Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i zagospodarowanie turystyczne regionów
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa znajomość zagadnień geograficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;1
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;1
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;1
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;1
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach9
A-K-2Uczestniczenie w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń;18
A-K-3Prezentacje i projekty studentów15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia i uczestnictwo w zaliczeniu18
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-6Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03C-2, C-3, C-1, C-4T-K-2, T-K-1M-1, M-2, M-5, M-3, M-4S-5, S-4, S-6, S-2, S-1, S-3
E_2A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W05C-3, C-1, C-5T-K-1, T-K-6, T-K-8, T-K-9M-1, M-5, M-3S-4, S-2, S-1, S-3
E_2A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
E_2A_W05S2A_W05C-2, C-1, C-5T-K-6, T-K-7, T-K-9M-5, M-3, M-4S-5, S-2, S-1
E_2A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W05, E_2A_W06S2A_W01, S2A_W02, S2A_W05, S2A_W06C-2, C-4, C-6T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-7M-3, M-4S-4, S-1, S-3
E_2A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W05C-4, C-6, C-5T-K-5, T-K-6, T-K-7M-1, M-5, M-3, M-4S-5, S-6, S-2
E_2A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-3, C-4, C-5T-K-2, T-K-4, T-K-7M-3, M-4S-5, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-2, M-3, M-4S-4, S-2, S-1
E_2A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-5, M-3, M-4S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K05S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06C-2, C-3, C-1, C-4, C-6, C-5T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9M-2, M-5, M-4S-5, S-4, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_2A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
  2. Płocka J., Wybrane zagadnienia z zagospodarowania turystycznego, Centrum Kształcenia Ustawicznego, Toruń, 2002
  3. Drzewiecki M., Agroturystyka, Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz, 2007

Literatura dodatkowa

  1. M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;1
T-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;1
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;1
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;1
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;1
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;1
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.1
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;1
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach9
A-K-2Uczestniczenie w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń;18
A-K-3Prezentacje i projekty studentów15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia i uczestnictwo w zaliczeniu18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-6Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewna wiedze z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W04Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
Treści programoweT-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W05Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-6Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu zrównowazonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze w zakresie zrównowazonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_W06Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
4,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
5,0Student posiada wiedze z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-3Ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/2_K01Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-4Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania obiektów spełniających funkcje turystyczne.
C-6Zasady prowadzenie gospodarki turystycznej w zależności od lokalizacji.
C-5Teoretyczna znajomość procedur i dokumentów planistycznych w zakresie turystyki na poziomie województwa, powiatu i gminy.
Treści programoweT-K-2Rola urządzeń służących uprawianiu ruchu turystycznego, znaczenie infrastruktury pomocniczej;
T-K-3Obszary wypoczynkowo - turystyczne w Polsce, znaczenie pojemności turystycznej w planowaniu;
T-K-1Turystyka w dokumentach planistycznych na poziomie kraju, regionu i gminy;
T-K-4Opracowanie koncepcji działania gospodarstwa agroturystycznego w różnych aspektach lokalizacji;
T-K-5Turystyka i wypoczynek na terenach leśnych i obszarach chronionych;
T-K-6Czynniki gwarantujące rozwój turystyki krajoznawczej;
T-K-7Przykłady projektów w zakresie gospodarki turystycznej.
T-K-8Kształtowanie kompleksów gospodarki turystycznej i ich wpływ na rozwój regionów;
T-K-9Produkt agroturystyczny jako szansa rozwoju dla obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-5Rozwiązywanie studiów przypadków;
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-4Ocena formująca: Ocena poporawności wykonania studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.