Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)

Sylabus przedmiotu Zaawansowane metody uzdatniania wody i oczyszczania ścieków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane metody uzdatniania wody i oczyszczania ścieków
Specjalność Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Aniszewski <Andrzej.Aniszewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>, Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 27 1,80,44zaliczenie
wykładyW3 18 1,20,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (przy wykorzystywaniu metod standardowych - urządzenia związane ze standardowym oczyszczaniem wody i ścieków)
W-2Podstawowe wiadomości z podstaw technologii wody i ścieków

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie zaawansowanych procesów oraz metod (urządzeń) uzdatniania wód oraz oczyszczania ścieków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Obliczanie wybranych urządzeń związanych z zaawansowanymi metodami uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (rysunki konstrukcyjne projektowanych urządzeń oraz instalacji pomocniczej)27
27
wykłady
T-W-1Przydatność procesu sorpcji w uzdatnianiu wody pitnej i na potrzeby gospodarcze (przegląd najnowszych adsorbentów wraz z ich charakterystyką - pylisty oraz granulowany węgiel aktywny)1
T-W-2Wymiana jonowa w procesach uzdatniania wody powierzchniowej i gruntowej (przegląd najnowszych filtrów jonitowych wraz z ich obliczaniem i zasadami działania)1
T-W-3Omówienie głównych procesów stosowanych dla zmiękczania, demineralizacji, odsalania, usuwania azotu amonowego, radionuklidów oraz zanieczyszczeń organicznych (ogólna charakterystyka metody MIOX)1
T-W-4Procesy membranowe stosowane w uzdatnianiu wody wraz z charakterystyką stosowanych membran (odwrócona osmoza, nano-, ultra- i mikro-filtracja oraz elektrodializa)1
T-W-5Procesy odkrzemiania, odgazowywania i odkwaszania wód wykorzystywane przy uzdatnianiu wód. Problemy związane z usuwaniem olejów i tłuszczów z wody1
T-W-6Procesy biochemiczne (biologiczne) w uzdatnianiu wody (nitryfikacja i denitryfikacja, biologicznie aktywne filtry węglowe1
T-W-7Sztuczna infiltracja oraz uzdatnianie wody w naturalnych warstwach wodonośnych - "in situ" (charakterystyka najczęściej stosowanych metod)1
T-W-8Zaawansowane metody stosowane dla wód w obiektach kotłowych (parowo-wodnych), chłodzących (otwartych lub zamkniętych) oraz ciepłowniczych wykorzystywanych jako wymienniki ciepła oraz sieci cieplne1
T-W-9Ogólne podsumowanie wszystkich omówionych wcześniej zaawansowanych metod uzdatniania wód wykorzystywanych na cele bytowo - gospodarcze (jako narzędzi do rozwiązywania samodzielnych zadań inżynierskich)1
T-W-10Bilansowanie ilosci i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni2
T-W-11Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków2
T-W-12Procesy tlenowe, beztlenowe i mieszane; podstawy procesów, kinetyka reakcji, wybrane procesy3
T-W-13Ścieki opadowe, bilansowanie ilości i jakości, prawne wymagania w zakresie oczyszczania ścieków oapdowych, zaawansowane metody oczyszczania ścieków opadowych2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego16
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu8
A-P-5Zaliczenie projektu2
54
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału10
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-5Udział w zaliczeniu1
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (test) z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/7_W01
Student zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania schematów stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków przy wykorzystywaniu zaawansowanych metod oczyszczania wody i ścieków
S_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-P-1, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/7_U01
Student planuje, dobiera i oblicza typowe obiekty dla wybranej specjalności. Projektuje poszczególne urządzenia jak również proste układy technologiczne stacji uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków z wykorzystywaniem zaawansowanych metod oczyszczania
S_2A_U17, S_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-P-1, T-W-8, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S/D/7_K01
Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy projektowe związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania projektowego)
S_2A_K01T2A_K04C-1T-P-1, T-W-8, T-W-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/7_W01
Student zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania schematów stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków przy wykorzystywaniu zaawansowanych metod oczyszczania wody i ścieków
2,0
3,0Student ma jedynie podstawową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi zaawansowanych procesów uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (w aspekcie teoretycznym - jako wykłady oraz w aspekcie praktycznym)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/7_U01
Student planuje, dobiera i oblicza typowe obiekty dla wybranej specjalności. Projektuje poszczególne urządzenia jak również proste układy technologiczne stacji uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków z wykorzystywaniem zaawansowanych metod oczyszczania
2,0
3,0Student jedynie w sposób dostateczny potrafi ocenić przydatności podstawowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie nabytej wiedzy teoretycznej dotyczącej zaawansowanych procesów uzdatniania wód i oczyszczania ścieków (bez łatwego łączenia różnych aspektów tej wiedzy w rozwiązania całościowe)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S/D/7_K01
Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy projektowe związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania projektowego)
2,0
3,0Student w sposób jedynie dostateczny potrafi zdefiniować, sklasyfikować oraz zastosować priorytety służące do realizacji podjętego zadania inżynierskiego dla omawianej tematyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W. Adamski, Modelowanie systemów oczyszczania wód (wybrane rozdziały), PWN, Warszawa, 2002
  2. Zbysław Dymaczewski, Poradnik eksploatatora oczyszczalni scieków, PZiTS Oddział Wielkopolski, Poznań, 2011
  3. J. Nawrocki, S. Biłozor, Uzdatnianie wody. Procesy chemiczne i biologiczne (wybrane rozdziały), PWN, Warszawa, 2000
  4. Zbigniew Heidrich, Andrzej Witkowski, Urządzenia do oczyszczania ścieków. Projektowanie, przykłady obliczeń., Seidel-Przywecki, Warszawa, 2010
  5. J. Stańda, Woda dla kotłów parowych i obiegów chłodzących siłowni cieplnych (wybrane rozdziały), Wyd. Naukowo - Techniczne (Wydanie poprawione), Warszawa, 2000
  6. W. Roeske, Dezynfekcja wody pitnej (wybrane rozdziały), Oficyna Wydawnicza - Projprzem - EKO (Wydanie pierwsze), Bydgoszcz, 2007
  7. Z. Sadecka, Podstawy biologicznego oczyszczania ścieków, Seidel-Przywecki Sp. z o.o., 2010

Literatura dodatkowa

  1. Wabag/ Handbuch Wasser, Uzdatnianie wody. Poradnik (wybrane rozdziały), Oficyna Wydawnicza - Projprzem - EKO, Bydgoszcz, 2000
  2. Janusz Łomotowski, Adam Szpindor, Nowoczesne systemy oczyszczania ścieków, Arkady, Warszawa, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczanie wybranych urządzeń związanych z zaawansowanymi metodami uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (rysunki konstrukcyjne projektowanych urządzeń oraz instalacji pomocniczej)27
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przydatność procesu sorpcji w uzdatnianiu wody pitnej i na potrzeby gospodarcze (przegląd najnowszych adsorbentów wraz z ich charakterystyką - pylisty oraz granulowany węgiel aktywny)1
T-W-2Wymiana jonowa w procesach uzdatniania wody powierzchniowej i gruntowej (przegląd najnowszych filtrów jonitowych wraz z ich obliczaniem i zasadami działania)1
T-W-3Omówienie głównych procesów stosowanych dla zmiękczania, demineralizacji, odsalania, usuwania azotu amonowego, radionuklidów oraz zanieczyszczeń organicznych (ogólna charakterystyka metody MIOX)1
T-W-4Procesy membranowe stosowane w uzdatnianiu wody wraz z charakterystyką stosowanych membran (odwrócona osmoza, nano-, ultra- i mikro-filtracja oraz elektrodializa)1
T-W-5Procesy odkrzemiania, odgazowywania i odkwaszania wód wykorzystywane przy uzdatnianiu wód. Problemy związane z usuwaniem olejów i tłuszczów z wody1
T-W-6Procesy biochemiczne (biologiczne) w uzdatnianiu wody (nitryfikacja i denitryfikacja, biologicznie aktywne filtry węglowe1
T-W-7Sztuczna infiltracja oraz uzdatnianie wody w naturalnych warstwach wodonośnych - "in situ" (charakterystyka najczęściej stosowanych metod)1
T-W-8Zaawansowane metody stosowane dla wód w obiektach kotłowych (parowo-wodnych), chłodzących (otwartych lub zamkniętych) oraz ciepłowniczych wykorzystywanych jako wymienniki ciepła oraz sieci cieplne1
T-W-9Ogólne podsumowanie wszystkich omówionych wcześniej zaawansowanych metod uzdatniania wód wykorzystywanych na cele bytowo - gospodarcze (jako narzędzi do rozwiązywania samodzielnych zadań inżynierskich)1
T-W-10Bilansowanie ilosci i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni2
T-W-11Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków2
T-W-12Procesy tlenowe, beztlenowe i mieszane; podstawy procesów, kinetyka reakcji, wybrane procesy3
T-W-13Ścieki opadowe, bilansowanie ilości i jakości, prawne wymagania w zakresie oczyszczania ścieków oapdowych, zaawansowane metody oczyszczania ścieków opadowych2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych27
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego16
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu8
A-P-5Zaliczenie projektu2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału10
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-5Udział w zaliczeniu1
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/7_W01Student zna i rozumie wiedzę teoretyczną niezbędną do projektowania schematów stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków przy wykorzystywaniu zaawansowanych metod oczyszczania wody i ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozumienie zaawansowanych procesów oraz metod (urządzeń) uzdatniania wód oraz oczyszczania ścieków
Treści programoweT-P-1Obliczanie wybranych urządzeń związanych z zaawansowanymi metodami uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (rysunki konstrukcyjne projektowanych urządzeń oraz instalacji pomocniczej)
T-W-5Procesy odkrzemiania, odgazowywania i odkwaszania wód wykorzystywane przy uzdatnianiu wód. Problemy związane z usuwaniem olejów i tłuszczów z wody
T-W-1Przydatność procesu sorpcji w uzdatnianiu wody pitnej i na potrzeby gospodarcze (przegląd najnowszych adsorbentów wraz z ich charakterystyką - pylisty oraz granulowany węgiel aktywny)
T-W-4Procesy membranowe stosowane w uzdatnianiu wody wraz z charakterystyką stosowanych membran (odwrócona osmoza, nano-, ultra- i mikro-filtracja oraz elektrodializa)
T-W-2Wymiana jonowa w procesach uzdatniania wody powierzchniowej i gruntowej (przegląd najnowszych filtrów jonitowych wraz z ich obliczaniem i zasadami działania)
T-W-6Procesy biochemiczne (biologiczne) w uzdatnianiu wody (nitryfikacja i denitryfikacja, biologicznie aktywne filtry węglowe
T-W-7Sztuczna infiltracja oraz uzdatnianie wody w naturalnych warstwach wodonośnych - "in situ" (charakterystyka najczęściej stosowanych metod)
T-W-8Zaawansowane metody stosowane dla wód w obiektach kotłowych (parowo-wodnych), chłodzących (otwartych lub zamkniętych) oraz ciepłowniczych wykorzystywanych jako wymienniki ciepła oraz sieci cieplne
T-W-9Ogólne podsumowanie wszystkich omówionych wcześniej zaawansowanych metod uzdatniania wód wykorzystywanych na cele bytowo - gospodarcze (jako narzędzi do rozwiązywania samodzielnych zadań inżynierskich)
T-W-3Omówienie głównych procesów stosowanych dla zmiękczania, demineralizacji, odsalania, usuwania azotu amonowego, radionuklidów oraz zanieczyszczeń organicznych (ogólna charakterystyka metody MIOX)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (test) z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma jedynie podstawową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi zaawansowanych procesów uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (w aspekcie teoretycznym - jako wykłady oraz w aspekcie praktycznym)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/7_U01Student planuje, dobiera i oblicza typowe obiekty dla wybranej specjalności. Projektuje poszczególne urządzenia jak również proste układy technologiczne stacji uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków z wykorzystywaniem zaawansowanych metod oczyszczania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U17Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
S_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozumienie zaawansowanych procesów oraz metod (urządzeń) uzdatniania wód oraz oczyszczania ścieków
Treści programoweT-P-1Obliczanie wybranych urządzeń związanych z zaawansowanymi metodami uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (rysunki konstrukcyjne projektowanych urządzeń oraz instalacji pomocniczej)
T-W-8Zaawansowane metody stosowane dla wód w obiektach kotłowych (parowo-wodnych), chłodzących (otwartych lub zamkniętych) oraz ciepłowniczych wykorzystywanych jako wymienniki ciepła oraz sieci cieplne
T-W-9Ogólne podsumowanie wszystkich omówionych wcześniej zaawansowanych metod uzdatniania wód wykorzystywanych na cele bytowo - gospodarcze (jako narzędzi do rozwiązywania samodzielnych zadań inżynierskich)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (test) z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w sposób dostateczny potrafi ocenić przydatności podstawowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie nabytej wiedzy teoretycznej dotyczącej zaawansowanych procesów uzdatniania wód i oczyszczania ścieków (bez łatwego łączenia różnych aspektów tej wiedzy w rozwiązania całościowe)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S/D/7_K01Student jest w stanie prawidłowo definiować i klasyfikować wszystkie problemy projektowe związane z omawianymi zagadnieniami (włącznie z możliwością ustalania odpowiednich priorytetów przy realizacji podjętego zadania projektowego)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozumienie zaawansowanych procesów oraz metod (urządzeń) uzdatniania wód oraz oczyszczania ścieków
Treści programoweT-P-1Obliczanie wybranych urządzeń związanych z zaawansowanymi metodami uzdatniania wody i oczyszczania ścieków (rysunki konstrukcyjne projektowanych urządzeń oraz instalacji pomocniczej)
T-W-8Zaawansowane metody stosowane dla wód w obiektach kotłowych (parowo-wodnych), chłodzących (otwartych lub zamkniętych) oraz ciepłowniczych wykorzystywanych jako wymienniki ciepła oraz sieci cieplne
T-W-9Ogólne podsumowanie wszystkich omówionych wcześniej zaawansowanych metod uzdatniania wód wykorzystywanych na cele bytowo - gospodarcze (jako narzędzi do rozwiązywania samodzielnych zadań inżynierskich)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (test) z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w sposób jedynie dostateczny potrafi zdefiniować, sklasyfikować oraz zastosować priorytety służące do realizacji podjętego zadania inżynierskiego dla omawianej tematyki
3,5
4,0
4,5
5,0