Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych
Specjalność Organizacja handlu i usług
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu, Gospodarki i Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
C-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Specyfika marketingu usług.1
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług1
T-K-3Produkt usługowy1
T-K-4Dystrybucja usług1
T-K-5Handel internetowy1
T-K-6Promocja usług2
T-K-7Technika i technologia sprzedaży2
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi1
T-K-9Jakość usług1
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach12
A-K-2Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
M-3Analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_W01
Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
E_1A_W01S1A_W01C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-9, T-K-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_U01
Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
E_1A_U01S1A_U01C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-10M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/05_K01
Student potrafi współdziałać w grupie
E_1A_K02S1A_K02, S1A_K03C-1, C-2T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_W01
Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z zakresu marketingu usług
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_U01
Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/05_K01
Student potrafi współdziałać w grupie
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował współdziałanie w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
  2. Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J., Marketing usług, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, AR, Szczecin, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Specyfika marketingu usług.1
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług1
T-K-3Produkt usługowy1
T-K-4Dystrybucja usług1
T-K-5Handel internetowy1
T-K-6Promocja usług2
T-K-7Technika i technologia sprzedaży2
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi1
T-K-9Jakość usług1
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach1
12

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach12
A-K-2Przygotowanie do zajęć i do zaliczenia18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_W01Posiada wiedzę w zakresie marketingu przedsiębiorstw handlowo-usługowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
Treści programoweT-K-1Specyfika marketingu usług.
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-5Handel internetowy
T-K-6Promocja usług
T-K-7Technika i technologia sprzedaży
T-K-8Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi
T-K-9Jakość usług
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z zakresu marketingu usług
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_U01Student posiada umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej dla przedsiębiorstwa handlowo-usługowego z uwzględnieniem jego specyfiki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.
Treści programoweT-K-1Specyfika marketingu usług.
T-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-10Przykłady zastosowań technik marketingu w usługach
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-3Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował umiejętność przygotowania kompozycji marketingowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/05_K01Student potrafi współdziałać w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie specyfiki usług i potrzeby odmiennego podejścia marketingowego w działalności usługowej i handlowej w zakresie kształtowania usługi, ustalania cen, dystrybucji i promocji usług.
C-2Zapoznanie z praktycznymi aspektami przygotowywania kompozycji marketingowej w usługach.
Treści programoweT-K-2Koncepcje 4P/7P marketingu usług
T-K-3Produkt usługowy
T-K-4Dystrybucja usług
T-K-5Handel internetowy
T-K-6Promocja usług
Metody nauczaniaM-3Analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym opanował współdziałanie w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0