Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Współczesne elementy syntezy organicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne elementy syntezy organicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie kursu obejmującego podstawy chemii organicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodami spektroskopowymi, które są niezbędne w pracy ze związkami organicznymi.
C-2Rozszerzenie wiedzy studenta w obszarze stereochemii związków organicznych.
C-3Zapoznanie studentów z aktualnymi aspektami syntezy organicznej na przykładzie nowych metod budowy szkieletu węglowego oraz zastosowaniu w syntzie organicznej zwiazków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej: metod spoktroskopowych (NMR, IR, UV-VIS) i spektrometrii mas (MS).8
T-W-2Przykłady zastosowania protonowego i węglowego magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) w badaniach strukturalnych związków organicznych2
T-W-3Podstawowe aspekty planowania syntezy cząsteczek złożonych. Synteza zbieżna i liniowa. Pojęcie syntonów. Grupy ochronne.2
T-W-4Wybrane zagadnienia stereochemii w syntezie organicznej.4
T-W-5Nowe metody budowy szkieletu węglowego (reakcja Suzuki, reakcja Sonogashiry, reakcja Hecka i inne) stosowane w syntezie materiałów funkcjonalnych.7
T-W-6Zastosowanie w syntezie organicznej związków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.7
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury w celu rozszerzenia wiadomości z wykładu.14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.14
A-W-4Konsultacje z wykładowcą.2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład inforamcyjny.
M-2Wykład problemowy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Tes wielokrotnego wyboru.
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13c_W01
Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i odpowiednio dobiera je do omawianego na wykładzie problemu.
ICHP_1A_W03, ICHP_1A_W12T1A_W01, T1A_W04C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1
ICHP_1A_D13c_W02
Student rozpoznaje ważniejsze aspekty stereochemii, wskazuje przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
ICHP_1A_W03, ICHP_1A_W12T1A_W01, T1A_W04C-2, C-3T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13c_U01
Student umie przyporządkować poznaną metodę analityczną do rozwiązania wskazanego, prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
ICHP_1A_U09T1A_U09InzA_U02C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13c_K03
Student rozumie konieczność uzupełniania wiedzy i rozwijania umiejetności o nowe elementy, tak aby nadążać za rozwojem nauki.
ICHP_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13c_W01
Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i odpowiednio dobiera je do omawianego na wykładzie problemu.
2,0Student nie rozróżnia podstawowych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej i nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
3,0Student rozróżnia niektóre podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
3,5Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
4,0Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale dobiera tylko niektóre z nich do omawianego na wykładzie problemu.
4,5Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i dobrze dobiera je do omawianego na wykładzie prblemu.
5,0Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i bardzo dobrze dobiera je do omawianego na wykładzie prblemu.
ICHP_1A_D13c_W02
Student rozpoznaje ważniejsze aspekty stereochemii, wskazuje przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
2,0Student nie rozpoznaje żadnych aspektów stereochemii, nie wskazuje przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego i zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
3,0Student rozpoznaje niektóre aspekty stereochemii, ale nie wskazuje przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego i zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
3,5Student nie rozpoznaje aspektów stereochemii, ale wskazuje niektóre przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
4,0Student rozpoznaje niektóre aspekty stereochemii, wskazuje niektóre przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
4,5Student dobrze rozpoznaje różne aspekty stereochemii, wskazuje wiekszość przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
5,0Student dobrze rozpoznaje różne aspekty stereochemii, wskazuje wiekszość przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz wiekszość przykładów zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13c_U01
Student umie przyporządkować poznaną metodę analityczną do rozwiązania wskazanego, prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
2,0Student nie umie przyporządkować żadnej poznanej metody analitycznej do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
3,0Student umie przyporządkować jedną poznaną metodę analityczną do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
3,5Student umie przyporządkować dwie poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
4,0Student umie przyporządkować trzy poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
4,5Student umie przyporządkować cztery poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
5,0Student umie przyporządkować cztery poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej oraz wskazuje dodatkową metodę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13c_K03
Student rozumie konieczność uzupełniania wiedzy i rozwijania umiejetności o nowe elementy, tak aby nadążać za rozwojem nauki.
2,0Student nie uzupełniania wiedzy i nie rozwija umiejetności.
3,0Student uzupełniania drobne elementy wiedzy i nie rozwija umiejetności.
3,5Student uzupełniania niektóre elementy wiedzy i nie rozwija umiejetności.
4,0Student uzupełniania ważne elementy wiedzy, ale nie rozwija umiejetności.
4,5Student uzupełniania ważne elementy wiedzy i rozwija niektóre umiejetności.
5,0Student uzupełniania ważne elementy wiedzy i rozwija wiele umiejetności.

Literatura podstawowa

  1. John McMurry, Chemia organiczna, PWN, Warszawa, 2010
  2. J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers, Chemia organiczna, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2009, Tom I-IV
  3. R. M. Silverstein, F. X. Webster, D. J. Kiemle, Spektroskopowe metody identyfikacji związków organicznych, PWN, Warszawa, 2007
  4. J. Gawroński, K. Gawrońska, Stereochemia w syntezie organicznej, PWN, Warszawa, 1988
  5. J. Skarżewski, Wprowadzenie do syntezy organicznej, PWN, Łódź, 1999

Literatura dodatkowa

  1. W Zieliński (red.), A. Rajca (red.), Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1995

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej: metod spoktroskopowych (NMR, IR, UV-VIS) i spektrometrii mas (MS).8
T-W-2Przykłady zastosowania protonowego i węglowego magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) w badaniach strukturalnych związków organicznych2
T-W-3Podstawowe aspekty planowania syntezy cząsteczek złożonych. Synteza zbieżna i liniowa. Pojęcie syntonów. Grupy ochronne.2
T-W-4Wybrane zagadnienia stereochemii w syntezie organicznej.4
T-W-5Nowe metody budowy szkieletu węglowego (reakcja Suzuki, reakcja Sonogashiry, reakcja Hecka i inne) stosowane w syntezie materiałów funkcjonalnych.7
T-W-6Zastosowanie w syntezie organicznej związków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.7
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury w celu rozszerzenia wiadomości z wykładu.14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.14
A-W-4Konsultacje z wykładowcą.2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13c_W01Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i odpowiednio dobiera je do omawianego na wykładzie problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii obejmującą podstawy chemii ogólnej i nieorganicznej, chemii organicznej, chemii fizycznej i chemii analitycznej, przydatną do rozwiązywania podstawowych zadań z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_1A_W12ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej i chemii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodami spektroskopowymi, które są niezbędne w pracy ze związkami organicznymi.
Treści programoweT-W-2Przykłady zastosowania protonowego i węglowego magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) w badaniach strukturalnych związków organicznych
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej: metod spoktroskopowych (NMR, IR, UV-VIS) i spektrometrii mas (MS).
Metody nauczaniaM-1Wykład inforamcyjny.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Tes wielokrotnego wyboru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozróżnia podstawowych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej i nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
3,0Student rozróżnia niektóre podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
3,5Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale nie dobiera ich do omawianego na wykładzie problemu.
4,0Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej, ale dobiera tylko niektóre z nich do omawianego na wykładzie problemu.
4,5Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i dobrze dobiera je do omawianego na wykładzie prblemu.
5,0Student rozróżnia podstawowe metody analityczne stosowane w chemii organicznej i bardzo dobrze dobiera je do omawianego na wykładzie prblemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13c_W02Student rozpoznaje ważniejsze aspekty stereochemii, wskazuje przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii obejmującą podstawy chemii ogólnej i nieorganicznej, chemii organicznej, chemii fizycznej i chemii analitycznej, przydatną do rozwiązywania podstawowych zadań z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_1A_W12ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej i chemii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Rozszerzenie wiedzy studenta w obszarze stereochemii związków organicznych.
C-3Zapoznanie studentów z aktualnymi aspektami syntezy organicznej na przykładzie nowych metod budowy szkieletu węglowego oraz zastosowaniu w syntzie organicznej zwiazków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.
Treści programoweT-W-3Podstawowe aspekty planowania syntezy cząsteczek złożonych. Synteza zbieżna i liniowa. Pojęcie syntonów. Grupy ochronne.
T-W-4Wybrane zagadnienia stereochemii w syntezie organicznej.
T-W-6Zastosowanie w syntezie organicznej związków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.
T-W-5Nowe metody budowy szkieletu węglowego (reakcja Suzuki, reakcja Sonogashiry, reakcja Hecka i inne) stosowane w syntezie materiałów funkcjonalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład inforamcyjny.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozpoznaje żadnych aspektów stereochemii, nie wskazuje przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego i zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
3,0Student rozpoznaje niektóre aspekty stereochemii, ale nie wskazuje przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego i zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
3,5Student nie rozpoznaje aspektów stereochemii, ale wskazuje niektóre przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
4,0Student rozpoznaje niektóre aspekty stereochemii, wskazuje niektóre przykłady nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
4,5Student dobrze rozpoznaje różne aspekty stereochemii, wskazuje wiekszość przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz niektóre zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
5,0Student dobrze rozpoznaje różne aspekty stereochemii, wskazuje wiekszość przykładów nowych metod budowy szkieletu weglowego oraz wiekszość przykładów zastosowania zwiazków metalo-, metaloido- fosforo- i siarkoorganicznych w syntezie organicznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13c_U01Student umie przyporządkować poznaną metodę analityczną do rozwiązania wskazanego, prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U09potrafi wykorzystać metody analityczne, numeryczne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodami spektroskopowymi, które są niezbędne w pracy ze związkami organicznymi.
Treści programoweT-W-2Przykłady zastosowania protonowego i węglowego magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) w badaniach strukturalnych związków organicznych
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej: metod spoktroskopowych (NMR, IR, UV-VIS) i spektrometrii mas (MS).
Metody nauczaniaM-1Wykład inforamcyjny.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Tes wielokrotnego wyboru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przyporządkować żadnej poznanej metody analitycznej do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
3,0Student umie przyporządkować jedną poznaną metodę analityczną do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
3,5Student umie przyporządkować dwie poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
4,0Student umie przyporządkować trzy poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
4,5Student umie przyporządkować cztery poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej.
5,0Student umie przyporządkować cztery poznane metody analityczne do rozwiązania wskazanego prostego problemu w obszarze chemii organicznej oraz wskazuje dodatkową metodę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13c_K03Student rozumie konieczność uzupełniania wiedzy i rozwijania umiejetności o nowe elementy, tak aby nadążać za rozwojem nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, motywuje do tego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi metodami spektroskopowymi, które są niezbędne w pracy ze związkami organicznymi.
C-2Rozszerzenie wiedzy studenta w obszarze stereochemii związków organicznych.
C-3Zapoznanie studentów z aktualnymi aspektami syntezy organicznej na przykładzie nowych metod budowy szkieletu węglowego oraz zastosowaniu w syntzie organicznej zwiazków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.
Treści programoweT-W-3Podstawowe aspekty planowania syntezy cząsteczek złożonych. Synteza zbieżna i liniowa. Pojęcie syntonów. Grupy ochronne.
T-W-4Wybrane zagadnienia stereochemii w syntezie organicznej.
T-W-6Zastosowanie w syntezie organicznej związków metalo-, metaloido-, fosforo- i siarkoorganicznych.
T-W-2Przykłady zastosowania protonowego i węglowego magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR) w badaniach strukturalnych związków organicznych
T-W-1Ogólna charakterystyka najważniejszych metod analitycznych stosowanych w chemii organicznej: metod spoktroskopowych (NMR, IR, UV-VIS) i spektrometrii mas (MS).
T-W-5Nowe metody budowy szkieletu węglowego (reakcja Suzuki, reakcja Sonogashiry, reakcja Hecka i inne) stosowane w syntezie materiałów funkcjonalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład inforamcyjny.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Tes wielokrotnego wyboru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzupełniania wiedzy i nie rozwija umiejetności.
3,0Student uzupełniania drobne elementy wiedzy i nie rozwija umiejetności.
3,5Student uzupełniania niektóre elementy wiedzy i nie rozwija umiejetności.
4,0Student uzupełniania ważne elementy wiedzy, ale nie rozwija umiejetności.
4,5Student uzupełniania ważne elementy wiedzy i rozwija niektóre umiejetności.
5,0Student uzupełniania ważne elementy wiedzy i rozwija wiele umiejetności.