Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Technologie polimerowe przyjazne dla środowiska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie polimerowe przyjazne dla środowiska
Specjalność Przyjazne dla środowiska technologie polimerowe
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,44egzamin
laboratoriaL1 105 4,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z szeregiem technologi otrzymywania polimerów przyjaznych dla środowiska

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia śr mas cząsteczkowych dla polietylenów i polipropylenów3
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla technologii otrzymywania poli(chlorku winylu), pochodnych kwasu akrylowego i metakrylowego3
T-A-3Dobieranie wspólczynników reakcji dla kopolimeryzacji monomerów winylowych z innymi monomerami3
T-A-4Analizy danych z procesów reaktywnego wytłaczania oraz próby ustawiania parametrów procesu3
T-A-5Otrzymywanie flokulantów - obliczenia dawki w zależności od zanieczyszczeń w wodzie3
15
laboratoria
T-L-1Blok 1 - badania właściwości użytkowych termoplastów15
T-L-2Blok 2- polimery włóknotwórcze, otrzymywanie włókien polimerowych i badania użytkowe włókien15
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze - otrzymywanie farb, lakierów lub klejów ekologicznych oraz badania użytkowe powłok15
T-L-4Blok 4- Otrzymywanie poliolefin jedną z wybranych technik polimeryzacji i sprawdzenie wydajności procesu, oraz badanie otrzymanego materiału15
T-L-5Blok 5 - Kopolimery i otrzymywanie kopolimerów w środowisku przyjaznym ekologicznie15
T-L-6Blok 6 - modyfikacja polimerów naturalnych (skrobi) do żądanych parametrów użytkowych15
T-L-7Blok 7 - Otrzymywanie flokulantów i testy porównawcze z doborem optymalnej dawki15
105
wykłady
T-W-1Polimery termoplastyczne - charakterystyka, stany fizyczne, właściwości użytkowe2
T-W-2Polimery włóknotwórcze - charakterystyka, formowanie włókien2
T-W-3Polimery powłokotwórcze - substancje błonotwórcze i kleje2
T-W-4Technologie (wybrane) otrzymywania polietylenu2
T-W-5Technologie otrzymywania polipropylenu2
T-W-6Otrzymywanie poli(chlorku winylu), środki pomocnicze i aspekt środowiskowy PVC2
T-W-7Polimery kwasu akrylowego i metakrylowego2
T-W-8Poli(octan winylu) i jego pochodne2
T-W-9Kopolimery monomerów winylowych2
T-W-10Celuloza- budowa, otrzymywanie i pochodne celulozy2
T-W-11Skrobia - technologie jej otrzymywania, modyfikacje skrobi i zastosowanie2
T-W-12Lignina i kauczuk naturalny2
T-W-13Polimery biomedyczne2
T-W-14Polielektrolity i sorbenty2
T-W-15Flokulanty polimerowe - otrzymywanie i dobór dla środowiska2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2analiza problemów i obliczenia samodzielne12
A-A-3przygotowanie do zaliczenia3
30
laboratoria
A-L-1udział w zajęciach105
A-L-2przygotowanie do zaliczenia każdego bloku tematycznego15
120
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Praca własna studenta, czytanie literatury, analiza poruszanych problemów20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - egzamin10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia audytoryjne - obliczeniowe
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie cząstkowe laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-03_W01
Student ma rozszerzona wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko bezpośrednio związaną ze swoją specjalnością, wie o najistotniejszych nowościach oraz zna metody, techniki, produkty i środki pomocnicze do realizacji procesów technologicznych
TCH_2A_W06, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-A-3, T-A-4, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-03_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod obliczeniowych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U10T2A_U12InzA2_U06C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-03_K01
Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6M-3, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-03_W01
Student ma rozszerzona wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko bezpośrednio związaną ze swoją specjalnością, wie o najistotniejszych nowościach oraz zna metody, techniki, produkty i środki pomocnicze do realizacji procesów technologicznych
2,0
3,0Student zaliczył poprawnie wszystkie laboratoria i ćwiczenia audytoryjne oraz posiada wiedzę niezbędną o technologiach polimerowych w aspekcie ochrony środowiska, egzamin pisemny - punktowany zalicza na 60% całości punktów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-03_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod obliczeniowych w zakresie ukończonej specjalności
2,0
3,0Student potrafi poprawnie ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod obliczeniowych w zakresie ukończonej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-03_K01
Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
2,0
3,0Student rozumie na poziomie dostatecznym potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, Politechnika Warszawska, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. A. L. Kowal, M. Świderska - Bróż, Oczyszczanie wody, PWN, Warszawa
  2. T. Spychaj, S. Spychaj, Farby i kleje wodorozcieńczalne, WNT, Warszawa

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia śr mas cząsteczkowych dla polietylenów i polipropylenów3
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla technologii otrzymywania poli(chlorku winylu), pochodnych kwasu akrylowego i metakrylowego3
T-A-3Dobieranie wspólczynników reakcji dla kopolimeryzacji monomerów winylowych z innymi monomerami3
T-A-4Analizy danych z procesów reaktywnego wytłaczania oraz próby ustawiania parametrów procesu3
T-A-5Otrzymywanie flokulantów - obliczenia dawki w zależności od zanieczyszczeń w wodzie3
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Blok 1 - badania właściwości użytkowych termoplastów15
T-L-2Blok 2- polimery włóknotwórcze, otrzymywanie włókien polimerowych i badania użytkowe włókien15
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze - otrzymywanie farb, lakierów lub klejów ekologicznych oraz badania użytkowe powłok15
T-L-4Blok 4- Otrzymywanie poliolefin jedną z wybranych technik polimeryzacji i sprawdzenie wydajności procesu, oraz badanie otrzymanego materiału15
T-L-5Blok 5 - Kopolimery i otrzymywanie kopolimerów w środowisku przyjaznym ekologicznie15
T-L-6Blok 6 - modyfikacja polimerów naturalnych (skrobi) do żądanych parametrów użytkowych15
T-L-7Blok 7 - Otrzymywanie flokulantów i testy porównawcze z doborem optymalnej dawki15
105

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Polimery termoplastyczne - charakterystyka, stany fizyczne, właściwości użytkowe2
T-W-2Polimery włóknotwórcze - charakterystyka, formowanie włókien2
T-W-3Polimery powłokotwórcze - substancje błonotwórcze i kleje2
T-W-4Technologie (wybrane) otrzymywania polietylenu2
T-W-5Technologie otrzymywania polipropylenu2
T-W-6Otrzymywanie poli(chlorku winylu), środki pomocnicze i aspekt środowiskowy PVC2
T-W-7Polimery kwasu akrylowego i metakrylowego2
T-W-8Poli(octan winylu) i jego pochodne2
T-W-9Kopolimery monomerów winylowych2
T-W-10Celuloza- budowa, otrzymywanie i pochodne celulozy2
T-W-11Skrobia - technologie jej otrzymywania, modyfikacje skrobi i zastosowanie2
T-W-12Lignina i kauczuk naturalny2
T-W-13Polimery biomedyczne2
T-W-14Polielektrolity i sorbenty2
T-W-15Flokulanty polimerowe - otrzymywanie i dobór dla środowiska2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2analiza problemów i obliczenia samodzielne12
A-A-3przygotowanie do zaliczenia3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w zajęciach105
A-L-2przygotowanie do zaliczenia każdego bloku tematycznego15
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Praca własna studenta, czytanie literatury, analiza poruszanych problemów20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - egzamin10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-03_W01Student ma rozszerzona wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko bezpośrednio związaną ze swoją specjalnością, wie o najistotniejszych nowościach oraz zna metody, techniki, produkty i środki pomocnicze do realizacji procesów technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szeregiem technologi otrzymywania polimerów przyjaznych dla środowiska
Treści programoweT-W-1Polimery termoplastyczne - charakterystyka, stany fizyczne, właściwości użytkowe
T-W-2Polimery włóknotwórcze - charakterystyka, formowanie włókien
T-W-3Polimery powłokotwórcze - substancje błonotwórcze i kleje
T-W-4Technologie (wybrane) otrzymywania polietylenu
T-W-5Technologie otrzymywania polipropylenu
T-W-6Otrzymywanie poli(chlorku winylu), środki pomocnicze i aspekt środowiskowy PVC
T-W-7Polimery kwasu akrylowego i metakrylowego
T-W-8Poli(octan winylu) i jego pochodne
T-W-9Kopolimery monomerów winylowych
T-W-10Celuloza- budowa, otrzymywanie i pochodne celulozy
T-W-11Skrobia - technologie jej otrzymywania, modyfikacje skrobi i zastosowanie
T-W-12Lignina i kauczuk naturalny
T-W-13Polimery biomedyczne
T-W-14Polielektrolity i sorbenty
T-W-15Flokulanty polimerowe - otrzymywanie i dobór dla środowiska
T-A-3Dobieranie wspólczynników reakcji dla kopolimeryzacji monomerów winylowych z innymi monomerami
T-A-4Analizy danych z procesów reaktywnego wytłaczania oraz próby ustawiania parametrów procesu
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze - otrzymywanie farb, lakierów lub klejów ekologicznych oraz badania użytkowe powłok
T-L-7Blok 7 - Otrzymywanie flokulantów i testy porównawcze z doborem optymalnej dawki
T-L-1Blok 1 - badania właściwości użytkowych termoplastów
T-L-2Blok 2- polimery włóknotwórcze, otrzymywanie włókien polimerowych i badania użytkowe włókien
T-L-5Blok 5 - Kopolimery i otrzymywanie kopolimerów w środowisku przyjaznym ekologicznie
T-L-4Blok 4- Otrzymywanie poliolefin jedną z wybranych technik polimeryzacji i sprawdzenie wydajności procesu, oraz badanie otrzymanego materiału
T-L-6Blok 6 - modyfikacja polimerów naturalnych (skrobi) do żądanych parametrów użytkowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny przy użyciu komputera
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia audytoryjne - obliczeniowe
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie cząstkowe laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zaliczył poprawnie wszystkie laboratoria i ćwiczenia audytoryjne oraz posiada wiedzę niezbędną o technologiach polimerowych w aspekcie ochrony środowiska, egzamin pisemny - punktowany zalicza na 60% całości punktów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-03_U01Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod obliczeniowych w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szeregiem technologi otrzymywania polimerów przyjaznych dla środowiska
Treści programoweT-A-1Obliczenia śr mas cząsteczkowych dla polietylenów i polipropylenów
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla technologii otrzymywania poli(chlorku winylu), pochodnych kwasu akrylowego i metakrylowego
T-A-3Dobieranie wspólczynników reakcji dla kopolimeryzacji monomerów winylowych z innymi monomerami
T-A-4Analizy danych z procesów reaktywnego wytłaczania oraz próby ustawiania parametrów procesu
T-A-5Otrzymywanie flokulantów - obliczenia dawki w zależności od zanieczyszczeń w wodzie
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne - obliczeniowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod obliczeniowych w zakresie ukończonej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-03_K01Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szeregiem technologi otrzymywania polimerów przyjaznych dla środowiska
Treści programoweT-A-1Obliczenia śr mas cząsteczkowych dla polietylenów i polipropylenów
T-A-2Wyznaczanie parametrów ilościowych dla technologii otrzymywania poli(chlorku winylu), pochodnych kwasu akrylowego i metakrylowego
T-A-3Dobieranie wspólczynników reakcji dla kopolimeryzacji monomerów winylowych z innymi monomerami
T-A-4Analizy danych z procesów reaktywnego wytłaczania oraz próby ustawiania parametrów procesu
T-A-5Otrzymywanie flokulantów - obliczenia dawki w zależności od zanieczyszczeń w wodzie
T-L-3Blok 3 - Polimery powłokotwórcze - otrzymywanie farb, lakierów lub klejów ekologicznych oraz badania użytkowe powłok
T-L-7Blok 7 - Otrzymywanie flokulantów i testy porównawcze z doborem optymalnej dawki
T-L-1Blok 1 - badania właściwości użytkowych termoplastów
T-L-2Blok 2- polimery włóknotwórcze, otrzymywanie włókien polimerowych i badania użytkowe włókien
T-L-5Blok 5 - Kopolimery i otrzymywanie kopolimerów w środowisku przyjaznym ekologicznie
T-L-4Blok 4- Otrzymywanie poliolefin jedną z wybranych technik polimeryzacji i sprawdzenie wydajności procesu, oraz badanie otrzymanego materiału
T-L-6Blok 6 - modyfikacja polimerów naturalnych (skrobi) do żądanych parametrów użytkowych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne - obliczeniowe
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie cząstkowe laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: ocena sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie na poziomie dostatecznym potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
3,5
4,0
4,5
5,0