Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_AGR-O4.4_W01 | student wymienia i charakteryzuje formy aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna zasady doboru zwierząt do rekreacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_W09 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-2 | orientacja w zasadach doboru i szkolenia zwierząt dla potrzeb rekreacji |
---|
C-1 | zaznajomienie z formami rekreacji z wykorzystaniem koni i psów |
Treści programowe | T-W-6 | Dogdancing, flyball, dog Frisbee. Psie wyścigi: coursingi, zaprzęgi psie Coursingi – historia i zasady ich prowadzenie. Open coursing, encloused coursing, plumpton coursing i speed coursing – zasady i różnice przeprowadzania wyścigów. Polski Związek Sportu Psich Zaprzęgów. Sprint, wyścigi dystansowe I canicross. |
---|
T-W-5 | Podstawy pozytywnego szkolenia psów. Rola pozytywnego wzmocnienia w szkoleniu. Metoda klikerowa. Agility - historia i zasady przeprowadzania. Trening agility. Przeszkody w agility: stacjonaty, huśtawka, tunel miękki , wiadukt , mur, ściana, koło, stół , slalom, skok w dal, kładka, tunel sztywny. |
T-W-2 | Organizacja rekreacji konnej i jeździectwa w Polsce. Kluby i ośrodki jeździeckie. Rola Polskiego Związku Jeździeckiego i TKKF w promowaniu rekreacji konnej. |
T-W-3 | Możliwośći rekreacji z psami. Obidience – posłuszeństwo sportowe. Historia obidience. regulamin zawodów obidience. Zasady udziału w zawodach i egzaminach w klasie 0, 1 i 2. Zasady udziału w zawodach i próbach obidience C.A.C.I.OB. Rodzaje szkoleń: IPO (Internationale Prüfung Ordnung), PSO (pies stróżująco obronny) i PSW (pies stróżująco wartowniczy) Regulamin IPO – praca węchowa, posłuszeństwo, obrona – metody pracy. PSO – obrona właściciela -metody pracy. PSW - pilnowanie obejścia – metody pracy. |
T-W-8 | Górska turystyka jeździecka. Dobór koni. Organizacja rajdów turystycznych jedno- i wielodniowych. |
T-W-9 | Pony games – gry i zabawy na kucach. Dobór koni, rodzaje i zasady przeprowadzania konkurencji . Końskie agility – budowa toru przeszkód, zasady rozgrywania konkurencji, dobór koni. |
T-W-10 | Podsumowanie zajęć - dyskusja. |
T-W-7 | Zasady doboru koni do rekreacji - eksterier, cechy motoryczne i psychiczne. Etapy szkolenia konia i jeźdźca w ramach rekreacji. Zasady prowadzenia jazd rekreacyjnych - jazda z jeźdźcami początkującymi na lonży i ujeżdżalni. Jazda z jeźdźcami zaawansowanymi na ujeżdżalni i w terenie. |
T-W-1 | Rekreacja – definicja i formy. Rola zwierząt w rekreacji człowieka. Gatunki zwierząt wykorzystywane w rekreacji. Organizacje promujące rekreację ze zwierzętami. Rozwój rekreacyjno-sportowego użytkowania koni i psów na świecie i w Polsce. |
T-W-4 | Psy w myślistwie. Rasy predysponowane do myślistwa . Konkursy myśliwskie (tropienie, norowanie). Szkolenie psów myśliwskich. Psy i pasterstwo. Próba instynktu pasterskiego (PIP). Test pracy psów pasterskich styl angielski (HWT CS) i farmerski (HWT TS). Egzaminy pracy psów pasterskich (PPP I, II i III). Zawody pasterskie w stylu angielskim. |
Metody nauczania | M-3 | film |
---|
M-4 | pokaz |
M-1 | wykład z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | prelekcja, odczyt |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: 2 kolokwia cząstkowe |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie zna form aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, bądź wymienia tylko część, nie potrafiąc ich scharakteryzować, nie zna zasad doboru zwierząt do rekreacji |
3,0 | student wymienia i charakteryzuje większość form aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna większość zasad doboru zwierząt do rekreacji |
3,5 | student wymienia i charakteryzuje omawiane na zajęciach formy aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna większość zasad doboru zwierząt do rekreacji |
4,0 | student wymienia i charakteryzuje formy aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna omawiane zasady doboru zwierząt do rekreacji |
4,5 | student swobodnie i bezbłędnie wymienia i charakteryzuje formy aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna zasady doboru zwierząt do rekreacji i potrafi je uzasadnić |
5,0 | student swobodnie i bezbłędnie wymienia i szeroko charakteryzuje formy aktywnej rekreacji z wykorzystaniem psów i koni, zna zasady doboru zwierząt do rekreacji i szczegółowo je uzasadnia |