Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZG-O6.3_U01 | Student weryfikuje i wykorzystuje wpływ czynników środowiskowych oraz naturalne zachowania zwierząt w celu optymalizacji warunków utrzymania zwierząt i uzyskania wysokiej wydajności zwierząt |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U07 | Analizuje i interpretuje zależności pomiędzy strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów oraz populacji |
---|
ZO_2A_U08 | Dokonuje samodzielnej wielostronnej analizy problemów w celu optymalizacji zjawisk wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi |
ZO_2A_U14 | Potrafi wybrać, opracować i zastosować odpowiednią metodykę działania w celu optymalizacji procesów rozrodczych u zwierząt |
ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie ze znaczeniem umiejętnego wykorzystania naturalnych zachowań poszczególnych grup wiekowych świń w celu poprawy efektywności produkcji trzody chlewnej. |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Kryteria zachowań loch i prosiąt zależnie od technologii chowu i sposobu utrzymania. |
---|
T-L-6 | Wykorzystanie obserwacji zachowania loch i prosiąt w okresie okołoporodowym do optymalizacji warunków chowu (wyposażenie kojca, ochrona przed urazami i przygnieceniami). |
T-L-7 | Technopatie i stereotypie behawioralne w chowie świń – występowanie, możliwości przeciwdziałania. Stres w chowie świń. |
T-W-2 | Zdolności adaptacyjne świń oraz ich wykorzystanie w technologiach produkcji |
Metody nauczania | M-2 | Film dydaktyczny |
---|
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-1 | Wykład informacyjny przy użyciu komputera |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena za zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie weryfikuje wpływu naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |
3,0 | student nakreśla wpływ naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |
3,5 | student nakreśla i szacuje wpływ naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |
4,0 | student interpretuje i ocenia wpływ naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |
4,5 | student interpretuje i ocenia oraz łączy wpływ naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |
5,0 | student trafnie interpretuje i ocenia oraz łączy i wykorzystuje wpływ naturalnych zachowań zwierząt i optymalizacji warunków środowiskowych na utrzymanie wysokiej wydajności zwierząt |