Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie informacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
C-2Podstawowe parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego oraz umiejętność wykonania podstawowej dokumentacji projektowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.15
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.15
30
laboratoria
T-L-1Używanie arkusza rysunku i dobór formatu arkusza w programie SolidWorks. Wstawianie części w arkusz. Widoki rzutowania, opcje wyświetlania, wymiarowanie rysunków na arkuszu, widoki przekroju, widoki modelu, szczegóły, informacje o wykończeniu powierzchni, tabele informacyjne.15
T-L-2Zamiana parametrów w arkuszu, a przebudowywanie modelu części. Podstawowe modelowanie części oraz podstawowe operacje bryłowe takie jak: wyciągnięcie dodanie/bazy czy wyciągnięcie wycięcia.15
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_1A_W01A1_W10C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Wz_1A_W02A1_W10C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Wz_1A_U02A1_U15, A1_U16, A1_U17C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Wz_1A_U03A1_U16, A1_U17C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11A1_U21C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Wz_1A_K05A1_K05C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_U02
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_U03
jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_U11
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_A4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_A4_K05
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. DSS, Materiały pomocnicze zawarte w Oprogramowaniu SolidWorks, 2011
  2. Paweł Kęska, CadVantage, “SolidWorks 2013 Modelowanie części, Złożenia, Rysunki”, 2013
  3. Polski Komitet Normalizacyjny, Rysunek budowlany. Zasady wymiarowania na rysunkach architektoniczno-budowlanych PN-B-01129, 2000, PN-B-01129

Literatura dodatkowa

  1. Sham Tickoo, SolidWorks for Designers Release 2005, Purde University Calumet, 2006, w języku angielskim

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.15
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.15
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Używanie arkusza rysunku i dobór formatu arkusza w programie SolidWorks. Wstawianie części w arkusz. Widoki rzutowania, opcje wyświetlania, wymiarowanie rysunków na arkuszu, widoki przekroju, widoki modelu, szczegóły, informacje o wykończeniu powierzchni, tabele informacyjne.15
T-L-2Zamiana parametrów w arkuszu, a przebudowywanie modelu części. Podstawowe modelowanie części oraz podstawowe operacje bryłowe takie jak: wyciągnięcie dodanie/bazy czy wyciągnięcie wycięcia.15
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu10
A-L-4Wykonanie projektu końcowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U02umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U15umie świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego w wybranych obszarach działalności plastycznej
A1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_A4_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; posiada umiejętność efektywnego, świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-2Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu. Opanowanie prostych operacji bryłowych. Opcje widoku oraz tryby wyświetlania. Wprowadzenie do szkicowania za pomocą symetrii oraz prawidłowego wymiarowania części. Szkice zdefiniowane a niedodefiniowane.
T-L-1Podstawy i interfejs użytkownika SolidWorks. Wprowadzenie do szkicowania dwuwymiarowego (2D). Omówienie elementów, geometrii szkicu, metodyki szkicowania oraz relacji szkicu. Omówienie metod wymiarowania w oparciu o Polską Normę PN-B-01029. Omówienie wymiarów sterujących i zależnych oraz manipulację wymiarami.
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania. Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie