Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka zagraniczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka zagraniczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student winien wykazać się wiedzą z zakresu makroekonomii,

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej1
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki1
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego2
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych1
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej1
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej2
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej2
T-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Praca własna studenta12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E6_W01
definiuje podstawowe pojęcia z zakresu turystyki zagranicznej
TiR_1A_W02, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W06, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1
TiR_1A_E6_W02
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
TiR_1A_W02, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W06, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E6_U01
analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów i tendencji w turystyce zagranicznej
TiR_1A_U02, TiR_1A_U01, TiR_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-3S-1
TiR_1A_E6_U02
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
TiR_1A_U02, TiR_1A_U01, TiR_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2
TiR_1A_E6_U03
Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej
TiR_1A_U02, TiR_1A_U01, TiR_1A_U05, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E6_K01
pracuje w zespole pełniąc różne role
TiR_1A_K03, TiR_1A_K02, TiR_1A_K01, TiR_1A_K04, TiR_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-3S-2
TiR_1A_E6_K02
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K07P1A_K08, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1
TiR_1A_E6_K03
Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów
TiR_1A_K04, TiR_1A_K05, TiR_1A_K08P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K04, S1A_K05C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E6_W01
definiuje podstawowe pojęcia z zakresu turystyki zagranicznej
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy. Nie potrafi zdefinioować najważniejszych zjawisk i procesów związanych z turystyką zagraniczną
3,0Dysponuje bardzo ograniczonymi mozliwościami rozumienia głównych procesów i zjawisk występujących w turystyce międzynarodowej
3,5Zna podstawowe definicje z zakresu turystyki zagraniczej
4,0Dobiera metody analiz trendów w turystyce zagranicznej
4,5Tłumaczy podstawowe zjawiska występujące w turystyce zagranicznej
5,0Potrafi przewidzieć i wskazać kierunki rozwoju turystyki zagranicznej.
TiR_1A_E6_W02
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E6_U01
analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów i tendencji w turystyce zagranicznej
2,0Nie potrafi analizować zachowań i zjawisk z zakresu tyrystyki zagranicznej
3,0Posługuje się bardzo ograniczonymi mozliwościami analizy procesów i zjawisk
3,5Przedstawia wyniki prostych obserwacji trendów w turystyce zagranicznej
4,0Samodzielnie analizuje wybrane zagadnienia z zakresu turystyki miedzynarodowej
4,5Potrafi samodzielnie wyciągać wnoski na podstawie własnych analiz
5,0Rozumie i umie interpretować zjawiska i procesy w turystyce zagranicznej. Formuluje wnioski, przedstawia je , uczestniczy w dyskusji.
TiR_1A_E6_U02
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
TiR_1A_E6_U03
Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej
2,0Nie identyfikuje głownych form turystyki zagranicznej
3,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E6_K01
pracuje w zespole pełniąc różne role
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
TiR_1A_E6_K02
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Nie potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
3,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostateczym
4,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym
4,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym
TiR_1A_E6_K03
Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów
2,0Student nie rozwija wrażliwości na problemy spoleczne i gospodarcze regionów
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kaczmarek J. Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005, 2005
  2. Jędrzejczyk I., Nowoczesny biznes turystyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, 2000
  3. Praca zbiorowa pod red. S.Bosiackiego, J.Grella, Gospodarka turystyczna w XXI wieku : szanse i bariery rozwoju w warunkach integracji miedzynarodowej., AWF w Poznaniu, Ponań, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999, 1999

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej1
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki1
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego2
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych1
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej1
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej2
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej2
T-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie2
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Praca własna studenta12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_W01definiuje podstawowe pojęcia z zakresu turystyki zagranicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji między organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy. Nie potrafi zdefinioować najważniejszych zjawisk i procesów związanych z turystyką zagraniczną
3,0Dysponuje bardzo ograniczonymi mozliwościami rozumienia głównych procesów i zjawisk występujących w turystyce międzynarodowej
3,5Zna podstawowe definicje z zakresu turystyki zagraniczej
4,0Dobiera metody analiz trendów w turystyce zagranicznej
4,5Tłumaczy podstawowe zjawiska występujące w turystyce zagranicznej
5,0Potrafi przewidzieć i wskazać kierunki rozwoju turystyki zagranicznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_W02ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji między organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_U01analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów i tendencji w turystyce zagranicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi analizować zachowań i zjawisk z zakresu tyrystyki zagranicznej
3,0Posługuje się bardzo ograniczonymi mozliwościami analizy procesów i zjawisk
3,5Przedstawia wyniki prostych obserwacji trendów w turystyce zagranicznej
4,0Samodzielnie analizuje wybrane zagadnienia z zakresu turystyki miedzynarodowej
4,5Potrafi samodzielnie wyciągać wnoski na podstawie własnych analiz
5,0Rozumie i umie interpretować zjawiska i procesy w turystyce zagranicznej. Formuluje wnioski, przedstawia je , uczestniczy w dyskusji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_U02potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_U03Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownych form turystyki zagranicznej
3,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_K01pracuje w zespole pełniąc różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań.
TiR_1A_K02Potrafi działać w zespole.
TiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego).
TiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu.
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_K02potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia.
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
3,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostateczym
4,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym
4,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E6_K03Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu.
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej
C-1Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
C-3Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej
Treści programoweT-W-8Rozwój ekoturystyki na swiecie
T-W-3Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego
T-W-6Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej
T-W-7Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej
T-W-1Klasyfikacja turystyki zagra nicznej
T-W-2Czynniki rozwoju turystyki
T-W-4Kierunki przemieszczeń turystycznych
T-W-5Trendy w zakresie turystyki zagranicznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozwija wrażliwości na problemy spoleczne i gospodarcze regionów
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu bardzo dobrym