Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Wykłady monograficzne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykłady monograficzne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Spiegelhalter <aspiegelhalter@zut.edu.pl>, Włodzimierz Trawiński <wtrawinski@zut.edu.pl>, Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 45 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu: Historia sztuki, dziedzictwa i kultury.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykład monograficzny.4
T-W-2Wykład monograficzny.4
T-W-3Wykład monograficzny.4
T-W-4Wykład monograficzny.4
T-W-5Wykład monograficzny.4
T-W-6Wykład monograficzny.4
T-W-7Wykład monograficzny.4
T-W-8Wykład monograficzny.4
T-W-9Prezentacje zaliczenia.13
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-W-2Esej.15
A-W-3Analiza lektury.10
A-W-4Praca własna prezentacja.20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywne uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C33_W01
zdobycie wiedzy z dziedziny prowadzącego wykład monograficzny
Wz_2A_W04, Wz_2A_W08, Wz_2A_W05A2_W08, A2_W09, A2_W10C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C33_U01
potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
Wz_2A_U10, Wz_2A_U08, Wz_2A_U01A2_U11, A2_U17, A2_U20C-1T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C33_K01
postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
Wz_2A_K04, Wz_2A_K01A2_K01, A2_K04C-1T-W-9S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C33_W01
zdobycie wiedzy z dziedziny prowadzącego wykład monograficzny
2,0
3,0student w stopniu podstawowym posługuje się nabytą wiedzą uzyskaną w trakcie wykładu, podczas prezentacji nie potrafi samodzielnie przeprowadzić analizy wybranego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C33_U01
potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
2,0
3,0student przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować, przygotować przedstawić wybrane zagadnienia nawzujące do tematyki wykładów monograficznych
3,5
4,0student samodzielnie potrafi wybrać, sformułować, zanalizować i przedstawć zagadnienie związane z tematyką wykładów monograficznych
4,5
5,0student samodzielnie w oparciu o wykład monograficzny, analizę lektury i wybranej wystawy potrafi przygotować i zaprezentować własną interpretację zagadnienia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C33_K01
postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
2,0
3,0student w stopniu miernym orientuje się we współczesnych zjawiskach zachodzących zachodzących w sztuce,nie ma potrzeby dokształcania się oraz prezentacji własnych dokonań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2016, Lektura wskazana przez prowadzącego.

Literatura dodatkowa

  1. 2016, Bieżące wydania miesięczników, kwartalników,periodyków.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład monograficzny.4
T-W-2Wykład monograficzny.4
T-W-3Wykład monograficzny.4
T-W-4Wykład monograficzny.4
T-W-5Wykład monograficzny.4
T-W-6Wykład monograficzny.4
T-W-7Wykład monograficzny.4
T-W-8Wykład monograficzny.4
T-W-9Prezentacje zaliczenia.13
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-W-2Esej.15
A-W-3Analiza lektury.10
A-W-4Praca własna prezentacja.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C33_W01zdobycie wiedzy z dziedziny prowadzącego wykład monograficzny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W04ma pogłębioną wiedzę na temat kulturowego kontekstu wzornictwa; w stopniu zaawansowanym rozumie związki zachodzące między wzornictwem a innymi dziedzinami współczesnego życia
Wz_2A_W08ma pogłębioną wiedzę w obszarze współczesnych metod wytwarzania przemysłowego; zna i rozumie uwarunkowania technologiczne oraz rozumie znaczenie ekonomiki produkcji
Wz_2A_W05w stopniu zaawansowanym zna style w sztuce oraz związane z nimi tradycje twórcze i kreatywnie wykorzystuje te wiedzę w pracach projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
A2_W09dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia oraz samodzielnie rozwija tę wiedzę w sposób odpowiadający studiowanemu kierunkowi studiów i specjalności
A2_W10umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-1Wykład monograficzny.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywne uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu podstawowym posługuje się nabytą wiedzą uzyskaną w trakcie wykładu, podczas prezentacji nie potrafi samodzielnie przeprowadzić analizy wybranego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C33_U01potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U10potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych oraz cudzych ; umie prezentować projekty wzornicze zarówno z obszaru własnej specjalizacji jak i obszarów pokrewnych
Wz_2A_U08posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
Wz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
A2_U17posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej
A2_U20w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-9Prezentacje zaliczenia.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować, przygotować przedstawić wybrane zagadnienia nawzujące do tematyki wykładów monograficznych
3,5
4,0student samodzielnie potrafi wybrać, sformułować, zanalizować i przedstawć zagadnienie związane z tematyką wykładów monograficznych
4,5
5,0student samodzielnie w oparciu o wykład monograficzny, analizę lektury i wybranej wystawy potrafi przygotować i zaprezentować własną interpretację zagadnienia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C33_K01postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K04przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji
Wz_2A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi jak i kulturowymi); inspiruje otoczenie, poszukuje innowacyjnych rozwiązań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
A2_K04posiada umiejętność krytycznej oceny
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-9Prezentacje zaliczenia.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu miernym orientuje się we współczesnych zjawiskach zachodzących zachodzących w sztuce,nie ma potrzeby dokształcania się oraz prezentacji własnych dokonań
3,5
4,0
4,5
5,0