Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Statystyczna analiza aktywności turystycznej społeczeństwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Statystyczna analiza aktywności turystycznej społeczeństwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 21 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana znajomość podstaw statystyki i demografii oraz ogólna wiedza o turystyce

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o aktywności turystycznej społeczeństwa.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem metod ilościowych do identyfikacji prawidłowości dotyczących aktywności turystycznej różnych grup wiekowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Podstawowe definicje i pojęcia związane z aktywnością turystyczną.2
T-P-2Globalne trendy rozwoju turystyki.2
T-P-3Zmiany demograficzne i ich wpływ na rozwój turystyki.2
T-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.2
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.2
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.2
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce3
T-P-8Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.6
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.21
A-P-2Studia literaturowe.25
A-P-3Przegląd baz danych na temat aktywności turystycznej społeczeństwa na świecie i w Polsce.20
A-P-4Przygotowanie projektu na zaliczenie.24
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji – prezentacja projektu na zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O14_W02
Student zna podstawowe bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować potrzebne dane.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W06, TiR_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W06C-2T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O14_U01
"U01 Student potrafi zorganizować badanie, zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny."
TiR_1A_U01, TiR_1A_U04S1A_U01, S1A_U04C-2T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1S-1
TiR_1A_O14_U02
"U02 Student potrafi zastosować odpowiednie sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań, a także odnieść je do praktyki gospodarczej."
TiR_1A_U02, TiR_1A_U01, TiR_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03C-2T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O14_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej."
TiR_1A_K02, TiR_1A_K05, TiR_1A_K07P1A_K08, S1A_K02, S1A_K05, S1A_K07C-2T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O14_W02
Student zna podstawowe bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować potrzebne dane.
2,0Student nie zna podstawowych baz danych dotyczących aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i nie potrafi wygenerować potrzebnych informacji.
3,0Student zna niektóre bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych, ale nie potrafi samodzielnie wygenerować potrzebnych informacji.
3,5Student zna większość baz danych dotyczących aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować potrzebne informacje z pomocą nauczyciela.
4,0Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować samodzielnie niektóre informacje.
4,5Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować samodzielnie większość informacji.
5,0Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych oraz potrafi wygenerować samodzielnie wszystkie potrzebne informacje.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O14_U01
"U01 Student potrafi zorganizować badanie, zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny."
2,0Student nie potrafi zorganizować badania, zebrać, prezentować i analizować materiału statystycznego.
3,0Student potrafi zorganizować niektóre etapy badania i przy współudziale z prowadzącym zajęcia zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny.
3,5Student potrafi zorganizować większość etapów badania i przy współudziale z prowadzącym zajęcia: zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, jednak prezentowanie i analizowanie zgromadzonego materiału statystycznego jest dokonywane przy współudziale prowadzącego zajęcia.
4,5Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny oraz posługiwać się poznanymi pakietami statystycznymi.
5,0Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, pozyskać i zaprezentować materiał statystyczny odpowiedni do badanej prawidłowości, a także sprawnie posługiwać się poznanymi pakietami statystycznymi.
TiR_1A_O14_U02
"U02 Student potrafi zastosować odpowiednie sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań, a także odnieść je do praktyki gospodarczej."
2,0Student nie potrafi zastosować odpowiednich sposobów pomiaru aktywności turystycznej oraz nie potrafi przeprowadzić badań.
3,0Student potrafi zastosować niektóre (wskazane przez prowadzącego zajęcia) sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować (z pomocą nauczyciela) wyniki przeprowadzonych badań.
3,5Student potrafi zastosować wskazane (przez prowadzącego zajęcia) sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować (z pomocą nauczyciela) wyniki przeprowadzonych badań oraz próbuje odnieść je do praktyki gospodarczej.
4,0Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej i zinterpretować wyniki przeprowadzonych badań oraz odnieść je do praktyki gospodarczej.
4,5Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej oraz zinterpretować wyniki przeprowadzonych badań i odnieść je do praktyki gospodarczej, potrafi samodzielnie wykonać niezbędne obliczenia wykorzystując poznane bazy danych.
5,0Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej społeczeństwa, umie ocenić ich przydatność oraz uzasadnić ich wybór, a także potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i odnieść je do praktyki gospodarczej, potrafi samodzielnie wykonać niezbędne obliczenia wykorzystując poznane bazy danych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O14_K01
Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej."
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i przy pomocy nauczyciela potrafi przeprowadzić indywidulane badanie aktywności turystycznej społeczeństwa oraz zorganizować zespołowy projekt badawczy.
3,5Student opanował zasady pracy indywidualnej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa, a przy pomocy nauczyciela potrafi zorganizować zespołowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, a z pomocą nauczyciela potrafi wskazać sposoby pomiaru aktywności turystycznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wstępnej analizy wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać większośc sposobów pomiaru aktywności turystycznej potrzebnych do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać analizy wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać wszystkie sposoby pomiaru aktywności turystycznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wszechstronnej analizy wyników.

Literatura podstawowa

  1. Bąk Iwona, Statystyczna analiza aktywności turystycznej seniorow w Polsce, 1. Bąk I., Statystyczna analiza aktywności turystycznej seniorów w Polsce, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin 2013. Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2013
  2. Bąk Iwona, Turystyka w obliczu starzejącego się społeczeństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2012, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 258
  3. Bąk Iwona, Analiza wyjazdów turystycznych emerytów, GUS, Warszawa, 2011, Wiadomości Statystyczne nr 12

Literatura dodatkowa

  1. Bąk I>, Wawrzyniak K., Segmentacja europejskiego rynku turystycznego, GUS, Warszawa, 2008, Wiadomości Statystyczne nr 4
  2. Bąk I., Sompolska-Rzechuła A., Aktywność turystyczna mieszkańców wsi – analiza statystyczna, Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2007, Zeszyt Naukowy Uniwersytetu Szczecińskiego nr 456, Prace Katedry Polityki Społeczno-Gospodarczej i Europejskich Studiów Regionalnych nr 6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podstawowe definicje i pojęcia związane z aktywnością turystyczną.2
T-P-2Globalne trendy rozwoju turystyki.2
T-P-3Zmiany demograficzne i ich wpływ na rozwój turystyki.2
T-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.2
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.2
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.2
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce3
T-P-8Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.6
21

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.21
A-P-2Studia literaturowe.25
A-P-3Przegląd baz danych na temat aktywności turystycznej społeczeństwa na świecie i w Polsce.20
A-P-4Przygotowanie projektu na zaliczenie.24
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O14_W02Student zna podstawowe bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować potrzebne dane.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji między organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem metod ilościowych do identyfikacji prawidłowości dotyczących aktywności turystycznej różnych grup wiekowych
Treści programoweT-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji – prezentacja projektu na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych baz danych dotyczących aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i nie potrafi wygenerować potrzebnych informacji.
3,0Student zna niektóre bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych, ale nie potrafi samodzielnie wygenerować potrzebnych informacji.
3,5Student zna większość baz danych dotyczących aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować potrzebne informacje z pomocą nauczyciela.
4,0Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować samodzielnie niektóre informacje.
4,5Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych i potrafi wygenerować samodzielnie większość informacji.
5,0Student zna wszystkie bazy danych dotyczące aktywności turystycznej społeczeństwa według różnych cech społeczno-demograficznych oraz potrafi wygenerować samodzielnie wszystkie potrzebne informacje.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O14_U01"U01 Student potrafi zorganizować badanie, zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem metod ilościowych do identyfikacji prawidłowości dotyczących aktywności turystycznej różnych grup wiekowych
Treści programoweT-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce
T-P-8Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji – prezentacja projektu na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zorganizować badania, zebrać, prezentować i analizować materiału statystycznego.
3,0Student potrafi zorganizować niektóre etapy badania i przy współudziale z prowadzącym zajęcia zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny.
3,5Student potrafi zorganizować większość etapów badania i przy współudziale z prowadzącym zajęcia: zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, jednak prezentowanie i analizowanie zgromadzonego materiału statystycznego jest dokonywane przy współudziale prowadzącego zajęcia.
4,5Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, zebrać, prezentować i analizować materiał statystyczny oraz posługiwać się poznanymi pakietami statystycznymi.
5,0Student potrafi samodzielnie zorganizować badanie, pozyskać i zaprezentować materiał statystyczny odpowiedni do badanej prawidłowości, a także sprawnie posługiwać się poznanymi pakietami statystycznymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O14_U02"U02 Student potrafi zastosować odpowiednie sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań, a także odnieść je do praktyki gospodarczej."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem metod ilościowych do identyfikacji prawidłowości dotyczących aktywności turystycznej różnych grup wiekowych
Treści programoweT-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce
T-P-8Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji – prezentacja projektu na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować odpowiednich sposobów pomiaru aktywności turystycznej oraz nie potrafi przeprowadzić badań.
3,0Student potrafi zastosować niektóre (wskazane przez prowadzącego zajęcia) sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować (z pomocą nauczyciela) wyniki przeprowadzonych badań.
3,5Student potrafi zastosować wskazane (przez prowadzącego zajęcia) sposoby pomiaru aktywności turystycznej oraz interpretować (z pomocą nauczyciela) wyniki przeprowadzonych badań oraz próbuje odnieść je do praktyki gospodarczej.
4,0Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej i zinterpretować wyniki przeprowadzonych badań oraz odnieść je do praktyki gospodarczej.
4,5Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej oraz zinterpretować wyniki przeprowadzonych badań i odnieść je do praktyki gospodarczej, potrafi samodzielnie wykonać niezbędne obliczenia wykorzystując poznane bazy danych.
5,0Student potrafi samodzielnie dokonać pomiaru aktywności turystycznej społeczeństwa, umie ocenić ich przydatność oraz uzasadnić ich wybór, a także potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i odnieść je do praktyki gospodarczej, potrafi samodzielnie wykonać niezbędne obliczenia wykorzystując poznane bazy danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O14_K01Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej."
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole.
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z wykorzystaniem metod ilościowych do identyfikacji prawidłowości dotyczących aktywności turystycznej różnych grup wiekowych
Treści programoweT-P-4Aktywność turystyczna społeczeństwa w grupach wiekowych na świecie.
T-P-5Aktywność turystyczna dzieci i młodzieży w Polsce.
T-P-6Aktywność turystyczna osób dorosłych w Polsce.
T-P-7Aktywność turystyczna seniorów w Polsce
T-P-8Prezentacja prac przygotowanych na zaliczenie przedmiotu.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji – prezentacja projektu na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej i zespołowej.
3,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i przy pomocy nauczyciela potrafi przeprowadzić indywidulane badanie aktywności turystycznej społeczeństwa oraz zorganizować zespołowy projekt badawczy.
3,5Student opanował zasady pracy indywidualnej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa, a przy pomocy nauczyciela potrafi zorganizować zespołowy projekt badawczy.
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, a z pomocą nauczyciela potrafi wskazać sposoby pomiaru aktywności turystycznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wstępnej analizy wyników.
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać większośc sposobów pomiaru aktywności turystycznej potrzebnych do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać analizy wyników.
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej i zespołowej, potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie aktywności turystycznej społeczeństwa i zorganizować zespołowy projekt badawczy, potrafi wskazać wszystkie sposoby pomiaru aktywności turystycznej potrzebne do rozwiązania sformułowanego problemu i dokonać wszechstronnej analizy wyników.