Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Podstawy budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy budownictwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Kaszyński <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 35 8,00,50zaliczenie
konwersatoriaK1 10 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna klasyfikację i charakterystykę obiektów budowlanych.
C-2Słuchacz opanował umiejętność czytania dokumentacji projektowej budynku.
C-3Słuchacz zna elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.10
10
wykłady
T-W-1Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych.9
T-W-2Dokumentacja projektowa budynku.8
T-W-3Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.11
T-W-4Wyposażenie instalacyjne budynku.7
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.10
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.50
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.35
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.180
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.25
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_12_W01
Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu dokumentacji projektowej budynku oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia budowlanego.
SPI_10A_W01, SPI_10A_W02C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_12_U01
Opanował umiejętność posługiwania się w języku technicznym z zakresu budownictwa.
SPI_10A_U02, SPI_10A_U01C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_12_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
SPI_10A_K01C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-K-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_12_W01
Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu dokumentacji projektowej budynku oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia budowlanego.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_12_U01
Opanował umiejętność posługiwania się w języku technicznym z zakresu budownictwa.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_12_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Mielczarek, Wstęp do budownictwa ogólnego, Wyd. Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1998
  2. Praca zbiorowa, Budownictwo ogólne - tom 3. elementy budynków i podstawy projektowania, arkady, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych.9
T-W-2Dokumentacja projektowa budynku.8
T-W-3Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.11
T-W-4Wyposażenie instalacyjne budynku.7
35

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.10
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.35
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.180
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.25
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_12_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu dokumentacji projektowej budynku oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia budowlanego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
SPI_10A_W02Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie dokumentacji projektowej budynku, kosztów w budownictwie oraz działalnosci deweloperskiej.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz opanował umiejętność czytania dokumentacji projektowej budynku.
C-1Słuchacz zna klasyfikację i charakterystykę obiektów budowlanych.
C-3Słuchacz zna elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
Treści programoweT-W-4Wyposażenie instalacyjne budynku.
T-W-2Dokumentacja projektowa budynku.
T-W-1Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych.
T-W-3Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_12_U01Opanował umiejętność posługiwania się w języku technicznym z zakresu budownictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
SPI_10A_U01Słuchacz może uczestniczyć w procesie inwestycyjno-budowlanym.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz opanował umiejętność czytania dokumentacji projektowej budynku.
C-1Słuchacz zna klasyfikację i charakterystykę obiektów budowlanych.
C-3Słuchacz zna elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
Treści programoweT-W-4Wyposażenie instalacyjne budynku.
T-W-2Dokumentacja projektowa budynku.
T-W-1Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych.
T-W-3Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_12_K01Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K01Słuchacz potrafi zorganizować proces inwestycyjno - budowlany.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz opanował umiejętność czytania dokumentacji projektowej budynku.
C-1Słuchacz zna klasyfikację i charakterystykę obiektów budowlanych.
C-3Słuchacz zna elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
Treści programoweT-W-4Wyposażenie instalacyjne budynku.
T-W-2Dokumentacja projektowa budynku.
T-W-1Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych.
T-W-3Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0