Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Uprawa roli i roślin:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Uprawa roli i roślin
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Gospodarki Wodnej
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 6 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 6 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości podstawowe z zakresu botaniki i gleboznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-2Znajomość charakterystyki przyrodniczo-gospodarczej i wartości użytkowej podstawowych grup roślin uprawnych
C-3Opanowanie zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa zbóż2
T-A-2Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa okopowych1
T-A-3Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa przemysłowych1
T-A-4Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa pastewnych2
6
wykłady
T-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej2
T-W-2Zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej2
T-W-3Teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2samodzielne studiowanie literatury10
A-A-3przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń14
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_W07
Definiuje zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje podstawowe grupy roślin uprawnych pod wzgledem znaczenia przyrodniczo-gospodarczego i wartości użytkowej Definiuje teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i pielęgnowania roślin Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
ZO_1A_W01, ZO_1A_W07R1A_W01, R1A_W03, R1A_W06C-1, C-3, C-2T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_U02
Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
ZO_1A_U09R1A_U06C-3, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1
ZO_1A_ZO-N-C5_U03
Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
ZO_1A_U10R1A_U06InzA_U05, InzA_U06C-1T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_K02
Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
ZO_1A_K03R1A_K03, R1A_K05, R1A_K06C-1, C-3, C-2T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_W07
Definiuje zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje podstawowe grupy roślin uprawnych pod wzgledem znaczenia przyrodniczo-gospodarczego i wartości użytkowej Definiuje teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i pielęgnowania roślin Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
2,0student nie umie zdefiniować zasad dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Nie zna teoretycznych podstaw uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
3,0student umie częściowo zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna w niewielkim stopniu teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
3,5student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna częściowo teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
4,0student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
4,5student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej. Wykazyje się dużą elokwencją.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_U02
Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
2,0nie zna i nie umie wdrożyć zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
3,0zna częściowo zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
3,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
4,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej i większość z nich potrafi wdrożyć.
4,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i większość z nich potrafi wdrożyć.
5,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i wszystkie z nich potrafi wdrożyć.
ZO_1A_ZO-N-C5_U03
Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
2,0Student nie rozxumie, nawet w prosty sposób, jaki wpływ może mieć środowisko przyrodnicze na wielkość i jakość plonu roślin uprawnych.
3,0Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi, lecz nie w pełni potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
3,5Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,0Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,5Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość oraz cześciowo jakość plonu roślin.
5,0Student bardzo dobrze rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi w pełni ocenić jego wpływ na wielkość jakość plonu roślin.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-N-C5_K02
Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
2,0Nie wykazuje najmniejszego zainteresowania stosowaniem zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,0Wykazuje w niewielkim stopniu zainteresowanie potrzebą stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,5Wykazuje zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,0Wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5Wykazuje zainteresowanie rozumie i jest świadomy potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0Z wyrażnym zdeterminowanem i świadomością, wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.

Literatura podstawowa

  1. Karczmarczyk S. (red), Agrotechnika roślin uprawnych, Akademii Rolniczej, Szczecin, 2005, ISBN 83-7317-135-5
  2. MRiRW i INUG Puławy, Programy Rolnośrodowiskowe, IUNG Puławy, Puławy, 2005, ISBN 83-89-576-35-X

Literatura dodatkowa

  1. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Środowiska, Kodeks dobrej praktyki rolniczej, MNIRW i MŚ, Warszawa, 2004
  2. S. Rojek, K. Chmura, Podstawy Rolnictwa, Akademia Rolnicza Wrocław, Wrocław, 2001, ISBN 83-85582-48-7
  3. MRIRW, Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Ministerstwo Rolnictwa i Rozowju Wsi, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa zbóż2
T-A-2Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa okopowych1
T-A-3Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa przemysłowych1
T-A-4Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa pastewnych2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej2
T-W-2Zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej2
T-W-3Teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej2
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2samodzielne studiowanie literatury10
A-A-3przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-N-C5_W07Definiuje zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje podstawowe grupy roślin uprawnych pod wzgledem znaczenia przyrodniczo-gospodarczego i wartości użytkowej Definiuje teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i pielęgnowania roślin Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W01wykazuje ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku zootechnika
ZO_1A_W07ma wiedzę o kształtowaniu środowiska przyrodniczego, jego roli i znaczeniu, zagrożeniach i metodach ochrony oraz zrównoważonym wykorzystaniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-3Opanowanie zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
C-2Znajomość charakterystyki przyrodniczo-gospodarczej i wartości użytkowej podstawowych grup roślin uprawnych
Treści programoweT-A-4Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa pastewnych
T-A-2Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa okopowych
T-A-3Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa przemysłowych
T-A-1Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa zbóż
T-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-2Zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
T-W-3Teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie zdefiniować zasad dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Nie zna teoretycznych podstaw uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
3,0student umie częściowo zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna w niewielkim stopniu teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
3,5student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna częściowo teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
4,0student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
4,5student umie zdefiniować zasady dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Zna teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej. Wykazyje się dużą elokwencją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-N-C5_U02Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U09Umie zastosować rutynowe techniki optymalizacji procesów wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Opanowanie zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
C-2Znajomość charakterystyki przyrodniczo-gospodarczej i wartości użytkowej podstawowych grup roślin uprawnych
Treści programoweT-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-2Zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
T-W-3Teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna i nie umie wdrożyć zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
3,0zna częściowo zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
3,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
4,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej i większość z nich potrafi wdrożyć.
4,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i większość z nich potrafi wdrożyć.
5,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i wszystkie z nich potrafi wdrożyć.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-N-C5_U03Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U10Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
Treści programoweT-A-4Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa pastewnych
T-A-2Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa okopowych
T-A-3Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa przemysłowych
T-A-1Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa zbóż
T-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozxumie, nawet w prosty sposób, jaki wpływ może mieć środowisko przyrodnicze na wielkość i jakość plonu roślin uprawnych.
3,0Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi, lecz nie w pełni potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
3,5Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,0Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,5Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość oraz cześciowo jakość plonu roślin.
5,0Student bardzo dobrze rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi w pełni ocenić jego wpływ na wielkość jakość plonu roślin.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-N-C5_K02Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K03prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-3Opanowanie zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
C-2Znajomość charakterystyki przyrodniczo-gospodarczej i wartości użytkowej podstawowych grup roślin uprawnych
Treści programoweT-A-4Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa pastewnych
T-A-2Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa okopowych
T-A-3Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa przemysłowych
T-A-1Znaczenie przyrodniczo-gospodarcze i charakterystyka użytkowa zbóż
T-W-11. Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-2Zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
T-W-3Teoretyczne podstawy uprawy roli, nawożenia i chemizacji w produkcji roślinnej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje najmniejszego zainteresowania stosowaniem zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,0Wykazuje w niewielkim stopniu zainteresowanie potrzebą stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,5Wykazuje zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,0Wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5Wykazuje zainteresowanie rozumie i jest świadomy potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0Z wyrażnym zdeterminowanem i świadomością, wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.