Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Dodatki w żywieniu zwierząt domowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Dodatki w żywieniu zwierząt domowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Eugenia Jacyno <eugenia.jacyno@zut.edu.pl>, Maria Kawęcka <Maria.Kawecka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 6 1,00,40zaliczenie
laboratoriaL6 6 1,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy żywienia zwierząt
W-2Rola składników pokarmowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych2
T-L-2Charakterystyka dodatków sensorycznych, Dodatki odżywcze2
T-L-3Dodatki funkcjonalne. Poziomy ADI2
6
wykłady
T-W-1Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych substancji dodatkowych2
T-W-2Normy dotyczące autoryzacji, nadzoru i znakowania dodatków do żywności. Status GRAS2
T-W-3Regulacje prawne i technologiczne. Wymagania prawne dotyczące deklaracji na opakowaniach karm gotowych dotyczące dodatków.2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Studiowanie literatury tematu15
A-L-3Przygotowanie sie do zaliczenia9
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów17
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna
M-3Objaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie cząstkowe
S-2Ocena formująca: aktywność studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-4Ocena formująca: obserwacja pracy studenta indywidualnej i grupowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35.5_W01
Ma wiedzę o stosowaniu nowoczesnych dodatków do produkcji karm dla zwierząt domowych
Kn_1P_W12R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W08, R1P_W09, R1P_W10InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W06C-1T-L-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-3
Kn_1P_C35.5_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kn_1P_W14R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W06, R1P_W09InzP_W02, InzP_W04, InzP_W05C-1T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35.5_U01
Potrafi zinterpretować właściwie informacje o składzie karm dla zwierząt domowych
Kn_1P_U05R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U10, R1P_U11InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U06, InzP_U08, InzP_U11C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3, M-4S-1, S-2
Kn_1P_C35.5_U02
Potrafi zastosować właściwy dodatek funkcjonalny w diecie zwierząt domowych
Kn_1P_U05R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U10, R1P_U11InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U06, InzP_U08, InzP_U11C-1T-L-1, T-L-2M-3, M-4S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35.5_K01
Jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole oraz kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
Kn_1P_K04R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K06, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-L-1, T-L-2M-3, M-4S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35.5_W01
Ma wiedzę o stosowaniu nowoczesnych dodatków do produkcji karm dla zwierząt domowych
2,0
3,0student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C35.5_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
2,0
3,0student w zakresie wiedzy opanował materiał w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35.5_U01
Potrafi zinterpretować właściwie informacje o składzie karm dla zwierząt domowych
2,0
3,0w stopniu podstawowym student interpretuje informacje o składzie karm
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_1P_C35.5_U02
Potrafi zastosować właściwy dodatek funkcjonalny w diecie zwierząt domowych
2,0
3,0student popełnia wiele błędów, potrafi wykorzystac materiał programowy głównie z pomoca prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35.5_K01
Jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole oraz kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
2,0
3,0Jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole oraz kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hanczakowski P., Koreleski J., Wolski T., Składniki pokarmowe i antyodżywcze występujące w roślinach., Kraków, 2001
  2. Bielański P., Niedźwiadek S., Zając J., Chów królików., Wyd. Fundacja Rozwój SGGW., Warszawa, 2002
  3. Kuźniewicz J., Kuźniewicz G., Psy w służbie człowieka., Wyd. AR Wrocław, Wrocław, 2003
  4. Tymiński W., Encyklopedia hodowcy. Koty., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2004
  5. Kurek M., Encyklopedia hodowcy. Psy., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2005
  6. Bertenschlager M., Świnka morska., Oficyna Wydawnicza MULTICO, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych2
T-L-2Charakterystyka dodatków sensorycznych, Dodatki odżywcze2
T-L-3Dodatki funkcjonalne. Poziomy ADI2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych substancji dodatkowych2
T-W-2Normy dotyczące autoryzacji, nadzoru i znakowania dodatków do żywności. Status GRAS2
T-W-3Regulacje prawne i technologiczne. Wymagania prawne dotyczące deklaracji na opakowaniach karm gotowych dotyczące dodatków.2
6

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Studiowanie literatury tematu15
A-L-3Przygotowanie sie do zaliczenia9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów17
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35.5_W01Ma wiedzę o stosowaniu nowoczesnych dodatków do produkcji karm dla zwierząt domowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W12Zna zasady i techniki żywienia zwierząt oraz metody produkcji karm
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W08ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych
Treści programoweT-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych
T-W-2Normy dotyczące autoryzacji, nadzoru i znakowania dodatków do żywności. Status GRAS
T-W-3Regulacje prawne i technologiczne. Wymagania prawne dotyczące deklaracji na opakowaniach karm gotowych dotyczące dodatków.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35.5_W02Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W14Wymienia skład chemiczny, substancje czynne i antyodżywcze zawarte w surowcach do produkcji karm
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych
Treści programoweT-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych
T-W-1Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych substancji dodatkowych
T-W-2Normy dotyczące autoryzacji, nadzoru i znakowania dodatków do żywności. Status GRAS
T-W-3Regulacje prawne i technologiczne. Wymagania prawne dotyczące deklaracji na opakowaniach karm gotowych dotyczące dodatków.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność studenta
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w zakresie wiedzy opanował materiał w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35.5_U01Potrafi zinterpretować właściwie informacje o składzie karm dla zwierząt domowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U05Ocenia potrzeby pokarmowe psów i innych zwierząt udomowionych; bilansuje energię całkowitą i metaboliczną oraz ocenia poszczególne substancje odżywcze komponentów diet, określa idealną masę ciała, wykonuje punktową ocenę kondycji psa, potrafi wytwarzać karmy oraz szacuje ich jakość i wartość pokarmową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych
Treści programoweT-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych
T-L-2Charakterystyka dodatków sensorycznych, Dodatki odżywcze
T-L-3Dodatki funkcjonalne. Poziomy ADI
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie cząstkowe
S-2Ocena formująca: aktywność studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu podstawowym student interpretuje informacje o składzie karm
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35.5_U02Potrafi zastosować właściwy dodatek funkcjonalny w diecie zwierząt domowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U05Ocenia potrzeby pokarmowe psów i innych zwierząt udomowionych; bilansuje energię całkowitą i metaboliczną oraz ocenia poszczególne substancje odżywcze komponentów diet, określa idealną masę ciała, wykonuje punktową ocenę kondycji psa, potrafi wytwarzać karmy oraz szacuje ich jakość i wartość pokarmową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych
Treści programoweT-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych
T-L-2Charakterystyka dodatków sensorycznych, Dodatki odżywcze
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie cząstkowe
S-2Ocena formująca: aktywność studenta
S-4Ocena formująca: obserwacja pracy studenta indywidualnej i grupowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student popełnia wiele błędów, potrafi wykorzystac materiał programowy głównie z pomoca prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C35.5_K01Jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole oraz kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z nowoczesnymi dodatkami do pokarmów oraz z celowością ich stosowania przy produkcji karm dla zwierząt domowych
Treści programoweT-L-1Charakterystyka dodatków technologicznych
T-L-2Charakterystyka dodatków sensorycznych, Dodatki odżywcze
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: obserwacja pracy studenta indywidualnej i grupowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole oraz kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
3,5
4,0
4,5
5,0