL_2A_U08Potrafi dokonać analizy złożonych systemów elektrycznych i systemów przetwarzania energii elektrycznej pod kątem różnych aspektów ich działania, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody lub narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie się z podstawowymi metodami oceny stanu technicznego sieci wysokich napięć
C-1Zapoznanie się z podstawami zasad eksploatacji sieci wysokich napięć
C-4Umiejetność sporządzenia specyfikacji technicznej do celów inwestycyjnych i remontowych
C-3Zapoznanie z tworzeniem instrukcji bezpiecznej pracy
C-2Zapoznanie z tworzeniem instrukcji eksploatacji
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie i zapoznanie z zasadami bezpiecznej pracy
T-L-6Zaliczenie przejściowe
T-L-14Zaliczenie końcowe
T-L-2Termografia sieci napowietrznych wysokich napięć
T-L-3Emisja wyładowań niezupełnych w sieciach wysokich napięć
T-W-12Systemy on-line eksploatacji i nadzoru pracy
T-W-6Instrukcje eksploatacji i diagnostyki sieci wysokich napięć
T-W-7Instrukcja organizacji bezpiecznej pracy
T-W-8Podstawy planowania eksploatacji i diagnostyki
T-W-5Podstawowe zasady eksploatacji i diagnostyki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca oparta na zaliczeniach ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca ćwiczenia laboratoryjne
S-2Ocena formująca: Ocena formująca oparta na sprawozdaniach z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać podstawowej analizy, planować i przeprowadzać proste eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe.
3,5
4,0
4,5
5,0