Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Rachunkowość

Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rachunkowość
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Egzamin końcowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD2 2 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Uzyskanie zaliczeń z wszytkich przedmiotów/modułów ksztalcenia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Sprawdzenie wiedzy i umiejętnosci Słuchacza w zakresie zagadnień objętych tematyką zajęć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Egzamin sprawdzajacy kompetencje Słuchcza w zakresie zagadnień stanowiacych przedmiot studiów2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w egzaminie2
A-PD-2Przygotowanie sie do egzaminu, w tym studiowanie literatury i innych materiałów zwiazanych z tematyką studiów88
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Egzamin końcowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z całości programu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10-_null_W01
Słuchacz zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania edytowania informacji finansowych odnosnie procesów ekonomicznych zachodzących w jednostkach
R_10-_W01, R_10-_W02, R_10-_W03, R_10-_W04C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10-_null_U01
Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia, przetwarzania i tworzenia informacji w systemie rachunkowosci
R_10-_U01, R_10-_U02, R_10-_U03, R_10-_U04, R_10-_U05C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10-_null_K01
Student posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień dotyczących systemu informacyjnego rachunkowości
R_10-_K01, R_10-_K02, R_10-_K03C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10-_null_W01
Słuchacz zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania edytowania informacji finansowych odnosnie procesów ekonomicznych zachodzących w jednostkach
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania i edytowania informacji zarządczych na potrzeby podejmowania decyzji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10-_null_U01
Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia, przetwarzania i tworzenia informacji w systemie rachunkowosci
2,0Słuchacz nie posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci
3,0Słuchacz posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10-_null_K01
Student posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień dotyczących systemu informacyjnego rachunkowości
2,0
3,0Słuchacz posiada zdolnośc samodzielnego rozwiązywania podstawowych problemów związanych z systemem informacji controllingowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kiziukiewicz T. (red.), Rachunkowość jednostek gospodarczych, PWE, Warszawa, 2012, I
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Rachunkowość przedsiębiorstw wybranych sektorów gospodarki, PWE, Warszawa, 2014, I

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, Dz.U. z 2013 r. poz. 330 z późn. zm.

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Egzamin sprawdzajacy kompetencje Słuchcza w zakresie zagadnień stanowiacych przedmiot studiów2
2

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w egzaminie2
A-PD-2Przygotowanie sie do egzaminu, w tym studiowanie literatury i innych materiałów zwiazanych z tematyką studiów88
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10-_null_W01Słuchacz zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania edytowania informacji finansowych odnosnie procesów ekonomicznych zachodzących w jednostkach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_W01Ma wiedzę w zakresie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych
R_10-_W02Zna regulacje prawne niezbędne do prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokonywania rozliczeń publicznoprawnych
R_10-_W03Zna techniki rachunkowości zarządczej, w tym rachunku kosztów
R_10-_W04Zna zasady etyki zawodowej księgowych
Cel przedmiotuC-1Sprawdzenie wiedzy i umiejętnosci Słuchacza w zakresie zagadnień objętych tematyką zajęć
Treści programoweT-PD-1Egzamin sprawdzajacy kompetencje Słuchcza w zakresie zagadnień stanowiacych przedmiot studiów
Metody nauczaniaM-1Egzamin końcowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z całości programu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania i edytowania informacji zarządczych na potrzeby podejmowania decyzji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10-_null_U01Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia, przetwarzania i tworzenia informacji w systemie rachunkowosci
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_U01Potrafi korzystać z planu kont
R_10-_U02Potrafi rozwiązać określony problem ewidencyjny
R_10-_U03Potrafi rozliczać koszty i ustalać koszt jednostkowy
R_10-_U04Potrafi sporządzić i zinterpretować sprawozdanie finansowe
R_10-_U05Potrafi stosować modele decyzyjne z wykorzystaniem informacji z rachunkowości
Cel przedmiotuC-1Sprawdzenie wiedzy i umiejętnosci Słuchacza w zakresie zagadnień objętych tematyką zajęć
Treści programoweT-PD-1Egzamin sprawdzajacy kompetencje Słuchcza w zakresie zagadnień stanowiacych przedmiot studiów
Metody nauczaniaM-1Egzamin końcowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z całości programu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci
3,0Słuchacz posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10-_null_K01Student posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień dotyczących systemu informacyjnego rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_K01Potrafi korzystać z informacji w celu realizacji funkcji rachunkowości (informacyjnej, kontrolnej, optymalizacyjnej, decyzyjnej)
R_10-_K02Potrafi współpracować z „dostawcami” danych i użytkownikami informacji z rachunkowości
R_10-_K03Ma świadomość konieczności permanentnej aktualizacji wiedzy
Cel przedmiotuC-1Sprawdzenie wiedzy i umiejętnosci Słuchacza w zakresie zagadnień objętych tematyką zajęć
Treści programoweT-PD-1Egzamin sprawdzajacy kompetencje Słuchcza w zakresie zagadnień stanowiacych przedmiot studiów
Metody nauczaniaM-1Egzamin końcowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z całości programu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada zdolnośc samodzielnego rozwiązywania podstawowych problemów związanych z systemem informacji controllingowych
3,5
4,0
4,5
5,0