Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Analiza systemów informacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza systemów informacyjnych | ||
Specjalność | Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z technologii informacyjnych. |
W-2 | Znajomość podstaw zarządzania organizacjami. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat analizy systemów informacyjnych. |
C-2 | Student powinień znać podstawowe metody i techniki analizy systemów informacyjnych. |
C-3 | Student powinien posiadać wiedzę pozwalająca na identyfikację użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Identyfikacja użytkowników systemu informacyjnego | 2 |
T-L-2 | Badanie potrzeb informacyjnych użytkowników | 3 |
T-L-3 | Opracowanie potrzeb informacyjnych dla obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa | 3 |
T-L-4 | Określenie problemów informacyjnych w organizacjach | 3 |
T-L-5 | Modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i zadania systemów informacyjnych | 1 |
T-W-2 | Metody i techniki analizy | 2 |
T-W-3 | Analiza i modelowanie systemu informacyjnego | 2 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo zajęciach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 5 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 10 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-4 | Objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ustny lub pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach i ćwiczeniach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/12_W01 Student posiada wiedzę z zakresu analiza i modelowanie systemu informacyjnego. | Z_1A_W04, Z_1A_W13, Z_1A_W07 | S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08 | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-4, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/12_U01 Student posiada umiejętność modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | Z_1A_U02, Z_1A_U11 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U07 | C-3, C-1 | T-L-5, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Z_1A_D5/12_U02 Student posiada umiejętność określenia zakresu i charakter potrzeb informacyjnych dla obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. | Z_1A_U04, Z_1A_U11 | S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3, C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/12_W01 Student posiada wiedzę z zakresu analiza i modelowanie systemu informacyjnego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z podstawowych zagadnień z systemów informacyjnych |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę z podstawowych zagadnień z systemów informacyjnych | |
3,5 | Student posiada lepiej niż dostateczną wiedzę z podstawowych zagadnień z systemów informacyjnych | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zagadnień analizy systemów informacyjnych | |
4,5 | Student posiada lepiej niz dobrą wiedzę z zagadnień analizy systemów informacyjnych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zagadnień analizy systemów informacyjnych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/12_U01 Student posiada umiejętność modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. |
3,0 | Student nie posiada umiejętności modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | |
3,5 | Student posiada dostateczne umiejętność modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | |
4,5 | Student posiada dobre umiejętności pozwalające na identyfikację użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych i modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności wskazania użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych i modelowanie systemu informacyjnego z użyciem diagramów. | |
Z_1A_D5/12_U02 Student posiada umiejętność określenia zakresu i charakter potrzeb informacyjnych dla obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wskazania podstawowych metod i technik analizy systemów informacyjnych. |
3,0 | Student nie posiada umiejętności wskazania podstawowych metod i technik analizy systemów informacyjnych. | |
3,5 | Student posiada dostateczne umiejętności pozwalające na identyfikację użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejętności pozwalające na identyfikację użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych. | |
4,5 | Student posiada dobre umiejętności pozwalające na identyfikację użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych dla obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności wskazania użytkowników systemu i ich potrzeb informacyjnych dla obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. |
Literatura podstawowa
- A. Nowicki, Analiza i Modelowanie Systemów Informacyjnych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław, 2001
- J. Kisielnicki, H.Sroka, Systemy Informacyjne Biznesu, Informatyka dla zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1999
- A. Nowicki, Informatyka dla ekonomistów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- J.M. Pomykała, J.A. Pomykała, Systemy informacyjne, Modelowanie i wybrane techniki kryptograficzne, Mikom, Warszawa, 1999
- S. Senczyna, Analiza i modelowanie systemu informacyjnego przedsiębiorstwa – wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2000