Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Technologia wody i ścieków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia wody i ścieków
Specjalność Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,20,44zaliczenie
wykładyW1 15 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1chemia, biologia, matematyka, podstawy technologii wody i ścieków
W-2znajomość programu CAD, rysunek techniczny

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z charakterystyką wód naturalnych i nowoczesnymi procesami ich uzdatniania
C-2wyrobienie umiejętności wyboru technologii uzdatniania wody
C-3zapoznanie studentów z metodami oczyszczania ścieków w warunkach tlenowych oraz metodą hydrofitowej oczyszczalni ścieków
C-4zapoznanie studentów z projektem przydomowej oczyszczalni ścieków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt przydomowej oczyszczalni ścieków. Obliczenie czynnej objętości osadnika gnilnego. Zaprojektowanie osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego. Filtry piaskowe.15
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka jakościowa wód naturalnych. Fizyczne, chemiczne i biologiczne procesy uzdatniania wody. Uzdatnianie wód podziemnych w warstwie wodonośnej. Oczyszczanie ścieków w warunkach tlenowych. Charakterystyka metody hydrofitowej w oczyszczaniu ścieków. Procesy biochemiczne w systemach hydrofitowych. Zastosowanie oczyszczalni hydrofitowej do oczyszczania wód opadowych, ścieków przemysłowych oraz odciekówze składowisk. Zasady projektowania oczyszczalni hydrofitowej.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne rozwiązywanie zadań projektowych15
A-P-3Uczestniczenie w konsultacjach1
A-P-4Przygotowanie projektu przydomowej oczyszczalni ścieków3
A-P-5Zaliczenie projektu2
36
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
A-W-4Zaliczenie wykładów1
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny prezentyjący zagadnienia teoretyczne
M-2prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: oceny cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń projektowych. Ocena za projekt.
S-2Ocena podsumowująca: ocena za zaliczenie przeprowadzone po odbytych wykłądach w formie pisemnej, jako pytania otwarte. Ocena podsumowująca osiągnięte efekty uczenia się.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/5_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien znać dostępne technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Umieć określić ich wpływ na środowisko naturalne. Mieć poszerzoną wiedzę z technologii wody i ścieków. Znać technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz pracę urządzeń tam wykorzystywanych.
S_2A_W03, S_2A_W08, S_2A_W01T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-3, C-2, C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/5_U01
Student potrafi zaprojektować przydomową oczyszczalnię ścieków z programie CAD. Potrafi zaprojektować i wyliczyć objętość osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego, filtrów piaskowych. Potrafi interpretować i znależć rozwiązania alternatywne w stosunkudo istniejących już przydomowych oczyszczalni ścieków.
S_2A_U20, S_2A_U08, S_2A_U19T2A_U07, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U05, InzA2_U08C-4T-P-1M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników obliczeń. Myśli i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w dziedzinie technologii wody i oczyszczania ścieków. Jest świadomy konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków.
S_2A_K02, S_2A_K05, S_2A_K06T2A_K01, T2A_K03, T2A_K06InzA2_K02C-3, C-2, C-4, C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/5_W01
Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien znać dostępne technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Umieć określić ich wpływ na środowisko naturalne. Mieć poszerzoną wiedzę z technologii wody i ścieków. Znać technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz pracę urządzeń tam wykorzystywanych.
2,0
3,0Student poprawnie definiuje technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Wymienia substancje niebezpieczne występujące w ściekach i ich wpływ na środowisko. Poprawnie tłumaczy procesy technologiczne uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Wie jak zaprojektować prostą przydomową oczyszczalnię ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/5_U01
Student potrafi zaprojektować przydomową oczyszczalnię ścieków z programie CAD. Potrafi zaprojektować i wyliczyć objętość osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego, filtrów piaskowych. Potrafi interpretować i znależć rozwiązania alternatywne w stosunkudo istniejących już przydomowych oczyszczalni ścieków.
2,0
3,0Student posiada niewielkie umiejętności w zakresie gospodarki odpadami. Poprawnie oblicza wielkość prostej przydomowej oczyszczalni ścieków. Projekt wykonany jest poprawnie w programie CAD bez błędów obliczeniowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników obliczeń. Myśli i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w dziedzinie technologii wody i oczyszczania ścieków. Jest świadomy konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków.
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy podczas zajęć, nie podejmuje własnej inicjatywy, wykazuje się małą sumiennością w zdobywaniu wiedzy . Jego wyniki są mało rzetelne. Nie wyraża chęci do działań w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w dziedzinie technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Nie wykazuje inicjatywy do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i do poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dymaczewski Z., Poradnik eksploatatora oczyszczalni ścieków, PZIiTS Odz. Wielkopolski, Poznań, 2011
  2. Obarska-Pempkowiak H., Gajewska M., Wojciechowska E., Hydrofitowe oczyszczanie wód i ścieków, PWN, Warszawa, 2010
  3. Miksch K., Sikora J., Biotechnologia ścieków, PWN, Warszawa, 2010
  4. Kowal A. L., Świderska-Bróż M., Oczyszczanie wody. Podstawy teoretyczne i technologiczne, procesy i urządzenia, PWN, Warszawa, 2009
  5. Nawrocki J., Procesy fizyczne, chemiczne i biologiczne, Wyd. Nauk. UAM, PWN, Warszawa, 2010
  6. Sadecka Z., Podstawy biologicznego oczyszczania ścieków, Wyd. Seidel-Przywecki Sp. Z o.o., 2010
  7. Rak R., Bezpieczna woda wodociągowa. Zarządzanie ryzykiem w systemie zaopatrzenia w wodę., Of. Wydaw. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Łomotowski J., Szpindor A., Nowoczesne systemy oczyszczania ścieków, Arkady, Warszawa, 2002
  2. Krzywy E., Iżewska A., Gospodarka ściekami i osadami ściekowymi, Wyd. AR Szczecin, Szczecin, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt przydomowej oczyszczalni ścieków. Obliczenie czynnej objętości osadnika gnilnego. Zaprojektowanie osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego. Filtry piaskowe.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka jakościowa wód naturalnych. Fizyczne, chemiczne i biologiczne procesy uzdatniania wody. Uzdatnianie wód podziemnych w warstwie wodonośnej. Oczyszczanie ścieków w warunkach tlenowych. Charakterystyka metody hydrofitowej w oczyszczaniu ścieków. Procesy biochemiczne w systemach hydrofitowych. Zastosowanie oczyszczalni hydrofitowej do oczyszczania wód opadowych, ścieków przemysłowych oraz odciekówze składowisk. Zasady projektowania oczyszczalni hydrofitowej.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne rozwiązywanie zadań projektowych15
A-P-3Uczestniczenie w konsultacjach1
A-P-4Przygotowanie projektu przydomowej oczyszczalni ścieków3
A-P-5Zaliczenie projektu2
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
A-W-4Zaliczenie wykładów1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/5_W01Student w wyniku przeprowadzonych zajęć powinien znać dostępne technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Umieć określić ich wpływ na środowisko naturalne. Mieć poszerzoną wiedzę z technologii wody i ścieków. Znać technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz pracę urządzeń tam wykorzystywanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W03Zna dostępne technologie chroniące środowisko, zna zasady analizy rozwiązań technicznych w inżynierii środowiska, budownictwie i przemyśle pod kątem określenia ich wpływu na środowisko
S_2A_W08Zna zasady analizy systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska w szeroko pojętym obszarze zachowań i oddziaływań
S_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki (w tym głównie statystki matematycznej i rachunku prawdopodobieństwa) oraz chemii środowiska przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3zapoznanie studentów z metodami oczyszczania ścieków w warunkach tlenowych oraz metodą hydrofitowej oczyszczalni ścieków
C-2wyrobienie umiejętności wyboru technologii uzdatniania wody
C-1zapoznanie studentów z charakterystyką wód naturalnych i nowoczesnymi procesami ich uzdatniania
Treści programoweT-P-1Projekt przydomowej oczyszczalni ścieków. Obliczenie czynnej objętości osadnika gnilnego. Zaprojektowanie osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego. Filtry piaskowe.
T-W-1Charakterystyka jakościowa wód naturalnych. Fizyczne, chemiczne i biologiczne procesy uzdatniania wody. Uzdatnianie wód podziemnych w warstwie wodonośnej. Oczyszczanie ścieków w warunkach tlenowych. Charakterystyka metody hydrofitowej w oczyszczaniu ścieków. Procesy biochemiczne w systemach hydrofitowych. Zastosowanie oczyszczalni hydrofitowej do oczyszczania wód opadowych, ścieków przemysłowych oraz odciekówze składowisk. Zasady projektowania oczyszczalni hydrofitowej.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny prezentyjący zagadnienia teoretyczne
M-2prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena za zaliczenie przeprowadzone po odbytych wykłądach w formie pisemnej, jako pytania otwarte. Ocena podsumowująca osiągnięte efekty uczenia się.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie definiuje technologie uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Wymienia substancje niebezpieczne występujące w ściekach i ich wpływ na środowisko. Poprawnie tłumaczy procesy technologiczne uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Wie jak zaprojektować prostą przydomową oczyszczalnię ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/5_U01Student potrafi zaprojektować przydomową oczyszczalnię ścieków z programie CAD. Potrafi zaprojektować i wyliczyć objętość osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego, filtrów piaskowych. Potrafi interpretować i znależć rozwiązania alternatywne w stosunkudo istniejących już przydomowych oczyszczalni ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U20Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
S_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
S_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4zapoznanie studentów z projektem przydomowej oczyszczalni ścieków.
Treści programoweT-P-1Projekt przydomowej oczyszczalni ścieków. Obliczenie czynnej objętości osadnika gnilnego. Zaprojektowanie osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego. Filtry piaskowe.
Metody nauczaniaM-2prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora
M-4ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń projektowych. Ocena za projekt.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada niewielkie umiejętności w zakresie gospodarki odpadami. Poprawnie oblicza wielkość prostej przydomowej oczyszczalni ścieków. Projekt wykonany jest poprawnie w programie CAD bez błędów obliczeniowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/5_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników obliczeń. Myśli i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w dziedzinie technologii wody i oczyszczania ścieków. Jest świadomy konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
S_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
S_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3zapoznanie studentów z metodami oczyszczania ścieków w warunkach tlenowych oraz metodą hydrofitowej oczyszczalni ścieków
C-2wyrobienie umiejętności wyboru technologii uzdatniania wody
C-4zapoznanie studentów z projektem przydomowej oczyszczalni ścieków.
C-1zapoznanie studentów z charakterystyką wód naturalnych i nowoczesnymi procesami ich uzdatniania
Treści programoweT-P-1Projekt przydomowej oczyszczalni ścieków. Obliczenie czynnej objętości osadnika gnilnego. Zaprojektowanie osadnika gnilnego, drenażu rozsączającego. Filtry piaskowe.
T-W-1Charakterystyka jakościowa wód naturalnych. Fizyczne, chemiczne i biologiczne procesy uzdatniania wody. Uzdatnianie wód podziemnych w warstwie wodonośnej. Oczyszczanie ścieków w warunkach tlenowych. Charakterystyka metody hydrofitowej w oczyszczaniu ścieków. Procesy biochemiczne w systemach hydrofitowych. Zastosowanie oczyszczalni hydrofitowej do oczyszczania wód opadowych, ścieków przemysłowych oraz odciekówze składowisk. Zasady projektowania oczyszczalni hydrofitowej.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny prezentyjący zagadnienia teoretyczne
M-2prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń projektowych. Ocena za projekt.
S-2Ocena podsumowująca: ocena za zaliczenie przeprowadzone po odbytych wykłądach w formie pisemnej, jako pytania otwarte. Ocena podsumowująca osiągnięte efekty uczenia się.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy podczas zajęć, nie podejmuje własnej inicjatywy, wykazuje się małą sumiennością w zdobywaniu wiedzy . Jego wyniki są mało rzetelne. Nie wyraża chęci do działań w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w dziedzinie technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Nie wykazuje inicjatywy do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i do poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków.
3,5
4,0
4,5
5,0