Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Malarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Malarstwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza dotycząca znajomości perspektywy, konstrukcji, kompozycji oraz technik malarskich. Zdolności manualne potrzebne do wizualizacji własnych problemów artystycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej. Pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem itp.
C-2Wrażliwość kolorystyczna. Postrzeganie i wyrażanie. Umiejętność obserwowania i wyrażania stosunków barw i kształtów. Precyzowanie wartości kolorystycznych w tonacji zimnej i ciepłej. Umiejętność wyrażania przestrzeni i akcentów w obrazie.
C-3Poznanie sposobów wyrażania formy architektonicznej wnętrza kolorem. Porządkowanie przestrzeni otoczenia kolorem.
C-4Próby wyrażania kolorem obiektu umieszczonego w przestrzeni ogrodu z uwzględnieniem jego formy, funkcji i otoczenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawami projektowania wnętrza oraz przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem koloru. Omówienie kryteriów oceniania.2
T-L-2Kolor w architekturze wnętrza w zależności od jego funkcji. Aranżacja kolorystyczna wnętrza wg wybranych założeń /projekt koncepcyjny/. Oddanie charakteru obiektów przyrody w malarstwie.26
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.2
30
laboratoria
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją obrazu na płaszczyźnie oraz technikami malarskimi. Omówienie kryteriów oceniania.2
T-L-2Zagadnienia projektowania koloru w architekturze wnętrza . Technologia tempery i akwareli. Kompozycja w tonacji ciepłej oraz zimnej z autopsji z uwzględnieniem harmonii barw w świetle i cieniu. Harmonia wartości ciepłych i zimnych w kompozycji z dominantą.26
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.30
60
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Ćw. przedmiotowe Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca – przegląd śródsemestralny, aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą, systematyczne przygotowanie do zajęć. Ocena podsumowująca – uwzględnia ocenę formującą, postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz indywidualne zaangażowanie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_W01
Kreacja artystyczna na niskim poziomie. Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Posiada podstawowe umiejętności w wykorzystaniu materiałów do realizacji projektu.
PAWiO_1A_W08A1_W15, T1A_W02C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_U01
posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych
PAWiO_1A_U07A1_U19, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO_1A_K08T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_W01
Kreacja artystyczna na niskim poziomie. Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Posiada podstawowe umiejętności w wykorzystaniu materiałów do realizacji projektu.
2,0
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie. Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Posiada podstawowe umiejętności w wykorzystaniu materiałów do realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_U01
posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych
2,0Nie zna terminologi plastycznej. Nie proponuje własnej kreacji artystycznej. Nie potrafi dobierać właściwych środków plastycznych w budowaniu napięć kierunkowych, światłocieniowych i fakturowych w malarstwie.
3,0W stopniu podstawowym zna terminologię plastyczną. Proponuje własną kreację artystyczną. Potrafi dobierać właściwe środki wyrazu w malarstwie.
3,5Zyskuje większą świadomość w rozpoznawaniu i odtwarzaniu wewnętrznej konstrukcji brył trójwymiarowych. W kolorystyce formy wyraża własnymi środkami zamierzone idee. W kolorystyce architektury wnętrza rozwija umiejętności wizualizacji obiektu kolorem.
4,0Proponuje własne pomysły w rozwiązywaniu zadań problemowych. Pogłębia wiedzę w zakresie form przestrzennych i kolorystyki architektury wnętrza. Przejawia większą samodzielność artystyczną.
4,5Wyróżnia się aktywnością i samodzielnością. Wzbogaca swoje dokonania w zakresie malarstwa o prace realizowane poza uczelnią.
5,0Jest naturalnie aktywny. Posiada intuicję plastyczną. Chętnie podejmuje wyzwania z zakresu innych dyscyplin artystycznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/B/08_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0Nie zna terminologi plastycznej. Nie proponuje własnej kreacji artystycznej. Nie potrafi dobierać właściwych środków plastycznych w budowaniu napięć kierunkowych, światłocieniowych i fakturowych w malarstwie.
3,0W stopniu podstawowym zna terminologię plastyczną. Proponuje własną kreację artystyczną. Potrafi dobierać właściwe środki wyrazu w malarstwie.
3,5Zyskuje większą świadomość w rozpoznawaniu i odtwarzaniu wewnętrznej konstrukcji brył trójwymiarowych. W kolorystyce formy wyraża własnymi środkami zamierzone idee. W kolorystyce architektury wnętrza rozwija umiejętności wizualizacji obiektu kolorem.
4,0Proponuje własne pomysły w rozwiązywaniu zadań problemowych. pogłębia wiedzę w zakresie form przestrzennych i kolorystyki architektury wnętrza. Przejawia większą samodzielność artystyczną.
4,5Wyróżnia się aktywnością i samodzielnością. Wzbogaca swoje dokonania w zakresie malarstwa o prace realizowane poza uczelnią.
5,0Jest naturalnie aktywny. Posiada intuicję plastyczną. Chętnie podejmuje wyzwania z zakresu innych dyscyplin artystycznych.

Literatura podstawowa

  1. K. Tessing, Techniki malarskie, WAF, Warszawa, 1982

Literatura dodatkowa

  1. W. Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawami projektowania wnętrza oraz przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem koloru. Omówienie kryteriów oceniania.2
T-L-2Kolor w architekturze wnętrza w zależności od jego funkcji. Aranżacja kolorystyczna wnętrza wg wybranych założeń /projekt koncepcyjny/. Oddanie charakteru obiektów przyrody w malarstwie.26
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją obrazu na płaszczyźnie oraz technikami malarskimi. Omówienie kryteriów oceniania.2
T-L-2Zagadnienia projektowania koloru w architekturze wnętrza . Technologia tempery i akwareli. Kompozycja w tonacji ciepłej oraz zimnej z autopsji z uwzględnieniem harmonii barw w świetle i cieniu. Harmonia wartości ciepłych i zimnych w kompozycji z dominantą.26
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/B/08_W01Kreacja artystyczna na niskim poziomie. Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Posiada podstawowe umiejętności w wykorzystaniu materiałów do realizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W08posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W15zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami związanymi ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej. Pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem itp.
C-2Wrażliwość kolorystyczna. Postrzeganie i wyrażanie. Umiejętność obserwowania i wyrażania stosunków barw i kształtów. Precyzowanie wartości kolorystycznych w tonacji zimnej i ciepłej. Umiejętność wyrażania przestrzeni i akcentów w obrazie.
C-3Poznanie sposobów wyrażania formy architektonicznej wnętrza kolorem. Porządkowanie przestrzeni otoczenia kolorem.
C-4Próby wyrażania kolorem obiektu umieszczonego w przestrzeni ogrodu z uwzględnieniem jego formy, funkcji i otoczenia.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia projektowania koloru w architekturze wnętrza . Technologia tempery i akwareli. Kompozycja w tonacji ciepłej oraz zimnej z autopsji z uwzględnieniem harmonii barw w świetle i cieniu. Harmonia wartości ciepłych i zimnych w kompozycji z dominantą.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją obrazu na płaszczyźnie oraz technikami malarskimi. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawami projektowania wnętrza oraz przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem koloru. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-2Kolor w architekturze wnętrza w zależności od jego funkcji. Aranżacja kolorystyczna wnętrza wg wybranych założeń /projekt koncepcyjny/. Oddanie charakteru obiektów przyrody w malarstwie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Ćw. przedmiotowe Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca – przegląd śródsemestralny, aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą, systematyczne przygotowanie do zajęć. Ocena podsumowująca – uwzględnia ocenę formującą, postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz indywidualne zaangażowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie. Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Posiada podstawowe umiejętności w wykorzystaniu materiałów do realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/B/08_U01posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U07posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej. Pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem itp.
C-2Wrażliwość kolorystyczna. Postrzeganie i wyrażanie. Umiejętność obserwowania i wyrażania stosunków barw i kształtów. Precyzowanie wartości kolorystycznych w tonacji zimnej i ciepłej. Umiejętność wyrażania przestrzeni i akcentów w obrazie.
C-3Poznanie sposobów wyrażania formy architektonicznej wnętrza kolorem. Porządkowanie przestrzeni otoczenia kolorem.
C-4Próby wyrażania kolorem obiektu umieszczonego w przestrzeni ogrodu z uwzględnieniem jego formy, funkcji i otoczenia.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia projektowania koloru w architekturze wnętrza . Technologia tempery i akwareli. Kompozycja w tonacji ciepłej oraz zimnej z autopsji z uwzględnieniem harmonii barw w świetle i cieniu. Harmonia wartości ciepłych i zimnych w kompozycji z dominantą.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją obrazu na płaszczyźnie oraz technikami malarskimi. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawami projektowania wnętrza oraz przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem koloru. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-2Kolor w architekturze wnętrza w zależności od jego funkcji. Aranżacja kolorystyczna wnętrza wg wybranych założeń /projekt koncepcyjny/. Oddanie charakteru obiektów przyrody w malarstwie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Ćw. przedmiotowe Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca – przegląd śródsemestralny, aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą, systematyczne przygotowanie do zajęć. Ocena podsumowująca – uwzględnia ocenę formującą, postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz indywidualne zaangażowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna terminologi plastycznej. Nie proponuje własnej kreacji artystycznej. Nie potrafi dobierać właściwych środków plastycznych w budowaniu napięć kierunkowych, światłocieniowych i fakturowych w malarstwie.
3,0W stopniu podstawowym zna terminologię plastyczną. Proponuje własną kreację artystyczną. Potrafi dobierać właściwe środki wyrazu w malarstwie.
3,5Zyskuje większą świadomość w rozpoznawaniu i odtwarzaniu wewnętrznej konstrukcji brył trójwymiarowych. W kolorystyce formy wyraża własnymi środkami zamierzone idee. W kolorystyce architektury wnętrza rozwija umiejętności wizualizacji obiektu kolorem.
4,0Proponuje własne pomysły w rozwiązywaniu zadań problemowych. Pogłębia wiedzę w zakresie form przestrzennych i kolorystyki architektury wnętrza. Przejawia większą samodzielność artystyczną.
4,5Wyróżnia się aktywnością i samodzielnością. Wzbogaca swoje dokonania w zakresie malarstwa o prace realizowane poza uczelnią.
5,0Jest naturalnie aktywny. Posiada intuicję plastyczną. Chętnie podejmuje wyzwania z zakresu innych dyscyplin artystycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/B/08_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej. Pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem itp.
C-2Wrażliwość kolorystyczna. Postrzeganie i wyrażanie. Umiejętność obserwowania i wyrażania stosunków barw i kształtów. Precyzowanie wartości kolorystycznych w tonacji zimnej i ciepłej. Umiejętność wyrażania przestrzeni i akcentów w obrazie.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia projektowania koloru w architekturze wnętrza . Technologia tempery i akwareli. Kompozycja w tonacji ciepłej oraz zimnej z autopsji z uwzględnieniem harmonii barw w świetle i cieniu. Harmonia wartości ciepłych i zimnych w kompozycji z dominantą.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją obrazu na płaszczyźnie oraz technikami malarskimi. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-3Przeglądy i zaliczenia przedmiotu.
T-L-1Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawami projektowania wnętrza oraz przestrzeni zewnętrznej z uwzględnieniem koloru. Omówienie kryteriów oceniania.
T-L-2Kolor w architekturze wnętrza w zależności od jego funkcji. Aranżacja kolorystyczna wnętrza wg wybranych założeń /projekt koncepcyjny/. Oddanie charakteru obiektów przyrody w malarstwie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Ćw. przedmiotowe Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca – przegląd śródsemestralny, aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą, systematyczne przygotowanie do zajęć. Ocena podsumowująca – uwzględnia ocenę formującą, postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz indywidualne zaangażowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna terminologi plastycznej. Nie proponuje własnej kreacji artystycznej. Nie potrafi dobierać właściwych środków plastycznych w budowaniu napięć kierunkowych, światłocieniowych i fakturowych w malarstwie.
3,0W stopniu podstawowym zna terminologię plastyczną. Proponuje własną kreację artystyczną. Potrafi dobierać właściwe środki wyrazu w malarstwie.
3,5Zyskuje większą świadomość w rozpoznawaniu i odtwarzaniu wewnętrznej konstrukcji brył trójwymiarowych. W kolorystyce formy wyraża własnymi środkami zamierzone idee. W kolorystyce architektury wnętrza rozwija umiejętności wizualizacji obiektu kolorem.
4,0Proponuje własne pomysły w rozwiązywaniu zadań problemowych. pogłębia wiedzę w zakresie form przestrzennych i kolorystyki architektury wnętrza. Przejawia większą samodzielność artystyczną.
4,5Wyróżnia się aktywnością i samodzielnością. Wzbogaca swoje dokonania w zakresie malarstwa o prace realizowane poza uczelnią.
5,0Jest naturalnie aktywny. Posiada intuicję plastyczną. Chętnie podejmuje wyzwania z zakresu innych dyscyplin artystycznych.