Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Metody badań rynkowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody badań rynkowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania z zakresu szkoły średniej na temat funkcjonowania rynku i przedsiębiorstwa.
W-2Przydatna wiedza z zakresu problematyki marketingu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi badań rynkowych.
C-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. Obszary badań rynkowych i marketingowych.3
T-P-2Podmioty badań. Kryteria przyporządkowania badań.2
T-P-3Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. .2
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.3
T-P-5Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich.2
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej.9
A-P-3Przygotowanie prac zaliczeniowych.12
A-P-4Konsultacje z prowadzącym.8
A-P-5Przygotowanie kwestionariusza ankiety do przeprowadzenia badań pilotażowych. Opracowanie pytań otwartych i zamkniętych.8
A-P-6Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O2_W01
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rynku, metod badań społecznych i rynkowych.
E_1A_W05, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W05C-1, C-2T-P-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_O2_W02
Potrafi zdefiniować pojęcia dotyczące badań jakościowych i ilościowych. Posiada wiedzę na temat metod i techniki badań.
E_1A_W15, E_1A_W06, E_1A_W13, E_1A_W14S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11C-2, C-3T-P-3, T-P-4M-1, M-2S-1
E_1A_O2_W03
Student zna teorię uwarunkowań zachowań nabywców.
E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-3T-P-2, T-P-5, T-P-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O2_U01
Student posiada umiejętność analizowania zachowań nabywców na różnych rynkach.
E_1A_U01, E_1A_U18, E_1A_U07, E_1A_U20S1A_U01, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-1, C-2T-P-5, T-P-6, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_O2_U02
Student posiada umiejętność doboru metody i techniki badania rynku. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
E_1A_U08, E_1A_U11S1A_U03, S1A_U07C-2, C-3T-P-6, T-P-4M-1, M-2S-2
E_1A_O2_U03
Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
E_1A_U18, E_1A_U17, E_1A_U19, E_1A_U20, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-2, C-3T-P-3, T-P-6, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O2_K01
Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich.
E_1A_K04, E_1A_K10, E_1A_K09, E_1A_K06, E_1A_K08S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07C-2, C-3T-P-5, T-P-6, T-P-4M-2S-2
E_1A_O2_K02
Potrafi współpracować w grupie, potrafi umiejętnie dobrać odpowiednie informacje do oceny potencjału rozwoju rynku.
E_1A_K10, E_1A_K09, E_1A_K07, E_1A_K01, E_1A_K02S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1, C-2, C-3T-P-2, T-P-6, T-P-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O2_W01
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rynku, metod badań społecznych i rynkowych.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O2_W02
Potrafi zdefiniować pojęcia dotyczące badań jakościowych i ilościowych. Posiada wiedzę na temat metod i techniki badań.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O2_W03
Student zna teorię uwarunkowań zachowań nabywców.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O2_U01
Student posiada umiejętność analizowania zachowań nabywców na różnych rynkach.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O2_U02
Student posiada umiejętność doboru metody i techniki badania rynku. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O2_U03
Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O2_K01
Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_1A_O2_K02
Potrafi współpracować w grupie, potrafi umiejętnie dobrać odpowiednie informacje do oceny potencjału rozwoju rynku.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa, 1990
  2. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wyd. Ak. Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2007
  3. Pfaff D., Badania rynku, Wyd. BCedu, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Perenc J. (red.), Analiza i funkcjonowanie rynku, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1998

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. Obszary badań rynkowych i marketingowych.3
T-P-2Podmioty badań. Kryteria przyporządkowania badań.2
T-P-3Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. .2
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.3
T-P-5Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich.2
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej.9
A-P-3Przygotowanie prac zaliczeniowych.12
A-P-4Konsultacje z prowadzącym.8
A-P-5Przygotowanie kwestionariusza ankiety do przeprowadzenia badań pilotażowych. Opracowanie pytań otwartych i zamkniętych.8
A-P-6Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_W01Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rynku, metod badań społecznych i rynkowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi badań rynkowych.
C-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
Treści programoweT-P-3Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. .
T-P-1Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. Obszary badań rynkowych i marketingowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_W02Potrafi zdefiniować pojęcia dotyczące badań jakościowych i ilościowych. Posiada wiedzę na temat metod i techniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W13Ma wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
E_1A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-3Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. .
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_W03Student zna teorię uwarunkowań zachowań nabywców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-2Podmioty badań. Kryteria przyporządkowania badań.
T-P-5Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich.
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_U01Student posiada umiejętność analizowania zachowań nabywców na różnych rynkach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi badań rynkowych.
C-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
Treści programoweT-P-5Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich.
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
T-P-1Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. Obszary badań rynkowych i marketingowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_U02Student posiada umiejętność doboru metody i techniki badania rynku. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_U03Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_1A_U17Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT)
E_1A_U19Interpretuje wybrane problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-3Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. .
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_K01Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-5Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich.
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
T-P-4Metody, techniki i narzędzia badań. Badania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie badania ankietowego i dokonanie analizy wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O2_K02Potrafi współpracować w grupie, potrafi umiejętnie dobrać odpowiednie informacje do oceny potencjału rozwoju rynku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi badań rynkowych.
C-2Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych.
C-3Student zaliczając przedmiot powinien posiadać umiejętność pozyskiwania danych rynkowych, wiedzieć co to jest chłonności i pojemności rynku, a znać wzorców zachowań konsumentów.
Treści programoweT-P-2Podmioty badań. Kryteria przyporządkowania badań.
T-P-6Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych.
T-P-1Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. Obszary badań rynkowych i marketingowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał przedstawiony na wykładzie zaliczony w postaci opracowanego kwestionariusza pytań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0