Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_BPR-N-06-3_U01 | Student posiada umiejetnosc doboru metod instrumentalnych
do odpowiednich analiz chemicznych stosowanych w biotechnologii; potrafi opracowac i interpretowac wyniki analizy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U05 | Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Dostarczenie studentowi wiedzy o istniejacych metodach i technikach analitycznych stosowanych w biotechnologii |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami badan analitycznych tj.: wyborem metody analitycznej, planu badania, zasadami pobierania próbki, praktycznego pomiaru oraz oceny uzyskanego wyniku, ze szczególnym uwzglednieniem biotechnologii |
Treści programowe | T-A-1 | Podstawy obliczen w analizie chemicznej, okressanie objetosci roztworów, sposoby wyrazania stezen - zadania |
---|
T-A-2 | Metody kalibracji w analizie instrumentalnej - zadania |
T-A-3 | Spektrofotometria UV-VIS - zadania |
T-A-4 | Metody chromatograficzne - zadania |
T-A-5 | Ocena wyników analizy instrumentalnej - zadania |
T-W-1 | Podstawowe pojecia z zakresu chemii analitycznej: metody kalibracji w metodach instrumentalnych; ocena wyników analizy: statystyczna interpretacja wyników; |
T-W-2 | Spektroskopia, podział spektroskopii, spektrofotometria UV-VIS, prawa absorpcji aparatura, zastosowanie spektrofotometrii UV-VIS w analizie jakosciowej i ilosciowej. Spektrometria atomowa: podstawy teoretyczne, podstawy metody AAS, aparatura, analiza ilosciowa metoda AAS, emisyjna spektrometria atomowa. |
T-W-3 | Klasyfikacja metod chromatograficznych, podstawy teoretyczne procesu chromatograficznego. Chromatografia gazowa: aparatura, wybór parametrów analizy, zastosowanie. Wysokosprawna chromatografia cieczowa: aparatura, fazy ruchome i mechanizmy rozdzielcze, zastosowanie. Chromatografia jonowa |
T-W-4 | Elektrochemiczne metody analizy. Istota metod elektroanalitycznych. Potencjometria, konduktometria, polarografia |
T-W-5 | Spektrometria mas, metody luminescencyjne, metody termoanalityczne |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady informacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
---|
M-2 | Metody problemowe: rozwiazywanie zadan, omawianie wyników analiz, dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie sprawozdan z cwiczen audytoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada umiejetnosc doboru metod instrumentalnych do odpowiednich analiz chemicznych stosowanych w biotechnologii; potrafi opracowac i interpretowac wyniki analizy |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |