Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Chuda-Mickiewicz <Bozena.Chuda-Mickiewicz@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania w produkcji rolniczej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.1
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie1
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.1
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych1
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.1
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów25
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_W01
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
ZO_2A_W02R2A_W02, R2A_W08InzA2_W03C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_U01
Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
ZO_2A_U01R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U07C-1M-1S-1

Literatura podstawowa

  1. Harackiewicz T., Rydel M., Podstawy marketingu, Polski Uniwersytet Wirtualny, 2014
  2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.1
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie1
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.1
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych1
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.1
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów25
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_B55_W01Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W02ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną i humanistyczną związaną z naukami zootechnicznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_B55_U01Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.