Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Warsztaty naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Warsztaty naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student potrafi nazwać i sprecyzować swoje preferencje dotyczące zaplanowanego tematu pracy dyplomowej
W-2Student ma poszerzoną wiedze z zakresu będącego tematem jego pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej2
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej18
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym30
A-L-3Udział w konsultacjach10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Kn_1P_W23, Kn_1P_W09, Kn_1P_W05, Kn_1P_W08R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W08, R1P_W09InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06C-1, C-2T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
Kn_1P_U04, Kn_1P_U09R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U11C-1, C-2T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
Kn_1P_K07, Kn_1P_K02, Kn_1P_K04, Kn_1P_K03, Kn_1P_K06R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1, C-2T-L-1, T-L-2M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej2
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej18
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym30
A-L-3Udział w konsultacjach10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35_W01Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Kn_1P_W09Wykazuje znajomość podstawowych metod diagnostycznych oraz technik i narzędzi pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał organizmów żywych w celu poprawy jakości życia zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W08ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35_U01Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1P_U12posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35_K01Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Kn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej