Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Innowacje w pozyskiwaniu kapitału:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Innowacje w pozyskiwaniu kapitału
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 2,00,50zaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa znajomość finansów, bankowości, finansów przedsiębiorstw
W-2podstawowa znajomość ekonomiii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien pozyskać wiedzę dotyczącą problemów i specyfiki pozyskiwania kapitału z różnych źródeł
C-2Student powinien znać innowacyjne sposoby pozyskania kapitału
C-3Student powinien umieć rozpoznać potrzeby kapitałowe i wskazać mozliwe źródła pozyskania kapitału
C-4Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania1
T-A-2Etapy przedsięwzięć innowacyjnych1
T-A-3Leasing2
T-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe1
T-A-5Koszty innowacyjnego finansowania2
T-A-6Zaliczenie2
9
wykłady
T-W-1Rozwój innowacji i problemy kapitałowe innowacyjnych przedsięwzięć1
T-W-2Luka kapitałowa1
T-W-3Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe1
T-W-4Anioły biznesu i fundusze venture capital1
T-W-5Kredyty konsorcjalne. Kredyty pomostowe1
T-W-6Project finance1
T-W-7Fundusze private equity1
T-W-8Fundusze infrastrukturalne1
T-W-9Fundusze nieruchomości1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu28
A-A-2Uczesestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-3Przygotowanie sie do zaliczenia23
60
wykłady
A-W-1Czytanie zalecanej literatury11
A-W-2uczestnictwo w zajęciach9
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/9_W01
Student ma wiedzę z zakresu innowacyjnych źródeł pozyskania kapitału
E_2A_W11, E_2A_W15S2A_W02, S2A_W03, S2A_W08, S2A_W11C-1T-A-1, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1
E_2A_D7/9_W02
Student ma wiedzę z zakresu miar i procesów służących analizie potrzeb kapitałowych
E_2A_W06, E_2A_W12S2A_W03, S2A_W06, S2A_W08C-3T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-W-2M-3, M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/9_U01
Student portrafi rozpoznać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstwa
E_2A_U06S2A_U02, S2A_U05C-3T-A-4, T-W-2, T-W-1M-3, M-2, M-4S-1
E_2A_D7/9_U02
Student potrafi przeprowadzić analizę struktury finansowania przedsiębiorstw
E_2A_U04, E_2A_U10S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U08C-3T-A-5, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-W-2M-3, M-2, M-4S-1
E_2A_D7/9_U03
Student portrafi odpowiednio dobierać źródła finansowania w zależności od formy-organizacyjno prawnej przedsiębiorstw
E_2A_U06, E_2A_U05S2A_U02, S2A_U05C-2T-A-3, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-9M-3, M-1, M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/9_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-4T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/9_W01
Student ma wiedzę z zakresu innowacyjnych źródeł pozyskania kapitału
2,0Student nie ma wiedzy dotyczacej innowacyjnych sposobów pozyskania kapitału,
3,0Student zna co najmniej jeden innowacyjny sposób pozyskania kapitału i dokładnie go charakteryzuje,
3,5Student zna co najmniej dwa innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
4,0Student zna co najmniej trzy innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
4,5Student zna co najmniej cztery innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
5,0Student zna co najmniej pięć innowacyjnych sposobów pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
E_2A_D7/9_W02
Student ma wiedzę z zakresu miar i procesów służących analizie potrzeb kapitałowych
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu miar i procesów służacych analizie potrzeb kapitałowych
3,0Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,5Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej jeden sposób analizowania potrzeb kapitałowych
4,0Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych
4,5Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych, prawidłowo definiuje pojęcie luki kapitałowej
5,0Student ma dużą wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych, prawidłowo definiuje pojęcie luki kapitałowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/9_U01
Student portrafi rozpoznać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstwa
2,0Student nie potrafi rozpoznnawać potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,0Student potrafi w praktyce wykorzystać jeden ze sposobów oceny potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,5Student potrafi w praktyce wykorzystać dwa różne sposoby oceny potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
4,0Student potrafi dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw
4,5Student potrafi dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw i wskazuje na zagrożenia działalności przedsiębiorstwa związane z potrzebami kapitałowymi
5,0Student potrafi bardzo dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw i wskazuje na zagrożenia działalności przedsiębiorstwa związane z potrzebami kapitałowymi
E_2A_D7/9_U02
Student potrafi przeprowadzić analizę struktury finansowania przedsiębiorstw
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizę struktury finansowania przedsiębiorstwa
3,0Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa
3,5Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa, właściwie interpretuje strukturę finansową przedsiębiorstwa
4,0Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa, właściwie dokonuje jej interpretacji, wskazuje zagrożenia w zalezności od struktury finansowej przedsiębiorstwa
4,5Student dobrze przeprowdza analizę stuktury finansowania przedsiębiorstw, potrafi wyciągać właściwe wnioski z przeprowadzonej analizy,
5,0Student bardzo dobrze przeprowdza analizę stuktury finansowania przedsiębiorstw, potrafi wyciągać właściwe wnioski z przeprowadzonej analizy,
E_2A_D7/9_U03
Student portrafi odpowiednio dobierać źródła finansowania w zależności od formy-organizacyjno prawnej przedsiębiorstw
2,0Student nie potrafi dobierać źródeł finansowania w zależności od formy organizacyjno prawnej przedsiębiorstwa
3,0Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych
3,5Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych i przedsiębiorstw państwowych
4,0Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spólek z ograniczoną odpowiedzialnością
4,5Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spłlek z ograniczoną odpowiedzialnością, spólek akcyjnych
5,0Student bardzo dobrze wskazuje źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, spółek akcyjnych, spółdzieli

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/9_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o innowacjach w pozyskiwaniu kapitałów
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. red. Pruchnicka-Grabias J., Szelągowska A., Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce. Wybrane aspekty, CeDeWu, 2014
  2. Ostrowska D., Żródła finansowania działalności a sprawność przedsiębiorstw działających w Polsce, Difin, 2014
  3. Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa. Strategie i instrumenty, PWE, Warszawa, 2011
  4. Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2007
  5. Gabryelczyk K., Ziarko- Siwek U., Inwestycje finansowe, CedeWu, Warszawa, 2008
  6. Brzozowska K., Business Angels na rynku kapitałowym - motywacje inwestowanie efekty, CeDeWu, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2007
  2. Dawidowicz D., Fundusze inwestycyjne., CedeWu, Warszawa, 2009
  3. Bartkowiak B,. Flejterski S., Pluskota P., Fundusze i usługi pożyczkowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, Difin, Warszawa, 2006
  4. Flejterski S., Pluskota P., Szymczaka I., Instytucje i usługi doręczeniowe na rynku finansowym, Difin, Warszawa, 2005
  5. Grzywacz J., Okońska A., Venture capital a potrzeby kapitałowe małych i średnich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa, 2005
  6. Wrzesiński M., Kapitał podwyższonego ryzyka. Proces inwestycyjny i efektywność, SGH, Warszawa, 2008
  7. Krawczyk M., Mikołajczyk Aniołowie biznesu w sektorze MSP, Difin, Warszawa, 2007
  8. Świderska J., Quasi-fundusze venture capital. Publiczne wsparcie innowacyjnych MSP, Difin, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania1
T-A-2Etapy przedsięwzięć innowacyjnych1
T-A-3Leasing2
T-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe1
T-A-5Koszty innowacyjnego finansowania2
T-A-6Zaliczenie2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój innowacji i problemy kapitałowe innowacyjnych przedsięwzięć1
T-W-2Luka kapitałowa1
T-W-3Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe1
T-W-4Anioły biznesu i fundusze venture capital1
T-W-5Kredyty konsorcjalne. Kredyty pomostowe1
T-W-6Project finance1
T-W-7Fundusze private equity1
T-W-8Fundusze infrastrukturalne1
T-W-9Fundusze nieruchomości1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu28
A-A-2Uczesestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-3Przygotowanie sie do zaliczenia23
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie zalecanej literatury11
A-W-2uczestnictwo w zajęciach9
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_W01Student ma wiedzę z zakresu innowacyjnych źródeł pozyskania kapitału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student powinien pozyskać wiedzę dotyczącą problemów i specyfiki pozyskiwania kapitału z różnych źródeł
Treści programoweT-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania
T-W-2Luka kapitałowa
T-W-1Rozwój innowacji i problemy kapitałowe innowacyjnych przedsięwzięć
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy dotyczacej innowacyjnych sposobów pozyskania kapitału,
3,0Student zna co najmniej jeden innowacyjny sposób pozyskania kapitału i dokładnie go charakteryzuje,
3,5Student zna co najmniej dwa innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
4,0Student zna co najmniej trzy innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
4,5Student zna co najmniej cztery innowacyjne sposoby pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
5,0Student zna co najmniej pięć innowacyjnych sposobów pozyskania kapitału i dokładnie je charakteryzuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_W02Student ma wiedzę z zakresu miar i procesów służących analizie potrzeb kapitałowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-3Student powinien umieć rozpoznać potrzeby kapitałowe i wskazać mozliwe źródła pozyskania kapitału
Treści programoweT-A-5Koszty innowacyjnego finansowania
T-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe
T-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania
T-W-2Luka kapitałowa
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-2Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu miar i procesów służacych analizie potrzeb kapitałowych
3,0Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,5Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej jeden sposób analizowania potrzeb kapitałowych
4,0Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych
4,5Student ma wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych, prawidłowo definiuje pojęcie luki kapitałowej
5,0Student ma dużą wiedzę w zakresie czynników wpływających na zwiększenie potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw, zna co najmniej dwa sposoby analizowania potrzeb kapitałowych, prawidłowo definiuje pojęcie luki kapitałowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_U01Student portrafi rozpoznać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-3Student powinien umieć rozpoznać potrzeby kapitałowe i wskazać mozliwe źródła pozyskania kapitału
Treści programoweT-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe
T-W-2Luka kapitałowa
T-W-1Rozwój innowacji i problemy kapitałowe innowacyjnych przedsięwzięć
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-2Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozpoznnawać potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,0Student potrafi w praktyce wykorzystać jeden ze sposobów oceny potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
3,5Student potrafi w praktyce wykorzystać dwa różne sposoby oceny potrzeb kapitałowych przedsiębiorstw
4,0Student potrafi dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw
4,5Student potrafi dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw i wskazuje na zagrożenia działalności przedsiębiorstwa związane z potrzebami kapitałowymi
5,0Student potrafi bardzo dobrze w praktyce oceniać potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw i wskazuje na zagrożenia działalności przedsiębiorstwa związane z potrzebami kapitałowymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_U02Student potrafi przeprowadzić analizę struktury finansowania przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-3Student powinien umieć rozpoznać potrzeby kapitałowe i wskazać mozliwe źródła pozyskania kapitału
Treści programoweT-A-5Koszty innowacyjnego finansowania
T-A-2Etapy przedsięwzięć innowacyjnych
T-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe
T-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania
T-W-2Luka kapitałowa
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-2Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizę struktury finansowania przedsiębiorstwa
3,0Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa
3,5Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa, właściwie interpretuje strukturę finansową przedsiębiorstwa
4,0Student potrafi określić strukturę finansową przedsiębiorstwa, właściwie dokonuje jej interpretacji, wskazuje zagrożenia w zalezności od struktury finansowej przedsiębiorstwa
4,5Student dobrze przeprowdza analizę stuktury finansowania przedsiębiorstw, potrafi wyciągać właściwe wnioski z przeprowadzonej analizy,
5,0Student bardzo dobrze przeprowdza analizę stuktury finansowania przedsiębiorstw, potrafi wyciągać właściwe wnioski z przeprowadzonej analizy,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_U03Student portrafi odpowiednio dobierać źródła finansowania w zależności od formy-organizacyjno prawnej przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-2Student powinien znać innowacyjne sposoby pozyskania kapitału
Treści programoweT-A-3Leasing
T-W-3Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe
T-W-4Anioły biznesu i fundusze venture capital
T-W-7Fundusze private equity
T-W-6Project finance
T-W-8Fundusze infrastrukturalne
T-W-5Kredyty konsorcjalne. Kredyty pomostowe
T-W-9Fundusze nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobierać źródeł finansowania w zależności od formy organizacyjno prawnej przedsiębiorstwa
3,0Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych
3,5Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych i przedsiębiorstw państwowych
4,0Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spólek z ograniczoną odpowiedzialnością
4,5Student potrafi wskazac źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spłlek z ograniczoną odpowiedzialnością, spólek akcyjnych
5,0Student bardzo dobrze wskazuje źródła finansowania w zakresie spółek osobowych, przedsiębiorstw państwowych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, spółek akcyjnych, spółdzieli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/9_K01Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-4Student ma świadomość koniczności ciągłego pogłębiania swojej wiedzy
Treści programoweT-A-5Koszty innowacyjnego finansowania
T-A-4Struktura finansowania i zamknięcie finansowe
T-A-1Problem innowacji w gospodarce od strony ich finansowania
T-W-1Rozwój innowacji i problemy kapitałowe innowacyjnych przedsięwzięć
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemej lub ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o innowacjach w pozyskiwaniu kapitałów
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0