Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Budowle morskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowle morskie
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksandra Mokrzycka-Olek <Aleksandra.Mokrzycka-Olek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,50,44zaliczenie
wykładyW1 30 1,50,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1hydrologia
W-2hydrologia stosowana

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Podstawy projektowania6
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich9
15
wykłady
T-W-1Dynamika morza6
T-W-2Podział budowli morskich6
T-W-3Falochrony4
T-W-4Ochrona brzegów morskich6
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie4
T-W-6Obciążenia budowli morskich4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego14
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu11
A-P-5Zaliczenie projektu4
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Bieżące utrwalenie poznanego materiału5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu3
A-W-5Udział w egzaminie2
A-W-6Studia literaturowe5
46

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/17_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
B_2A_W06, B_2A_W12T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/17_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U18T2A_U18C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/17_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01T2A_K04C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/17_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o budowlach morskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/17_U01
Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/17_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972

Literatura dodatkowa

  1. Mazurkiewicz B., Morskie budowle hydrotechniczne, Fundacja Rozwoju WSM, Szczecin, 1999

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podstawy projektowania6
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich9
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dynamika morza6
T-W-2Podział budowli morskich6
T-W-3Falochrony4
T-W-4Ochrona brzegów morskich6
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie4
T-W-6Obciążenia budowli morskich4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego14
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu11
A-P-5Zaliczenie projektu4
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Bieżące utrwalenie poznanego materiału5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu3
A-W-5Udział w egzaminie2
A-W-6Studia literaturowe5
46
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/17_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskich
Treści programoweT-W-2Podział budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-W-3Falochrony
T-W-4Ochrona brzegów morskich
T-W-6Obciążenia budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o budowlach morskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/17_U01Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskich
Treści programoweT-W-2Podział budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-W-3Falochrony
T-W-4Ochrona brzegów morskich
T-W-6Obciążenia budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_H/D/17_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskich
Treści programoweT-W-2Podział budowli morskich
T-W-1Dynamika morza
T-W-5Nabrzeża i wyposażenie
T-W-3Falochrony
T-W-4Ochrona brzegów morskich
T-W-6Obciążenia budowli morskich
T-P-1Podstawy projektowania
T-P-2Projekt wybranych elementów budowli morskich
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0poprawna realizacja zadania projektowego
3,5
4,0
4,5
5,0