Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Informatyka procesowa

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 36 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z semestrów I oraz II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-4Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i systemów procesowych
C-5Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-6Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty3
T-A-2Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania3
T-A-3Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych20
T-A-4Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska10
36

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach36
A-A-2przygotowanie prezentacji20
A-A-3przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych34
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące: seminarium
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-17_W01
Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
ICPN_2A_W04, ICPN_2A_W02, ICPN_2A_W01T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03C-1, C-3, C-5T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-17_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
ICPN_2A_U07, ICPN_2A_U08, ICPN_2A_U01T2A_U01, T2A_U07, T2A_U08InzA2_U01C-3, C-4, C-5T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-17_K01
student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
ICPN_2A_K01, ICPN_2A_K06T2A_K01, T2A_K06InzA2_K02C-6T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-17_W01
Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
2,0Student nie posiada wystarczajacej wiedzy w zakresie zagadnień związanych ze specjalnością Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe zagadmienia z obszaru specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstaw analizy elementarnych systemów technologicznych
4,0Student posiada wiedzę w zakresie dynamiki procesowej elementów systemów systemów technologicznych z punktu widzenia ogólnych wymagań dotyczących badań eksperymentalnych
4,5Student posiada wiedzę w zakresie organizacji i realizacji pomiarów własności dyynamicznych obiektów inżynierii chemicznej w systemach technilogicznych
5,0Student posiada wiedzę pozwalającą na opracowanie matematyczne wtyników badań w postaci wymaganych relacji analitycznych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-17_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
2,0Student nie wykazuje umiejętności posługiwania sie zdobyta informacja w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się informacją naukową w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student potrafi w ograniczonym zakresie posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy podstawowych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią planowania bada ń doświadczalnych w ramach wymagań specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,0Student potrafi w zakresie podstawowym posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią ustalenia algorytmu realizacji badań doświadczalnych
4,5Student potrafi posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią matematycznego opracowania symulacyjnych wyników badań
5,0Sturent umie wykozrystać zdobytrą wiedze w zakresie realizacji pomiarów i analizy matematycznej uzyskanych wyników pomiarów z laboratoryjnych badań doświadczalnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-17_K01
student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
2,0Student nie jest w stanie w sposób zdefiniowany sprecyzować potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,0Student w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,5Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego jednak nie jest w stanie konkretnie sprecyzować rankingu stawianych pzrez siebie wymagań dalszego pogłębiabia swjej wiedzy naukowej
4,0Student ma świadomość dalszego doskonalenia zdobytej widzy i umiejętności i potrafi ustalić ranking stawianych etapóm podnoszenia sojej kwalifikacji zawodowej.
4,5Student potrafi planować i weryfikować dolszy swój rozwój naukowy biorąc pod uwagęe potrzeby i możliwości finansowe i czasowe
5,0Sydent jest w stabnie zaplanowaqć dalzse etepu zdobywania wiedzu i umiejętnosci posługiowania sie informacją zdobytąa w ramach specjaności Zarzadzanie i eksploatacja w ststemach produkcyjnych

Literatura podstawowa

  1. Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
  2. Dobosz M., Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2004
  3. Świeć A., Elastyczne systemy produkcyjne: technologiczno-organizacyjne aspekty projektowania i eksploatacji, PL, Lublin, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kafaraow W.W., Pierow W.L., Mieszałkin W.P., Podstawy mpodelowania matematycznego systemów technologicznych, Chimia, Moskwa, 1974, (j. rosyjski)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty3
T-A-2Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania3
T-A-3Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych20
T-A-4Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska10
36

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach36
A-A-2przygotowanie prezentacji20
A-A-3przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych34
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-17_W01Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_W04ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych dotyczącą operacji i procesów inżynierii chemicznej przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich w tym zagadnień projektowania
ICPN_2A_W02ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu fizyki pozwalającą na formułowanie modeli operacji, procesów i systemów związanych z inżynierią chemiczną i procesową
ICPN_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu procesów inżynierii chemicznej i procesowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-5Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-A-1Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty
T-A-2Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania
T-A-3Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych
T-A-4Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: seminarium
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczajacej wiedzy w zakresie zagadnień związanych ze specjalnością Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe zagadmienia z obszaru specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstaw analizy elementarnych systemów technologicznych
4,0Student posiada wiedzę w zakresie dynamiki procesowej elementów systemów systemów technologicznych z punktu widzenia ogólnych wymagań dotyczących badań eksperymentalnych
4,5Student posiada wiedzę w zakresie organizacji i realizacji pomiarów własności dyynamicznych obiektów inżynierii chemicznej w systemach technilogicznych
5,0Student posiada wiedzę pozwalającą na opracowanie matematyczne wtyników badań w postaci wymaganych relacji analitycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-17_U01Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ICPN_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ICPN_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
C-4Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i systemów procesowych
C-5Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-A-1Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty
T-A-2Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania
T-A-3Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych
T-A-4Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: seminarium
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje umiejętności posługiwania sie zdobyta informacja w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się informacją naukową w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student potrafi w ograniczonym zakresie posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy podstawowych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią planowania bada ń doświadczalnych w ramach wymagań specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,0Student potrafi w zakresie podstawowym posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią ustalenia algorytmu realizacji badań doświadczalnych
4,5Student potrafi posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią matematycznego opracowania symulacyjnych wyników badań
5,0Sturent umie wykozrystać zdobytrą wiedze w zakresie realizacji pomiarów i analizy matematycznej uzyskanych wyników pomiarów z laboratoryjnych badań doświadczalnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-17_K01student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICPN_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ICPN_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-6Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Treści programoweT-A-3Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych
T-A-4Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące: seminarium
M-2Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie w sposób zdefiniowany sprecyzować potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,0Student w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
3,5Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego jednak nie jest w stanie konkretnie sprecyzować rankingu stawianych pzrez siebie wymagań dalszego pogłębiabia swjej wiedzy naukowej
4,0Student ma świadomość dalszego doskonalenia zdobytej widzy i umiejętności i potrafi ustalić ranking stawianych etapóm podnoszenia sojej kwalifikacji zawodowej.
4,5Student potrafi planować i weryfikować dolszy swój rozwój naukowy biorąc pod uwagęe potrzeby i możliwości finansowe i czasowe
5,0Sydent jest w stabnie zaplanowaqć dalzse etepu zdobywania wiedzu i umiejętnosci posługiowania sie informacją zdobytąa w ramach specjaności Zarzadzanie i eksploatacja w ststemach produkcyjnych