Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Modelowanie procesów transportowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie procesów transportowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka: rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania różnych klas modeli procesów transportowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych.14
T-P-2Zaliczenie projektów.1
15
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacja modeli, cel modelowania, klasyfikacja zadań do rozwiązania, etapy konstruowania modelu.2
T-W-2Modele systemu transportowego (elementy modelu, struktura, charakterystyki, potok ruchu, organizowanie ruchu).2
T-W-3Rozłożenie potoków w sieciach transportowych (koszt przewozu, kongestia ruchu, rozłożenie o minimalnym koszcie, rozłożenie równowagi, modele liniowy i nieliniowy).3
T-W-4Otoczenie systemu transportowego (zapotrzebowanie na przewóz, rozłożenie zapotrzebowania na przewóz w systemie transportowym, sterowanie nadrzędne, punkty styku z otoczeniem).3
T-W-5Prognozowanie rozwoju systemów transportowych (dobór środków do zadań, rozłożenie o minimalnym koszcie, model liniowy, rozłożenie równowagi, związek z wymiarowaniem wyposażenia elementów systemu transportowego).3
T-W-6Dynamika procesów transportowych (opis dynamiki procesu transportowego, struktura sieci faz procesu, charakterystyki, potok ruchu, sterowanie).2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Samodzielne opracowanie zagadnień zadanych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych.8
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektów.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac projektowych opracowanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_C03_W01
Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
TR_2A_W01, TR_2A_W08T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07InzA2_W02C-1T-P-1, T-P-2, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_C03_U01
Absolwent umie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
TR_2A_U08, TR_2A_U16, TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U15, TR_2A_U21, TR_2A_U22, TR_2A_U09T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-P-1, T-P-2M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_C03_K01
Absolwent potrafi samodzielnie i kreatywnie wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
TR_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1T-P-1, T-P-2M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_C03_W01
Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
2,0Absolwent nie posiada w stopniu wystarczającym uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent posiada na najniższym akceptowanym poziomie uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent posiada niski poziom uporządkowanej i podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącącej modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent wykazuje się solidną uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzą dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent posiada szeroką i głęboką, uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent posiada bardzo szeroką i głęboką, uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_C03_U01
Absolwent umie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
2,0Absolwent nie potrafi na zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
4,0Absolwent potrafi poprawnie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
4,5Absolwent potrafi szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_C03_K01
Absolwent potrafi samodzielnie i kreatywnie wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
2,0Absolwent nie potrafi samodzielnie i kreatywnie wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
3,0Absolwent wykazuje się najniższym akceptowanym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
3,5Absolwent wykazuje się zadowalającym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
4,0Absolwent wykazuje się dobrym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
4,5Absolwent wykazuje się wysokim poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
5,0Absolwent wykazuje się bardzo wysokim poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.

Literatura podstawowa

  1. Leszczyński J., Modelowanie systemów i procesów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999
  2. Nowak A., Grafy. Teoria i zadania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Stark R.M., Nicholls R.L., Matematyczne podstawy projektowania inżynierskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1979

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych.14
T-P-2Zaliczenie projektów.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacja modeli, cel modelowania, klasyfikacja zadań do rozwiązania, etapy konstruowania modelu.2
T-W-2Modele systemu transportowego (elementy modelu, struktura, charakterystyki, potok ruchu, organizowanie ruchu).2
T-W-3Rozłożenie potoków w sieciach transportowych (koszt przewozu, kongestia ruchu, rozłożenie o minimalnym koszcie, rozłożenie równowagi, modele liniowy i nieliniowy).3
T-W-4Otoczenie systemu transportowego (zapotrzebowanie na przewóz, rozłożenie zapotrzebowania na przewóz w systemie transportowym, sterowanie nadrzędne, punkty styku z otoczeniem).3
T-W-5Prognozowanie rozwoju systemów transportowych (dobór środków do zadań, rozłożenie o minimalnym koszcie, model liniowy, rozłożenie równowagi, związek z wymiarowaniem wyposażenia elementów systemu transportowego).3
T-W-6Dynamika procesów transportowych (opis dynamiki procesu transportowego, struktura sieci faz procesu, charakterystyki, potok ruchu, sterowanie).2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach audytoryjnych.15
A-P-2Samodzielne opracowanie zagadnień zadanych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych.8
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_C03_W01Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki, niezbędną do opisu problemów transportowych
TR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania różnych klas modeli procesów transportowych.
Treści programoweT-P-1Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych.
T-P-2Zaliczenie projektów.
T-W-1Podstawowe pojęcia i klasyfikacja modeli, cel modelowania, klasyfikacja zadań do rozwiązania, etapy konstruowania modelu.
T-W-2Modele systemu transportowego (elementy modelu, struktura, charakterystyki, potok ruchu, organizowanie ruchu).
T-W-4Otoczenie systemu transportowego (zapotrzebowanie na przewóz, rozłożenie zapotrzebowania na przewóz w systemie transportowym, sterowanie nadrzędne, punkty styku z otoczeniem).
T-W-6Dynamika procesów transportowych (opis dynamiki procesu transportowego, struktura sieci faz procesu, charakterystyki, potok ruchu, sterowanie).
T-W-3Rozłożenie potoków w sieciach transportowych (koszt przewozu, kongestia ruchu, rozłożenie o minimalnym koszcie, rozłożenie równowagi, modele liniowy i nieliniowy).
T-W-5Prognozowanie rozwoju systemów transportowych (dobór środków do zadań, rozłożenie o minimalnym koszcie, model liniowy, rozłożenie równowagi, związek z wymiarowaniem wyposażenia elementów systemu transportowego).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego z wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac projektowych opracowanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada w stopniu wystarczającym uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent posiada na najniższym akceptowanym poziomie uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent posiada niski poziom uporządkowanej i podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącącej modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent wykazuje się solidną uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzą dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent posiada szeroką i głęboką, uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent posiada bardzo szeroką i głęboką, uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_C03_U01Absolwent umie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U21potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu
TR_2A_U22potrafi zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań technicznych urządzeń, obiektów, systemów i procesów transportowych
TR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania różnych klas modeli procesów transportowych.
Treści programoweT-P-1Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych.
T-P-2Zaliczenie projektów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac projektowych opracowanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi na zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
4,0Absolwent potrafi poprawnie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
4,5Absolwent potrafi szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_C03_K01Absolwent potrafi samodzielnie i kreatywnie wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania różnych klas modeli procesów transportowych.
Treści programoweT-P-1Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych.
T-P-2Zaliczenie projektów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac projektowych opracowanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi samodzielnie i kreatywnie wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
3,0Absolwent wykazuje się najniższym akceptowanym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
3,5Absolwent wykazuje się zadowalającym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
4,0Absolwent wykazuje się dobrym poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
4,5Absolwent wykazuje się wysokim poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.
5,0Absolwent wykazuje się bardzo wysokim poziomem samodzielności i kreatywności wykorzystywać modelowanie procesów transportowych.