Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Język obcy (niemiecki):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (niemiecki)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).10
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.10
T-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.9
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.6
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe10
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/N1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-2, M-5, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/N1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U20, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U13S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-1T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-6, M-4, M-1S-1, S-2
E_2A_A8/N1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
E_2A_U20, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U13S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-5, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A8/N1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/N1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/N1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A8/N1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A8/N1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stanisław Bęza, Blickpunkt Wirtschaft 1 i 2, 2011
  2. Anne Buscha, Geschäftskommunikation. Verhandlungssprache., Hueber Verlag, 2007
  3. Lothar Jung, Betriebswirtschaft, Hueber Verlag, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Niemiecko-polski słownik tematyczny : Ekonomia, 2011
  2. Czasopismo Markt (przedruki z prasy niemieckiej), 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).10
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.10
T-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.9
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.6
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe10
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/N1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/N1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/N1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A8/N1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-3GLABALIZACJA Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów. Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację. Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować.
T-A-2RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym. Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych. Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS.
T-A-1BILANS Struktura bilansu. Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów. Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu).
T-A-5MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe
T-A-4BANKOWOŚĆ Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski). Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5
4,0
4,5
5,0