Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Postępy w mechanizacji przetwórstwa spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Postępy w mechanizacji przetwórstwa spożywczego
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Drozdowski <Roman.Drozdowski@zut.edu.pl>, Jarosław Majewski <Jaroslaw.Majewski@zut.edu.pl>, Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw reologii żywności
W-2Posiadanie podstawowej wiedzy z inżynierii procesowej i aparatury przemysłu spożywczego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego2
T-L-2Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi2
T-L-3Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie2
T-L-4Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych2
T-L-5Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji6
T-L-6Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych6
20
wykłady
T-W-1Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności: kriogenika promieniowanie jonizujące, promieniowanie nadfioletowe, drgania dźwiękowe i naddźwiękowe, wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP), pulsujące pole magnetyczne, pulsujące pole elektryczne, pulsujące światło2
T-W-2Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego2
T-W-3Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi2
T-W-4Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym2
T-W-5Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Opracowanie sprawozdań z przeprowadzonych badań laboratoryjnych5
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielna praca10
A-W-3Konsultacje z prowadzącym10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład multimedialny
M-2cwiczenia labolatoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy i aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_W01
Nauczenie pracy studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
TZZ_2A_W13R2A_W05InzA2_W01, InzA2_W02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_U01
Umiejętnośc poszukiwania wiedzy w nowych obszarach nauki i jej praktycznego stosowania
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U03, TZZ_2A_U04, TZZ_2A_U05R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10InzA2_U06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_K01
posiada umiejętności i wiedzę niezbędną w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych metod do zastosowania w technologii zywności
TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04R2A_K01, R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07, R2A_K08InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_W01
Nauczenie pracy studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
2,0
3,0zaliczenie ćwiczeń labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_U01
Umiejętnośc poszukiwania wiedzy w nowych obszarach nauki i jej praktycznego stosowania
2,0
3,0zaliczenie cwiczen labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr4-2zc_K01
posiada umiejętności i wiedzę niezbędną w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych metod do zastosowania w technologii zywności
2,0
3,0zalczenie ćwiczeń labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Balejko J., Majewski J., Nowak Z., Wysokociśnieniowe aseptyczne nastrzykiwanie troci bałtyckiej (salmo trutta morfa trutta) solanką peklującą., Aparatura i Inżynieria Chemiczna. 49(41). 6: 32-24., 2011
  2. Balejko J., Majewski J., Kowalski M., Wysokociśnieniowe aseptyczne nastrzykiwanie mięsa solanką peklującą., Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, 2. 36 – 40., 2009
  3. Balejko J, Urządzenie do wyznaczania parametrów reologicznych artykułów żywnościowych lepkosprężystych., Patent nr 210625, 2006
  4. Balejko J., Nowak Z., Balejko E., Application of MLP artificial neural network with back propagation in modelling rheological features of raw minced meat., Acta Sci. Pol., Technol. Aliment. 11(3), 273-281., 2012
  5. Balejko J., Majewski J., Sposób bezigłowego nastrzykiwania materiału biologicznego roztworami technologicznymi., WIPO ST 10/C PL 388248, 2009
  6. Balejko J., Nowak Z., Sieć neuronowa MLP z propagacją wsteczną jako metoda modelowania i prognozowania cech reologicznych surowych farszów mięsnych., Zgłoszenie patentowe, 2011
  7. Balejko J, Urządzenie do wyznaczania parametrów reologicznych artykułów żywnościowych lepkosprężystych., Patent nr 210484, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Balejko J., Nowak Z., Balejko E., Application of MLP artificial neural network with back propagation in modelling rheological features of raw minced meat., Acta Sci. Pol., Technol. Aliment. 11(3), 273-281., 2012
  2. Balejko J., Balejko E, Relationship between instrumental and sensory measurements of various types of cheese texture., Folia Pomerane Universitatis Technologiae Stetinensis Agricultura, Alimentaria. 290 (20), 5–16, 2011
  3. Nowak Z, Zastosowanie sieci neuronowej MLP z propagacją wsteczną błędów jako metody modelowania i prognozowania cech reologicznych surowych farszów mięsnych, Rozprawa doktorska, 2011
  4. Kowalski M, Wpływ metody peklowania i właściwości reologicznych wybranych solanek peklujących na kinetykę procesu dyfuzji oraz zmiany fizykochemiczne mięśnia longissimus dorsi, Rozprawa doktorska, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego2
T-L-2Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi2
T-L-3Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie2
T-L-4Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych2
T-L-5Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji6
T-L-6Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych6
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności: kriogenika promieniowanie jonizujące, promieniowanie nadfioletowe, drgania dźwiękowe i naddźwiękowe, wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP), pulsujące pole magnetyczne, pulsujące pole elektryczne, pulsujące światło2
T-W-2Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego2
T-W-3Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi2
T-W-4Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym2
T-W-5Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Opracowanie sprawozdań z przeprowadzonych badań laboratoryjnych5
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielna praca10
A-W-3Konsultacje z prowadzącym10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-2zc_W01Nauczenie pracy studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W13Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie projektowania produktów spożywczych, linii technologicznych w tym systemów pakowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
Treści programoweT-L-1Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego
T-L-2Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi
T-L-3Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie
T-L-4Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych
T-L-5Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji
T-L-6Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
T-W-1Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności: kriogenika promieniowanie jonizujące, promieniowanie nadfioletowe, drgania dźwiękowe i naddźwiękowe, wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP), pulsujące pole magnetyczne, pulsujące pole elektryczne, pulsujące światło
T-W-2Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego
T-W-3Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi
T-W-4Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym
T-W-5Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych
Metody nauczaniaM-1wykład multimedialny
M-2cwiczenia labolatoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy i aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie ćwiczeń labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-2zc_U01Umiejętnośc poszukiwania wiedzy w nowych obszarach nauki i jej praktycznego stosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZZ_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
Treści programoweT-L-1Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego
T-L-2Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi
T-L-3Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie
T-L-4Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych
T-L-5Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji
T-L-6Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
T-W-1Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności: kriogenika promieniowanie jonizujące, promieniowanie nadfioletowe, drgania dźwiękowe i naddźwiękowe, wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP), pulsujące pole magnetyczne, pulsujące pole elektryczne, pulsujące światło
T-W-2Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego
T-W-3Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi
T-W-4Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym
T-W-5Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych
Metody nauczaniaM-1wykład multimedialny
M-2cwiczenia labolatoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy i aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczenie cwiczen labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr4-2zc_K01posiada umiejętności i wiedzę niezbędną w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych metod do zastosowania w technologii zywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym
Treści programoweT-L-1Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego
T-L-2Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi
T-L-3Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie
T-L-4Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych
T-L-5Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji
T-L-6Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
T-W-1Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności: kriogenika promieniowanie jonizujące, promieniowanie nadfioletowe, drgania dźwiękowe i naddźwiękowe, wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP), pulsujące pole magnetyczne, pulsujące pole elektryczne, pulsujące światło
T-W-2Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego
T-W-3Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi
T-W-4Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym
T-W-5Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych
Metody nauczaniaM-1wykład multimedialny
M-2cwiczenia labolatoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy i aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zalczenie ćwiczeń labolatoryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0