Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Mapping i rendering:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł CAD/CAM
Przedmiot Mapping i rendering
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 9,0 ECTS (formy) 9,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 45 5,01,00zaliczenie
projektyP4 45 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie studiów I stopnia, kierunek: wzornictwo.
W-2Znajomość modelowania bryłowego 3D w systemie CAD /Solod Works/.
W-3Umiejętność zastosowania grafiki prezentacyjnej i wydawniczej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu w programie SolidWorks, 3dsMax.
C-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.45
45
projekty
T-P-1Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.15
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.6
T-P-33sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.24
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego90
180
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności60
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Wz_2A_W03A2_W11C-2, C-3T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Wz_2A_U01A2_U11C-2, C-3T-P-1M-2, M-1S-2, S-1
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Wz_2A_K02A2_K02C-2T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2, M-3S-2, S-1
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Wz_2A_K04A2_K04C-2, C-3T-P-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_W02
Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_W03
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_U01
Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C23_K02
Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_2A_C23_K04
Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. Cristian Campos, Product Design Now: Renderings, Harper Design, 2010, ISBN-10: 0061968765; ISBN-13: 978-0061968761

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.45
45

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.15
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.6
T-P-33sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.24
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego90
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-P-2Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach.45
A-P-3Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności60
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W02Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu w programie SolidWorks, 3dsMax.
Treści programoweT-P-33sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-1Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_W03Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W03rozumie zależności między teoretycznymi i praktycznymi aspektami wzornictwa oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju projektowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W11wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-33sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-1Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U01Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-1Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_U02Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K02Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
Treści programoweT-P-33sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania.
T-P-23dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax.
T-P-1Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu.
S-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C23_K04Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K04przejawia nawyk krytycznego myślenia i refleksji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K04posiada umiejętność krytycznej oceny
Cel przedmiotuC-2Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu.
C-3Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu.
Treści programoweT-P-1Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego.
M-3Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie