Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C06_W01 | Ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_W13 | Ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. |
---|
AR_1A_W25 | Ma podstawową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami kierunków studiów powiązanych z kierunkiem Automatyka i Robotyka. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie treści programowych związanych z przedmiotem |
---|
C-3 | Umiejętność oceny przydatności uzyskanego rozwiązania w konkretnym problemie technicznym. |
C-4 | Znajomość nowoczesnych programów narzędziowych pomocnych w rozwiązywaniu obwodów. |
C-2 | Umiejętność wyboru metody rozwiązania adekwatnej do problemu. Wybór najmniej czasochłonnego rozwiązania. |
Treści programowe | T-W-5 | Prądy sinusoidalnie zmienne. Wielkości opisujące. Zachowanie się elementów R,L,C. |
---|
T-W-1 | Obwód elektryczny. Opis topologii obwodu. Węzły, oczka, strzałkowanie prądów i napięć. |
T-W-3 | Zasada superpozycji, wzajemności, twierdzenie Thevenina i Nortona. Transfiguracja obwodów. |
T-W-4 | Metody analizy obwodów. Metoda oczkowa i węzłowa. |
T-W-2 | Bierne i aktywne elementy obwodów. Prawa Kirchhoffa. Dopasowanie energetyczne. |
T-W-6 | Gałąź szeregowa RL, RC, RLC przy prądzie sinusoidalnie zmiennym. Definicje mocy. Wykresy trójkątowe. |
T-W-13 | Stany nieustalone w obwodach RL, RC oraz RLC przy pobudzeniu prostokątnym oraz sinusoidalnie zmiennym. |
T-W-7 | Wprowadzenie do metody symbolicznej. Zapis symboliczny prądów, napięć, impedancji, admitancji. |
T-W-8 | Moce przy zapisie symbolicznym. Wykresy wskazowe impedancji, napięć i prądów, oraz mocy. |
T-W-14 | Obwody trójfazowe. Skojarzenie obwodu w trójkąt i w gwiazdę. Wyznaczanie prądów odbiornika. Wykresy wskazowe. Pomiar mocy w układach trójfazowych. |
T-W-12 | Cewka na rdzeniu stalowym. Transformator. Modele zastępcze i wykresy wskazowe przy różnych rodzajach obciążenia. Autotransformator. |
T-W-11 | Obwody magnetyczne sprzężone. Modele zastępcze indukcyjności wzajemnych. |
T-W-10 | Rezonans szeregowy i parametry opisujące go. Przykłady prostych obwodów rezonansowych. |
T-W-15 | Podsumowanie w postaci analizy różnych układów. |
T-W-9 | Źródła rzeczywiste przy prądzie zmiennym. Dopasowanie energetyczne przy prądach sinusoidalnie zmiennych. Spadek i strata napięcia. Sprawność energetyczna. Projektowanie torów przesyłowych. |
T-A-3 | Kolokwium I |
T-A-7 | Kolokwium II |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. Wykład problemowy |
---|
M-2 | Ćwiczenia obliczeniowe - metody analityczne rozwiązywania obwodów |
M-3 | Projekt - wykorzystanie programów narzędziowych (SPICE i Mathcad) do rozwiązywania i projektowania obwodów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia obliceniowe - zaliczenie dwóch kolokwiów pisemnych |
S-3 | Ocena formująca: Projekt - wykonanie i zaliczenie zestawu projektów indywidualnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki niezbędną do zrozumienia działania urządzeń elektrycznych stosowanych w automatyce i robotyce. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |