Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Opieka nad zwierzętami w ośrodkach ratujących dzikie zwierzęta:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Opieka nad zwierzętami w ośrodkach ratujących dzikie zwierzęta
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 6 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 6 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zoologia i fizjologia zwierząt

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu opieki nad zwierzętami trafiającymi do ośrodków ratujących dzikie zwierzęta.
C-2Uwrażliwienie studentów na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków oraz możliwości podjęcia świadomych działań ochrony gatunków fauny polskiej, jak i ograniczenia rozprzestrzeniania się gatunków obcych na terenie Polski.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opis gatunków najczęściej trafiających do ośrodków w Polsce1
T-L-2Zasady prawidłowego żywienia, opieki, leczenie i przygotowania zwierząt do powrotu do środowiska naturalnego2
T-L-3Zasady prawidłowego chwytania, przenoszenia i transport zwierząt z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-L-4Podsumowanie wykładów i ćwiczeń1
6
wykłady
T-W-1Misja ośrodków ratujących dzikie zwierzęta. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania ośrodków ratujących dzikie zwierzęta2
T-W-2Przegląd ośrodków funkcjonujących w Polsce i na świecie1
T-W-3Zagrożenie dla człowieka wynikające z kontaktu ze zwierzętami dzikimi.Postępowanie ze zwierzętami rannymi i chorymi2
T-W-4Pomieszczenia i wybiegi dla zwierząt przebywających w azylach i ośrodkach1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych6
A-L-2Przygotowanie referatu i prezentacji na wybrany temat8
A-L-3Przygotowanie do prowadzenia dyskusji8
A-L-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń8
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach6
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Przygotowanie materiałów do dyskusji8
A-W-4Przygotowanie do prezentacji wybranego ośrodka w Polsce8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem komputera
M-2Film edukacyjny
M-3Konwersacje

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu cyklu wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C33.6_W01
Student objaśnia zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszelkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
Kn_1P_W24R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W07InzP_W02C-1T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C33.6_U01
Student powinien umieć ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
Kn_1P_U18R1P_U03, R1P_U05, R1P_U09, R1P_U10InzP_U02, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U07, InzP_U10, InzP_U11C-2T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C33.6_K01
Student nabywa wrażliwość na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
Kn_1P_K04, Kn_1P_K03R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C33.6_W01
Student objaśnia zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszelkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
2,0Student nie potrafi objaśnić zasad postępowania ze zwierzętami dziki rannymi i chorymi
3,0Student potrafi objaśnić pewne zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi w stopniu dostatecznym
3,5Student potafi objaśnić pewne zasady postępowania ze zwierzętami dzikim rannymi i chorymi oraz niektóre zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
4,0Student potrafi objaśnić większość zasad postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz niektóre zagrożenia wynikajace z takiego kontaktu
4,5Student potafi objaśnić większość zasad postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszystkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
5,0Student potrafi objaśnić wszystkie zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszystkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C33.6_U01
Student powinien umieć ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
2,0Student nie potrafi ocenić potrzeb i celowości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
3,0Student potrafi ocenić potrzeby prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych w sposób dostateczny
3,5Student potrafi ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych w sposób dostateczny
4,0Student potrafi dobrze ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych
4,5Student potrafi w pełni ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich rannych i chorych zwierząt
5,0Student potrafi w pełni ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt rannych i chorych oraz korzystać świadomie z dostępnego piśmiennictwa

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C33.6_K01
Student nabywa wrażliwość na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
2,0Student nie nabywa wrażliwości na potrzeby prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych
3,0Student w stopniu dostatecznym nabywa wrażliwość na potrzeby prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
3,5Student jest świadomy i otwarty na pewne możliwości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
4,0Student nabywa wrażliwości oraz jest otwarty na pewne możliwości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych
4,5Student nabywa wrażliwości oraz jest w pełni otwarty na możliwość prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych
5,0Student nabywa wrażliwości, jest świadomy im w pełni otwarty na możliwość prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych, jest kreatywny

Literatura podstawowa

  1. Kruszewicz A.,G., Czujkowslka A., Zwierzęta w mieście. Interwencje, MULTIKO Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2007, 1, Poradnik dla służb miejskich i lekarzy wetrynarii
  2. Bolesław Kurzępa, Ochrona zwierząt – przepisy, piśmiennictwo, Studio STO, Bielsko Biała, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Andrzej Szymański, Lekarz domowy naturalny dla naszych braci mniejszych, OFFICYNA, Warszawa, 1991
  2. Sejm RP, Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r o ochronie zwierząt, Sejm RP, Warszawa, 1997, (Dz. U; 2003; Nr 106; poz.1002 z późn. zm.)

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opis gatunków najczęściej trafiających do ośrodków w Polsce1
T-L-2Zasady prawidłowego żywienia, opieki, leczenie i przygotowania zwierząt do powrotu do środowiska naturalnego2
T-L-3Zasady prawidłowego chwytania, przenoszenia i transport zwierząt z zachowaniem zasad bezpieczeństwa2
T-L-4Podsumowanie wykładów i ćwiczeń1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Misja ośrodków ratujących dzikie zwierzęta. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania ośrodków ratujących dzikie zwierzęta2
T-W-2Przegląd ośrodków funkcjonujących w Polsce i na świecie1
T-W-3Zagrożenie dla człowieka wynikające z kontaktu ze zwierzętami dzikimi.Postępowanie ze zwierzętami rannymi i chorymi2
T-W-4Pomieszczenia i wybiegi dla zwierząt przebywających w azylach i ośrodkach1
6

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych6
A-L-2Przygotowanie referatu i prezentacji na wybrany temat8
A-L-3Przygotowanie do prowadzenia dyskusji8
A-L-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach6
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Przygotowanie materiałów do dyskusji8
A-W-4Przygotowanie do prezentacji wybranego ośrodka w Polsce8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C33.6_W01Student objaśnia zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszelkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W24Posiada podstawową wiedzę z zakresu biologii gatunków łownych oraz zna zasady gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie niezbędnej wiedzy z zakresu opieki nad zwierzętami trafiającymi do ośrodków ratujących dzikie zwierzęta.
Treści programoweT-W-1Misja ośrodków ratujących dzikie zwierzęta. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania ośrodków ratujących dzikie zwierzęta
T-L-1Opis gatunków najczęściej trafiających do ośrodków w Polsce
T-L-2Zasady prawidłowego żywienia, opieki, leczenie i przygotowania zwierząt do powrotu do środowiska naturalnego
T-L-3Zasady prawidłowego chwytania, przenoszenia i transport zwierząt z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
T-W-3Zagrożenie dla człowieka wynikające z kontaktu ze zwierzętami dzikimi.Postępowanie ze zwierzętami rannymi i chorymi
T-L-4Podsumowanie wykładów i ćwiczeń
T-W-4Pomieszczenia i wybiegi dla zwierząt przebywających w azylach i ośrodkach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem komputera
M-2Film edukacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu cyklu wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi objaśnić zasad postępowania ze zwierzętami dziki rannymi i chorymi
3,0Student potrafi objaśnić pewne zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi w stopniu dostatecznym
3,5Student potafi objaśnić pewne zasady postępowania ze zwierzętami dzikim rannymi i chorymi oraz niektóre zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
4,0Student potrafi objaśnić większość zasad postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz niektóre zagrożenia wynikajace z takiego kontaktu
4,5Student potafi objaśnić większość zasad postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszystkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
5,0Student potrafi objaśnić wszystkie zasady postępowania ze zwierzętami dzikimi rannymi i chorymi oraz wszystkie zagrożenia wynikające z takiego kontaktu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C33.6_U01Student powinien umieć ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U18Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U10ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Uwrażliwienie studentów na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków oraz możliwości podjęcia świadomych działań ochrony gatunków fauny polskiej, jak i ograniczenia rozprzestrzeniania się gatunków obcych na terenie Polski.
Treści programoweT-L-2Zasady prawidłowego żywienia, opieki, leczenie i przygotowania zwierząt do powrotu do środowiska naturalnego
T-W-2Przegląd ośrodków funkcjonujących w Polsce i na świecie
T-L-3Zasady prawidłowego chwytania, przenoszenia i transport zwierząt z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
T-W-3Zagrożenie dla człowieka wynikające z kontaktu ze zwierzętami dzikimi.Postępowanie ze zwierzętami rannymi i chorymi
T-W-4Pomieszczenia i wybiegi dla zwierząt przebywających w azylach i ośrodkach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem komputera
M-2Film edukacyjny
M-3Konwersacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu cyklu wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić potrzeb i celowości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
3,0Student potrafi ocenić potrzeby prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych w sposób dostateczny
3,5Student potrafi ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych w sposób dostateczny
4,0Student potrafi dobrze ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych
4,5Student potrafi w pełni ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich rannych i chorych zwierząt
5,0Student potrafi w pełni ocenić potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt rannych i chorych oraz korzystać świadomie z dostępnego piśmiennictwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C33.6_K01Student nabywa wrażliwość na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków dla rannych i chorych dzikich zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Uwrażliwienie studentów na potrzeby i celowość prowadzenia ośrodków oraz możliwości podjęcia świadomych działań ochrony gatunków fauny polskiej, jak i ograniczenia rozprzestrzeniania się gatunków obcych na terenie Polski.
Treści programoweT-W-1Misja ośrodków ratujących dzikie zwierzęta. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania ośrodków ratujących dzikie zwierzęta
T-L-1Opis gatunków najczęściej trafiających do ośrodków w Polsce
T-L-2Zasady prawidłowego żywienia, opieki, leczenie i przygotowania zwierząt do powrotu do środowiska naturalnego
T-L-3Zasady prawidłowego chwytania, przenoszenia i transport zwierząt z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Metody nauczaniaM-3Konwersacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu cyklu wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie nabywa wrażliwości na potrzeby prowadzenia ośrodków dla dzikich zwierząt chorych i rannych
3,0Student w stopniu dostatecznym nabywa wrażliwość na potrzeby prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
3,5Student jest świadomy i otwarty na pewne możliwości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich chorych i rannych
4,0Student nabywa wrażliwości oraz jest otwarty na pewne możliwości prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych
4,5Student nabywa wrażliwości oraz jest w pełni otwarty na możliwość prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych
5,0Student nabywa wrażliwości, jest świadomy im w pełni otwarty na możliwość prowadzenia ośrodków dla zwierząt dzikich rannych i chorych, jest kreatywny