Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Zioła w działaniu przeciwpasożytniczym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zioła w działaniu przeciwpasożytniczym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Balicka-Ramisz <Aleksandra.Balicka-Ramisz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 10 0,40,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 10 0,60,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ma podstawową wiedze z zakresu parazytologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Działanie przeciwpasożytnicze niektórych nasion ( dyni, czosnku, orzecha czarnegoy ekstrakówt z nasion grejpfruta, goździkowca korzennego, ekstrakut z nasion pomarańczy, kłącza dzikiego imbiru, nasiona anyżu prawdziwego, liście papai, owoce figowca, borówki wielkoowocowej, granatu, kory orzecha, kory Pau'Darco, kwiatu koniczyny łąkowej, liście oliwki europejskiej, korzeni goryczki, liści mięty pieprzowej, nasion kopru włoskiego).2
T-A-2Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach robakobójczych oraz łagodzących skutki obecności pasożytów w przewodzie pokarmowym psa2
T-A-3Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych2
T-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów2
T-A-5sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych2
10
wykłady
T-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej2
T-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi2
T-W-3Ekstrakty pochodzenia roślinnego wykorzystywane w profilaktyki kokcydiozy2
T-W-4Działanier przeciwpasożytnicze kminku zwyczajnego (Carum carvi)2
T-W-5Działanie przeciwasożytnicze czosnku ( Allium L.)2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2samodzielne studiowanie literatury z przedmiotu5
A-A-3przygotowaniw do zalicznia ćwiczeń3
18
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studiowanie wykładów2
12

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład konwersatoryjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: obserwacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B26.1_W01
Student ma wiedze na temat oddziaływania ziół w procesach farmakologicznych
Kn_1P_W01R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04InzP_W02C-1T-A-2, T-W-1, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-A-3M-2, M-1, M-3S-1
Kn_1P_B26.1_W02
student posiada wiedzę na temat botaniki farmaceutycznej
Kn_1P_W07R1P_W01, R1P_W04, R1P_W05InzP_W02C-1T-W-2, T-A-3, T-A-2M-1, M-2S-1
Kn_1P_B26.1_W03
student posiada praktyczną wiedzę na temat preparatów ziołowych stosowanych do zwalczania pasożytów
Kn_1P_W01R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04InzP_W02C-1T-A-2, T-W-2, T-A-4, T-W-5, T-A-5, T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-A-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B26.1_U01
Student umie zastosować odpowiednie preparaty i leki ziołowe do zwalczania pasożytów psów
Kn_1P_U11R1P_U01, R1P_U02, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U10InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U07, InzP_U11C-1T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-1M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B26.1_K01
Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu stosowania ziół w zwalczaniu inwazji pasożytniczych
Kn_1P_K03R1P_K01, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-A-4M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B26.1_W01
Student ma wiedze na temat oddziaływania ziół w procesach farmakologicznych
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_B26.1_W02
student posiada wiedzę na temat botaniki farmaceutycznej
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_B26.1_W03
student posiada praktyczną wiedzę na temat preparatów ziołowych stosowanych do zwalczania pasożytów
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B26.1_U01
Student umie zastosować odpowiednie preparaty i leki ziołowe do zwalczania pasożytów psów
2,0
3,0Student: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B26.1_K01
Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu stosowania ziół w zwalczaniu inwazji pasożytniczych
2,0
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działan, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawe neutralna (obojetna) wobec polecen nauczyciela
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Samachowiec Leonid, Kompendium ziołolecznictwa, Urban &Partner, Wrocław, 2002, II
  2. Jamroz Jerzy, Rośliny lecznicze, Farmapress, Warszawa, 2006, pierwssze

Literatura dodatkowa

  1. BylkaW.,Drost-Karbowska K.,Ellnain-Wojtaszek M., Gawron-Gzella A., Kowalewski mZ., Matławska I., Szaufer-Hajdrych M., Wojcińska M., Farmakogenozja - leki roślinne, AM, Poznań, 1996, II poprawione i uzupełnione
  2. Czerpak R., Jabłońska-Trypuch A., Rośliny surowcowe, MedPharm Polska, Wrocław, 2011, pierwsze

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Działanie przeciwpasożytnicze niektórych nasion ( dyni, czosnku, orzecha czarnegoy ekstrakówt z nasion grejpfruta, goździkowca korzennego, ekstrakut z nasion pomarańczy, kłącza dzikiego imbiru, nasiona anyżu prawdziwego, liście papai, owoce figowca, borówki wielkoowocowej, granatu, kory orzecha, kory Pau'Darco, kwiatu koniczyny łąkowej, liście oliwki europejskiej, korzeni goryczki, liści mięty pieprzowej, nasion kopru włoskiego).2
T-A-2Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach robakobójczych oraz łagodzących skutki obecności pasożytów w przewodzie pokarmowym psa2
T-A-3Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych2
T-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów2
T-A-5sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej2
T-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi2
T-W-3Ekstrakty pochodzenia roślinnego wykorzystywane w profilaktyki kokcydiozy2
T-W-4Działanier przeciwpasożytnicze kminku zwyczajnego (Carum carvi)2
T-W-5Działanie przeciwasożytnicze czosnku ( Allium L.)2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2samodzielne studiowanie literatury z przedmiotu5
A-A-3przygotowaniw do zalicznia ćwiczeń3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2samodzielne studiowanie wykładów2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B26.1_W01Student ma wiedze na temat oddziaływania ziół w procesach farmakologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół
Treści programoweT-A-2Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach robakobójczych oraz łagodzących skutki obecności pasożytów w przewodzie pokarmowym psa
T-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej
T-A-5sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych
T-A-1Działanie przeciwpasożytnicze niektórych nasion ( dyni, czosnku, orzecha czarnegoy ekstrakówt z nasion grejpfruta, goździkowca korzennego, ekstrakut z nasion pomarańczy, kłącza dzikiego imbiru, nasiona anyżu prawdziwego, liście papai, owoce figowca, borówki wielkoowocowej, granatu, kory orzecha, kory Pau'Darco, kwiatu koniczyny łąkowej, liście oliwki europejskiej, korzeni goryczki, liści mięty pieprzowej, nasion kopru włoskiego).
T-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów
T-W-4Działanier przeciwpasożytnicze kminku zwyczajnego (Carum carvi)
T-W-5Działanie przeciwasożytnicze czosnku ( Allium L.)
T-W-3Ekstrakty pochodzenia roślinnego wykorzystywane w profilaktyki kokcydiozy
T-A-3Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B26.1_W02student posiada wiedzę na temat botaniki farmaceutycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, mikrobiologii, immunologii i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół
Treści programoweT-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi
T-A-3Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych
T-A-2Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach robakobójczych oraz łagodzących skutki obecności pasożytów w przewodzie pokarmowym psa
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B26.1_W03student posiada praktyczną wiedzę na temat preparatów ziołowych stosowanych do zwalczania pasożytów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół
Treści programoweT-A-2Charakterystyka mieszaneki ziół (wrotycz, tymianek, koziołek lekarski, rumianek, liść orzecha włoskiego) o właściwościach robakobójczych oraz łagodzących skutki obecności pasożytów w przewodzie pokarmowym psa
T-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi
T-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów
T-W-5Działanie przeciwasożytnicze czosnku ( Allium L.)
T-A-5sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych
T-A-1Działanie przeciwpasożytnicze niektórych nasion ( dyni, czosnku, orzecha czarnegoy ekstrakówt z nasion grejpfruta, goździkowca korzennego, ekstrakut z nasion pomarańczy, kłącza dzikiego imbiru, nasiona anyżu prawdziwego, liście papai, owoce figowca, borówki wielkoowocowej, granatu, kory orzecha, kory Pau'Darco, kwiatu koniczyny łąkowej, liście oliwki europejskiej, korzeni goryczki, liści mięty pieprzowej, nasion kopru włoskiego).
T-W-3Ekstrakty pochodzenia roślinnego wykorzystywane w profilaktyki kokcydiozy
T-W-4Działanier przeciwpasożytnicze kminku zwyczajnego (Carum carvi)
T-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej
T-A-3Ekstrakty z łupin orzecha czarnego, goździków, oraz piołunu stosowane w kuracjach przeciwpasożytniczych
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: obserwacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B26.1_U01Student umie zastosować odpowiednie preparaty i leki ziołowe do zwalczania pasożytów psów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U11Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół
Treści programoweT-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów
T-A-5sposoby przygotowywania i podawania ziołowych preparatów przeciwpasożytniczych
T-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi
T-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: obserwacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B26.1_K01Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu stosowania ziół w zwalczaniu inwazji pasożytniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z działaniem przeciwpasożytniczym ziół
Treści programoweT-W-1Suplementy ziołowe stosowane w profilaktyce przeciwpasożytniczej
T-W-2Zwalczanie endopasożytów preparatami ziołowymi
T-A-4Programy profilaktyczne uwzględniające zioła w eliminacji pasożytów
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: obserwacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działan, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawe neutralna (obojetna) wobec polecen nauczyciela
3,5
4,0
4,5
5,0