Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie szczeniąt i psów młodych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Szkolenie szczeniąt i psów młodych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Ośrodek szkolenia psów UniwerPSYtet
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jędrzejczak <Malgorzata_Jedrzejczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 8 0,40,40zaliczenie
zajęcia terenoweT6 16 0,60,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe rasy psów i ich użytkowość

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z ogólna wiedzą dotyczącą szkoleń szczeniąt i psów młodych w aspekcie życia codziennego i pracy sportowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
zajęcia terenowe
T-T-1Socjalizacja szczeniaka w hodowli Socjalizacja szczeniaka i psa młodego w nowym domu2
T-T-2Ćwiczenia aparatu ruchu szczeniąt i młodych psów2
T-T-3Podstawy motywacji w szkoleniu szczeniakiaka i psa młodego3
T-T-4Podstawowe problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym3
T-T-5Uczestnictwo w zajęciach przedszkola dla szczeniąt w szkole dla psów3
T-T-6Nauka podstawowych komend3
16
wykłady
T-W-1Szkolenie szczeniat i psów młodych - wprowadzenie Wybór hodowli i szczeniaka - testy osobowości dla szczeniąt2
T-W-2Zasady wprowadzania treningów sportowych u szczeniąt i młodych psów2
T-W-3Etapy rozwojowe psa, prawidłowa socjalizacja w hodowli i w nowym domu2
T-W-4Psie przedszkole, program pracy ze szczeniakiem i psem młodym2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
zajęcia terenowe
A-T-1uczestnictwo w zajęciach16
A-T-2przygotowanie do zaliczenia2
18
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie do zaliczenia4
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające - opis i objaśnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda eksponująca - film
M-3Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena formująca: konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C26_W01
Student zna podstawowe kryteria przeprowadzania testów osobowościowych u szczeniat i psów młodych, zna zadady pracy ze szczenięciem i psem młodym
Kn_1P_W13, Kn_1P_W19, Kn_1P_W20R1P_W01, R1P_W02, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W09, R1P_W10, R1P_W11InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05, InzP_W06C-1T-W-3, T-W-2, T-T-1, T-W-1, T-W-4, T-T-2M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C26_U01
Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i rozwiązać proste problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym, potrafi zmotywować psa do pracy i zastosować ćwiczenia w celu kształtowania prawidłowej socjalizacji szczeniaka i psa młodego
Kn_1P_U07, Kn_1P_U08, Kn_1P_U09R1P_U01, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U10InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U09, InzP_U11, InzP_U12C-1T-T-2, T-T-4, T-W-4, T-T-5, T-W-3, T-T-6, T-T-1, T-T-3M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C26_K01
Student posiada szacunek do zawodu trener psów i zoopsycholog, ma świadomość potrzeby niesienia pomocy innym i pracy w grupie
Kn_1P_K04, Kn_1P_K06, Kn_1P_K07R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-W-3, T-T-4, T-W-2, T-T-2, T-W-4, T-T-5, T-T-1, T-T-3, T-T-6, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C26_W01
Student zna podstawowe kryteria przeprowadzania testów osobowościowych u szczeniat i psów młodych, zna zadady pracy ze szczenięciem i psem młodym
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C26_U01
Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i rozwiązać proste problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym, potrafi zmotywować psa do pracy i zastosować ćwiczenia w celu kształtowania prawidłowej socjalizacji szczeniaka i psa młodego
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C26_K01
Student posiada szacunek do zawodu trener psów i zoopsycholog, ma świadomość potrzeby niesienia pomocy innym i pracy w grupie
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mrzewińska Zofia, Jak rozmawiać z psem : tajniki szkolenia, Egros, 2003
  2. Rugaas Turid, Mój pies ciągnie na smyczy., Psia Wachta, 2008
  3. Owens Paul, Zaklinacz psów. Podaj łapę, waruj, siad, czyli szkolenie czworonoga, Septem, 2008
  4. Pisula Wojciech, Psychologia zachowań eksploracyjnych zwierząt, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
  5. Bailey J., How dogs Learn, Howell Book House, 1999
  6. Dunbar Ian, After you get a puppy, Dog Star Daily, 2007
  7. Dunbar Ian, Before you get a puppy, Dog Star Daily, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Waldoch Barbara, Pozytywne szkolenie psów, Werset, 2007
  2. Oeser Erhard, Człowiek i pies, bellona, 2009

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Socjalizacja szczeniaka w hodowli Socjalizacja szczeniaka i psa młodego w nowym domu2
T-T-2Ćwiczenia aparatu ruchu szczeniąt i młodych psów2
T-T-3Podstawy motywacji w szkoleniu szczeniakiaka i psa młodego3
T-T-4Podstawowe problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym3
T-T-5Uczestnictwo w zajęciach przedszkola dla szczeniąt w szkole dla psów3
T-T-6Nauka podstawowych komend3
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Szkolenie szczeniat i psów młodych - wprowadzenie Wybór hodowli i szczeniaka - testy osobowości dla szczeniąt2
T-W-2Zasady wprowadzania treningów sportowych u szczeniąt i młodych psów2
T-W-3Etapy rozwojowe psa, prawidłowa socjalizacja w hodowli i w nowym domu2
T-W-4Psie przedszkole, program pracy ze szczeniakiem i psem młodym2
8

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1uczestnictwo w zajęciach16
A-T-2przygotowanie do zaliczenia2
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie do zaliczenia4
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C26_W01Student zna podstawowe kryteria przeprowadzania testów osobowościowych u szczeniat i psów młodych, zna zadady pracy ze szczenięciem i psem młodym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W13Charakteryzuje rasy psów, zna kierunki i sposoby ich użytkowania
Kn_1P_W19Zna podstawowe przepisy i regulaminy organizacji wystaw, pokazów, zawodów, konkursów i prób pracy w kynologii
Kn_1P_W20Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1P_W11zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z ogólna wiedzą dotyczącą szkoleń szczeniąt i psów młodych w aspekcie życia codziennego i pracy sportowej.
Treści programoweT-W-3Etapy rozwojowe psa, prawidłowa socjalizacja w hodowli i w nowym domu
T-W-2Zasady wprowadzania treningów sportowych u szczeniąt i młodych psów
T-T-1Socjalizacja szczeniaka w hodowli Socjalizacja szczeniaka i psa młodego w nowym domu
T-W-1Szkolenie szczeniat i psów młodych - wprowadzenie Wybór hodowli i szczeniaka - testy osobowości dla szczeniąt
T-W-4Psie przedszkole, program pracy ze szczeniakiem i psem młodym
T-T-2Ćwiczenia aparatu ruchu szczeniąt i młodych psów
Metody nauczaniaM-2Metoda eksponująca - film
M-1metody podające - opis i objaśnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-3Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C26_U01Student potrafi nauczyć psa podstawowych komend i rozwiązać proste problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym, potrafi zmotywować psa do pracy i zastosować ćwiczenia w celu kształtowania prawidłowej socjalizacji szczeniaka i psa młodego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U07Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej
Kn_1P_U08Potrafi interpretować zachowanie i stany emocjonalne zwierząt podczas ich obserwacji i pracy z nimi
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_U12ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z ogólna wiedzą dotyczącą szkoleń szczeniąt i psów młodych w aspekcie życia codziennego i pracy sportowej.
Treści programoweT-T-2Ćwiczenia aparatu ruchu szczeniąt i młodych psów
T-T-4Podstawowe problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym
T-W-4Psie przedszkole, program pracy ze szczeniakiem i psem młodym
T-T-5Uczestnictwo w zajęciach przedszkola dla szczeniąt w szkole dla psów
T-W-3Etapy rozwojowe psa, prawidłowa socjalizacja w hodowli i w nowym domu
T-T-6Nauka podstawowych komend
T-T-1Socjalizacja szczeniaka w hodowli Socjalizacja szczeniaka i psa młodego w nowym domu
T-T-3Podstawy motywacji w szkoleniu szczeniakiaka i psa młodego
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - pokaz
M-1metody podające - opis i objaśnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Metoda eksponująca - film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: konsultacje
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie materiału w formie praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C26_K01Student posiada szacunek do zawodu trener psów i zoopsycholog, ma świadomość potrzeby niesienia pomocy innym i pracy w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Głównym celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z ogólna wiedzą dotyczącą szkoleń szczeniąt i psów młodych w aspekcie życia codziennego i pracy sportowej.
Treści programoweT-W-3Etapy rozwojowe psa, prawidłowa socjalizacja w hodowli i w nowym domu
T-T-4Podstawowe problemy wychowawcze ze szczeniakiem i psem młodym
T-W-2Zasady wprowadzania treningów sportowych u szczeniąt i młodych psów
T-T-2Ćwiczenia aparatu ruchu szczeniąt i młodych psów
T-W-4Psie przedszkole, program pracy ze szczeniakiem i psem młodym
T-T-5Uczestnictwo w zajęciach przedszkola dla szczeniąt w szkole dla psów
T-T-1Socjalizacja szczeniaka w hodowli Socjalizacja szczeniaka i psa młodego w nowym domu
T-T-3Podstawy motywacji w szkoleniu szczeniakiaka i psa młodego
T-T-6Nauka podstawowych komend
T-W-1Szkolenie szczeniat i psów młodych - wprowadzenie Wybór hodowli i szczeniaka - testy osobowości dla szczeniąt
Metody nauczaniaM-1metody podające - opis i objaśnienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-3Metody praktyczne - pokaz
M-2Metoda eksponująca - film
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0