Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Samorząd terytorialny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Samorząd terytorialny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 21 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs mikro- i makroekonomii
W-2Ogólna wiedza o strukturze instytucjonalnej władzy w Polsce

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zgromadzenie wiedzy o istocie i strukturze władzy samorządowej w Polsce
C-2Poznanie kompetencji i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego
C-3Przyswojenie wiedzy i umiejetności w zakresie finansowania zadań samorzadu terytorialnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Główne ośrodki władzy publicznej. Samorząd terytorialny w systemie władzy publicznej.3
T-P-2Zadania własne i zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli3
T-P-3Trzy szczeble władzy samorzadowej w Polsce. Gmina. Powiat. Województwo. Kompetencje i odpowiedzialność.6
T-P-4Ochrona zdrowia, pomoc społeczna i budownictwo mieszkaniowe jako zadania własne gminy3
T-P-5Samorząd województwa w procesie kształtowania strategii rozwoju województwa. Współpraca z administracją rządową.3
T-P-6Współpraca jednostek samorząd terytorialnego z samorządem gospodarczym i zawodowym3
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym21
A-P-2Praca własna studenta obejmująca- - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu i materiałów wtórnych (raportów, dookumentów, aktów prawnych), - udział w konsultacjach69
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2wykład z prezentacja multimedialną
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu: - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O11_W01
Ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu władzy publicznej w Polsce
TiR_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-P-2, T-P-1M-1, M-3S-4, S-3, S-1, S-2
TiR_1A_O11_W02
Zna ogólny zakres kompetencji jednostek samorządu terytorialnego w Polsce
TiR_1A_W08S1A_W08C-1, C-2T-P-3, T-P-2M-1, M-3S-4, S-3, S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O11_U01
Potrafi scharakteryzować zadania własne gminy, powiatu i województwa w kontekście rozwoju turystyki i rekreacji
TiR_1A_U02S1A_U02C-3, C-2T-P-2, T-P-4M-1, M-3, M-2S-4, S-3, S-1, S-5
TiR_1A_O11_U02
Umie określić rolę samorzadu wwojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03S1A_U03C-3, C-1T-P-3, T-P-6, T-P-5M-1, M-3, M-2S-4, S-3, S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O11_K01
Jest świadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
TiR_1A_K03S1A_K03C-3, C-1, C-2T-P-6M-1, M-3, M-2S-4, S-3, S-1, S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O11_W01
Ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu władzy publicznej w Polsce
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi nie zawierają błędów
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
TiR_1A_O11_W02
Zna ogólny zakres kompetencji jednostek samorządu terytorialnego w Polsce
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
3,5Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
4,0Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego; tresć i forma wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego w stopniu ponad dobrym; tresć i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego w stopniu ponad dobrym; tresć i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O11_U01
Potrafi scharakteryzować zadania własne gminy, powiatu i województwa w kontekście rozwoju turystyki i rekreacji
2,0Student nie potrafi scharakteryzować zadań samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji
3,0Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji
3,5Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają drobne blędy
4,5Student dobrze opanował treści programowe, potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
TiR_1A_O11_U02
Umie określić rolę samorzadu wwojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
2,0Student nie umie określić roli samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
3,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
3,5Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają jednak znaczące błędy
4,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi nie nie zawierają błędów
5,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O11_K01
Jest świadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
2,0Student nie jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
3,0Student jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
3,5Student jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi zawierają jednak liczne błędy
4,0Student jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program, jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Loński Z., Samorząd terytorialny w RP, Wydawnictwo CH Beck, Warszawa, 2004
  2. Nowacka E. J., Polski samorząd terytorialny, Wydawnictwo LexisNexis, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Jastrzębska M., Polityka budżetowa jednostek samorządu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2005
  2. Patrzałek L., Finanse samorządu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2005
  3. Wojciechowski E., Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, Difin, Warszawa, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Główne ośrodki władzy publicznej. Samorząd terytorialny w systemie władzy publicznej.3
T-P-2Zadania własne i zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli3
T-P-3Trzy szczeble władzy samorzadowej w Polsce. Gmina. Powiat. Województwo. Kompetencje i odpowiedzialność.6
T-P-4Ochrona zdrowia, pomoc społeczna i budownictwo mieszkaniowe jako zadania własne gminy3
T-P-5Samorząd województwa w procesie kształtowania strategii rozwoju województwa. Współpraca z administracją rządową.3
T-P-6Współpraca jednostek samorząd terytorialnego z samorządem gospodarczym i zawodowym3
21

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym21
A-P-2Praca własna studenta obejmująca- - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu i materiałów wtórnych (raportów, dookumentów, aktów prawnych), - udział w konsultacjach69
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O11_W01Ma podstawową wiedzę o funkcjonowaniu władzy publicznej w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Zgromadzenie wiedzy o istocie i strukturze władzy samorządowej w Polsce
C-2Poznanie kompetencji i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego
Treści programoweT-P-2Zadania własne i zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli
T-P-1Główne ośrodki władzy publicznej. Samorząd terytorialny w systemie władzy publicznej.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu: - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treści wypowiedzi nie zawierają błędów
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat funkcjonowania władzy publicznej w Polsce; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O11_W02Zna ogólny zakres kompetencji jednostek samorządu terytorialnego w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zgromadzenie wiedzy o istocie i strukturze władzy samorządowej w Polsce
C-2Poznanie kompetencji i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego
Treści programoweT-P-3Trzy szczeble władzy samorzadowej w Polsce. Gmina. Powiat. Województwo. Kompetencje i odpowiedzialność.
T-P-2Zadania własne i zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu: - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
3,5Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego
4,0Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego; tresć i forma wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego w stopniu ponad dobrym; tresć i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student ma opanowaną wiedzę z zakresu podziału kompetencji między różne szczeble samorządu terytorialnego w stopniu ponad dobrym; tresć i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O11_U01Potrafi scharakteryzować zadania własne gminy, powiatu i województwa w kontekście rozwoju turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przyswojenie wiedzy i umiejetności w zakresie finansowania zadań samorzadu terytorialnego
C-2Poznanie kompetencji i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego
Treści programoweT-P-2Zadania własne i zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli
T-P-4Ochrona zdrowia, pomoc społeczna i budownictwo mieszkaniowe jako zadania własne gminy
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2wykład z prezentacja multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować zadań samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji
3,0Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji
3,5Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają drobne blędy
4,5Student dobrze opanował treści programowe, potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, potrafi scharakteryzować zadania samorzadu terytorialnego w kontekscie rozwoju turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O11_U02Umie określić rolę samorzadu wwojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przyswojenie wiedzy i umiejetności w zakresie finansowania zadań samorzadu terytorialnego
C-1Zgromadzenie wiedzy o istocie i strukturze władzy samorządowej w Polsce
Treści programoweT-P-3Trzy szczeble władzy samorzadowej w Polsce. Gmina. Powiat. Województwo. Kompetencje i odpowiedzialność.
T-P-6Współpraca jednostek samorząd terytorialnego z samorządem gospodarczym i zawodowym
T-P-5Samorząd województwa w procesie kształtowania strategii rozwoju województwa. Współpraca z administracją rządową.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2wykład z prezentacja multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu: - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie określić roli samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
3,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji
3,5Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają jednak znaczące błędy
4,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treści wypowiedzi nie nie zawierają błędów
5,0Student potrafi określić rolę samorządu wojewódzkiego w rozwoju sfery turystyki i rekreacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O11_K01Jest świadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Przyswojenie wiedzy i umiejetności w zakresie finansowania zadań samorzadu terytorialnego
C-1Zgromadzenie wiedzy o istocie i strukturze władzy samorządowej w Polsce
C-2Poznanie kompetencji i zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego
Treści programoweT-P-6Współpraca jednostek samorząd terytorialnego z samorządem gospodarczym i zawodowym
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2wykład z prezentacja multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawjanie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcjii innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopień wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu: - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
3,0Student jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie
3,5Student jest swiadomy znaczenia aktywności jednostek samorzadu terytorialnego dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi zawierają jednak liczne błędy
4,0Student jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program, jest swiadomy podziału kompetencji w strukturach samorządu terytorialnego oraz znaczenia aktywności jednostek samorzadu dla rozwoju turystyki w regionie; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń