Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza z zakresu nauk ekonomicznych i o zarządzaniu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych.4
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.11
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć6
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A08_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach nauki o zarządzaniu
Z_1A_W01S1A_W01C-1T-S-1, T-S-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A08_U02
umie określić problem badawczy, temat i zakres pracy dyplomowej, dobrać metody do realizacji badań
Z_1A_U01S1A_U01C-1T-S-1, T-S-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_A08_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach nauki o zarządzaniu
2,0
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_A08_U02
umie określić problem badawczy, temat i zakres pracy dyplomowej, dobrać metody do realizacji badań
2,0
3,0student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze
3,5student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze
4,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy
4,5student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy
5,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy

Literatura podstawowa

  1. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
  4. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  5. ., Stardady przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie
  6. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012, 8
  7. ., Standardy przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych.4
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.11
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć6
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_A08_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach nauki o zarządzaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych.
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_A08_U02umie określić problem badawczy, temat i zakres pracy dyplomowej, dobrać metody do realizacji badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych.
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze
3,5student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze
4,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy
4,5student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy
5,0student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy