Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Audyt funduszy Unii Europejskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Audyt funduszy Unii Europejskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczna wiedza początkowa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Programy strukturalne UE.1
T-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.2
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.2
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.1
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.2
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Stosowanie literatury przedmiotu.40
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.40
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy.
M-2ćwiczenia przecmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_W01
Student zna regulacje prawne i instytucje zajmujące się audytem funduszy unijnych.
AW_10A_W02, AW_10A_W01, AW_10A_W03, AW_10A_W04C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1
AW_10A_WEk/PD/A16_W02
Student zna zakres audytu funduszy unijnych.
AW_10A_W02, AW_10A_W01, AW_10A_W03, AW_10A_W04C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_U01
Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczna i zidentyfikować źródła danych do analizowania kokretnych pricesów i zjawisk gospodarczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych.
AW_10A_U01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_K01
Student umie uczestniczyć w budowaniu projektów gospodarczych, zna aspekty ekonomiczne tej działalności.
AW_10A_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_W01
Student zna regulacje prawne i instytucje zajmujące się audytem funduszy unijnych.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
AW_10A_WEk/PD/A16_W02
Student zna zakres audytu funduszy unijnych.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_U01
Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczna i zidentyfikować źródła danych do analizowania kokretnych pricesów i zjawisk gospodarczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A16_K01
Student umie uczestniczyć w budowaniu projektów gospodarczych, zna aspekty ekonomiczne tej działalności.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Winiarska K., Teoretyczne i praktyczne aspekty audytu wewnętrznego, Difin, Warszawa, 2008
  2. Trocki M., Grucz B., Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Programy strukturalne UE.1
T-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.2
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.2
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.1
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.2
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Stosowanie literatury przedmiotu.40
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A16_W01Student zna regulacje prawne i instytucje zajmujące się audytem funduszy unijnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.
T-W-1Programy strukturalne UE.
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy.
M-2ćwiczenia przecmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A16_W02Student zna zakres audytu funduszy unijnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.
T-W-1Programy strukturalne UE.
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy.
M-2ćwiczenia przecmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A16_U01Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczna i zidentyfikować źródła danych do analizowania kokretnych pricesów i zjawisk gospodarczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.
T-W-1Programy strukturalne UE.
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy.
M-2ćwiczenia przecmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A16_K01Student umie uczestniczyć w budowaniu projektów gospodarczych, zna aspekty ekonomiczne tej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu audytu funduszy Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Procedury aplikacyjne obowiązujące beneficjenta środków unijnych.
T-W-3Instytucje i ich zadania w zakresie audytu funduszy unijnych.
T-W-5System zarządzania i kontroli projektu współfinansowanego ze środków unijnych.
T-W-1Programy strukturalne UE.
T-W-4Istota audytu funduszy unijnych.
T-W-6Identyfikacja ryzyka zadania audytowego projektu finansowanego z funduszy unijnych - przykłady.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy.
M-2ćwiczenia przecmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy indywidualnej i grupowej słuchaczy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0