Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C12_U02 | Student potrafi narysować podstawowe charakterystyki maszyny elektrycznej, potrafi dobrać prawidłowo metody i aparaturę w celu wyznaczenia podstawowych wielkości charakteryzujących układ napędowy. Potrafi połączyć i uruchomić prosty układ napędowy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U04 | Potrafi:
- dobrać napęd elektryczny do realizacji typowych zadań sterowania ruchem,
- zaprojektować instalację elektryczną prostego układu sterowania oraz sporządzić jego dokumentację techniczną wykorzystując do tego celu odpowiednie narzędzia informatyczne. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie wiedzy na temat podstaw maszyn i napędów elektrycznych. |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Dynamika maszyn i napędów elektrycznych. |
---|
T-W-1 | Podstawowe prawa elektromagnetyzmu w teorii maszyn elektrycznych. |
T-W-3 | Transformatory - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Transformatory trójfazowe, układy i grupy połaczeń, stany pracy, schemat zastępczy, wykres wektorowy, straty i sprawność. |
T-W-5 | Maszyny indukcyjne - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Wykres wektorowy,
charakterystyka mechaniczna, schemat zastępczy. Stany pracy, bilans mocy, straty i sprawność. |
T-W-6 | Maszyny synchroniczne - budowa, zasada działania, moment obrotowy maszyn tajno- i
jawnobiegunowych, wykresy wektorowe. Współpraca z siecią sztywna, regulacja mocy czynnej i biernej. Wykresy wektorowe i równania momentów. |
T-W-7 | Maszyny z magnesami trwałymi. |
T-W-2 | Podstawowe informacje dotyczące maszyn i napędów elektrycznych. |
T-W-4 | Maszyny pradu stałego - zasada działania, budowa, podstawowe zależności. Układy połączeń, rodzaje
pracy, charakterystyki eksploatacyjne silników i prądnic. |
T-L-3 | Badanie maszyny asynchronicznej. |
T-L-4 | Badanie maszyny synchronicznej. |
T-L-1 | Badanie transformatora. |
T-L-2 | Badanie maszyny obcowzbudnej prądu stałego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (laboratorium):
- ocena podsumowująca wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczenia poszczególnych ćwiczeń i sprawozdań. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Sposób oceny (laboratorium):
- ocena formująca na podstawie pisemnych lub ustnych odpowiedzi na temat związany z danym ćwiczeniem oraz złożonych sprawozdań. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (wykład):
- ocena podsumowująca na postawie zaliczenia pisemnego oraz rozmowy ze studentem. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Na podstawie prezentacji rezultatów pracy |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi narysować podstawowe charakterystyki maszyny elektrycznej, potrafi dobrać prawidłowo metody i aparaturę w celu wyznaczenia podstawowych wielkości charakteryzujących układ napędowy. Potrafi połączyć i uruchomić prosty układ napędowy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |