Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)

Sylabus przedmiotu Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS2 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS3 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS4 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS5 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS6 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS7 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 5 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu fizjologii zwierząt, anatomii, biochemii , matematyki, genetyki ogólnej i molekularnej oraz znajomość podstawowych technik laboratoryjnych i programów komputerowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej.
C-2Pogłębienie umiejętności w przedmiocie własnych badań.
C-3Pogłębienie kompetencji w przedmiocie własnych badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5
seminaria
T-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefiniowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.5
5
seminaria
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5
seminaria
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5
seminaria
T-S-1Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp).5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników, analiza danych.5
5
seminaria
T-S-1Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiągnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego.5
5
seminaria
T-S-1Wskazanie możliwości finansowania badań naukowych.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Przygotowanie i omawianie konkretnych zagadnień.30
30
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie i omawianie konkrtenych zagadnień.15
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do omawiania konkretnych zagadnień.15
15
seminaria
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.15
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.8
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.7
15
seminaria
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.15
A-S-2Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta.5
A-S-3Samodzielne pogłębianie wiedzy.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Metody aktywizujące, dyskusja.
M-3Metody programowe z użuciem komputera.
M-4Metody praktyczne, ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.7_W01
Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. Pogłębienie wiedzy w przedmiocie własnych badań.
BCH_3-_W01, BCH_3-_W05C-1T-S-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.7_U01
Nabycie umiejętności wykorzystywania wyników badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych do realizacji własnej pracy doktorskiej.
C-2T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.7_K01
Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
C-3T-S-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.7_W01
Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. Pogłębienie wiedzy w przedmiocie własnych badań.
2,0
3,0Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.7_U01
Nabycie umiejętności wykorzystywania wyników badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych do realizacji własnej pracy doktorskiej.
2,0
3,0W podstawowym zakresie potrafi wykorzystywać dane literaturowe w planowaniu kierunkowych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.7_K01
Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
2,0
3,0Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz umiarkowaną kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura dobrana przez opiekuna promotora, na początku semestru.

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefiniowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp).5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników, analiza danych.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiągnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wskazanie możliwości finansowania badań naukowych.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie i omawianie konkretnych zagadnień.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie i omawianie konkrtenych zagadnień.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do omawiania konkretnych zagadnień.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.8
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.15
A-S-2Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta.5
A-S-3Samodzielne pogłębianie wiedzy.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.7_W01Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej. Pogłębienie wiedzy w przedmiocie własnych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBCH_3-_W01student wyjaśnia złożone zależności, procesy i mechanizmy będące przedmiotem badań biotechnologii rolniczej,
BCH_3-_W05zna aktualne piśmiennictwo dotyczące zagadnień będących przedmiotem biotechnologii rolniczej,
Cel przedmiotuC-1Ugruntowanie wiedzy o aktualnych wynikach badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych, związanych z przedmiotem pracy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiągnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.7_U01Nabycie umiejętności wykorzystywania wyników badań prowadzonych w innych ośrodkach naukowych do realizacji własnej pracy doktorskiej.
Cel przedmiotuC-2Pogłębienie umiejętności w przedmiocie własnych badań.
Treści programoweT-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefiniowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące, dyskusja.
M-1Metody problemowe, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W podstawowym zakresie potrafi wykorzystywać dane literaturowe w planowaniu kierunkowych badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.7_K01Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
Cel przedmiotuC-3Pogłębienie kompetencji w przedmiocie własnych badań.
Treści programoweT-S-1Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące, dyskusja.
M-1Metody problemowe, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz umiarkowaną kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0