Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Animacja czasu wolnego w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Animacja czasu wolnego w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>, Wojciech Brocki <Wojciech.Brocki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 35 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Jest to przedmiot, umiejętność kreatywnego myślenia. Sprawność ruchowa, umiejętność aktywnego działania w grupie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej. Zaprojektowanie programu dla wygospodarowanego wolnego czasu podczas imprezy turystycznej.
C-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie projektowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych. Innowacyjne formy spędzania wolnego czasu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.3
T-P-2Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe.3
T-P-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.3
T-P-4Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną).3
T-P-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.2
T-P-6Umiejętności mikrofonowe.2
T-P-7Balonowe kreacje. Zastosowanie chusty animacyjnej.2
T-P-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.3
T-P-9Animacja w podróży.3
T-P-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.4
T-P-11Gry miejskie czyli zabawy terenowe.3
T-P-12"Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej.4
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Obecność studenta na zajęciach35
A-P-2Przegląd i studiowanie literatury obowiązującej15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-4Przegląd luteratury uzupełniającej10
A-P-5Przygotowanie gier i zabaw - projekty15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_W01
Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
TiR_1A_W04, TiR_1A_W05S1A_W04, S1A_W05, S1A_W11C-1T-P-4, T-P-9, T-P-8M-1S-2
TiR_1A_O9/1_W02
Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej. Liczą się pomysły organizowania zabaw, konkursów i ćwiczeń.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W05S1A_W02, S1A_W05C-1T-P-2, T-P-6, T-P-12M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_U01
Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
TiR_1A_U01S1A_U01C-2T-P-5, T-P-1, T-P-10M-1, M-2S-1
TiR_1A_O9/1_U02
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
TiR_1A_U09, TiR_1A_U02, TiR_1A_U03, TiR_1A_U10P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U11C-1T-P-6, T-P-8M-1S-2
TiR_1A_O9/1_U03
Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
TiR_1A_U09, TiR_1A_U01, TiR_1A_U04, TiR_1A_U10P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U01, S1A_U04, S1A_U11C-2T-P-5, T-P-10M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_K01
Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06C-2T-P-11, T-P-3, T-P-10M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_W01
Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_W02
Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej. Liczą się pomysły organizowania zabaw, konkursów i ćwiczeń.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_U01
Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_U02
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_U03
Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_K01
Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bączek J.B., Animator czasu wolnego, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
  2. Bączek J.B., (2011), Psychooogia eventów. Pierwszy w Poslce praktyczny podręcznik psychologii dla branży eventowej, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
  3. Stiefenhofer M., Wielka księga gier, zabaw i łamigłówek, Bauer – Weltbild Media Klub dla Ciebie, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Nitsch C., 300 gier i zabaw w domu, na powietrzu, w podróży, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2006
  2. Tokarczuk O. (red.), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wałbrzych, 1994

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.3
T-P-2Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe.3
T-P-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.3
T-P-4Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną).3
T-P-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.2
T-P-6Umiejętności mikrofonowe.2
T-P-7Balonowe kreacje. Zastosowanie chusty animacyjnej.2
T-P-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.3
T-P-9Animacja w podróży.3
T-P-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.4
T-P-11Gry miejskie czyli zabawy terenowe.3
T-P-12"Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej.4
35

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Obecność studenta na zajęciach35
A-P-2Przegląd i studiowanie literatury obowiązującej15
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-4Przegląd luteratury uzupełniającej10
A-P-5Przygotowanie gier i zabaw - projekty15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_W01Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą formułowania celów, metod i form racjonalnego organizowania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej. Zaprojektowanie programu dla wygospodarowanego wolnego czasu podczas imprezy turystycznej.
Treści programoweT-P-4Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną).
T-P-9Animacja w podróży.
T-P-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_W02Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej. Liczą się pomysły organizowania zabaw, konkursów i ćwiczeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą formułowania celów, metod i form racjonalnego organizowania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej. Zaprojektowanie programu dla wygospodarowanego wolnego czasu podczas imprezy turystycznej.
Treści programoweT-P-2Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe.
T-P-6Umiejętności mikrofonowe.
T-P-12"Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U01Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie projektowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych. Innowacyjne formy spędzania wolnego czasu.
Treści programoweT-P-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.
T-P-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.
T-P-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U02Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U09potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
TiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej. Zaprojektowanie programu dla wygospodarowanego wolnego czasu podczas imprezy turystycznej.
Treści programoweT-P-6Umiejętności mikrofonowe.
T-P-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U03Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U09potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
S1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie projektowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych. Innowacyjne formy spędzania wolnego czasu.
Treści programoweT-P-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.
T-P-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_K01Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania
TiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie projektowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych. Innowacyjne formy spędzania wolnego czasu.
Treści programoweT-P-11Gry miejskie czyli zabawy terenowe.
T-P-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.
T-P-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. Projekt zabawy dla różnych grup wiekowych i społecznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0